PDA

View Full Version : Is deze gitaar geschikt!?



chantilly
18 juli 2007, 12:31
hallo daar, ik speel al een tijdje akoestische gitaar en wil nu overstappen op een electrische. Ik heb wat rond gekeken en heb een goedkope gevonden nu de vraag is het iets of kan ik beter een betere duurdere kopen?

het gaat om deze:
http://www.mainmusic.nl/cms/lang/nl/shopprodukt/27072/ :speed:


:hippie: peace up :hippie:

CHantIllY

pieter-jan1
18 juli 2007, 12:39
hallo daar, ik speel al een tijdje akoestische gitaar en wil nu overstappen op een electrische. Ik heb wat rond gekeken en heb een goedkope gevonden nu de vraag is het iets of kan ik beter een betere duurdere kopen?

het gaat om deze:
http://www.mainmusic.nl/cms/lang/nl/shopprodukt/27072/ :speed:


:hippie: peace up :hippie:

CHantIllY


die pakketten zijn meestal nogal crap, dus denk ik dat je beter nog wat wacht en dan zelf een "starterspakket" samenstelt. (eventueel 2de hands). Een roland cube 15 is een goede optie en dan bv een squier strat, een ibanez, of een epiphone .... :)

grayfink
18 juli 2007, 12:52
Als je toch al een beetje kan spelen is het inderdaad raadzamer om gelijk iets fatsoenlijks te kopen. Spaar maar even door tot een budget van 500€ zou ik zo zeggen en orienteer je dan nog eens. Dan kom je uit op een Roland Cube30, Line6 SpiderIII 30 of een VoxAD30 als amp en een LondonCity gitaar b.v..

pieter-jan1
18 juli 2007, 13:06
Als je toch al een beetje kan spelen is het inderdaad raadzamer om gelijk iets fatsoenlijks te kopen. Spaar maar even door tot een budget van 500€ zou ik zo zeggen en orienteer je dan nog eens. Dan kom je uit op een Roland Cube30, Line6 SpiderIII 30 of een VoxAD30 als amp en een LondonCity gitaar b.v..


die was ik nog vergeten ja, de LC :p

chantilly
18 juli 2007, 13:09
okej tnx :) waar kan ik die het beste kopen :speed:

robert-gitarist
18 juli 2007, 13:18
In een muziekwinkel ;)
Nee ff zonder gein, je kunt het beste na een muziekwinkel als Feedback gaan ofzo. Die kunnen meestal ook wel een leuke set prijs maken en je hebt een ruime keuze. Blijf af van merken zoals Stagg en Keiper want dat is echt rodzooi. Merken zoals Epiphone, London City, Squier en Richwood zijn prima om mee te beginnen. Versterkers zijn de Line6 Spider series en Roland Cube series leuk om mee te starten. Hier zitten namelijk ook al effecten in gebouwd en is zeker leuk om eens mee te klooien etc.
Succes.

Ohja, en welkom hier op het forum. Zal leuk zijn als je je even voorsteld in het forum "voorstellen" :hippie:

chantilly
18 juli 2007, 13:45
http://www.mainmusic.nl/cms/lang/nl/shopprodukt/339/*_Elektrische_gitaren/Richwood/Elektrische_gitaar_RICHWOOD_LP_Custom_model.htm


is dit een goede gitaar? hij ziet er wel kei vet uit :)

jasper159
18 juli 2007, 13:48
Dat is een Richwood LP, namaak van Epiphone en Gibson.
Je kan beter een Epiphone les paul nemen, dat is namelijk het dochterbedrijf van Gibson. Is misschien 100 euro duurder, maar het scheelt echt weel qua pickups enzo.

chantilly
18 juli 2007, 13:57
okej dus hij klinkt niet zoals dit --> http://nl.youtube.com/watch?v=vDx_LinULJA

glowshadow
18 juli 2007, 14:16
slechte geluidskwaliteit is dat

chantilly
18 juli 2007, 14:21
:dontgeti: http://www.mainmusic.nl/cms/lang/nl/shopprodukt/25960/*_(Bas)Gitaarversterkers/Randall/Gitaarversterker_Randall_15_watt.htm

is dit een goede versterker ?

jasper159
18 juli 2007, 14:25
Geen idee, maar ik denk dat je in het begin blijer zal zijn met een Line 6 Spider, Vox Valvetronix of Roland Cube, vanwege alle effecten en geluidsopties.

chantilly
18 juli 2007, 14:40
ok tnx voor alle hulp ik heb genoeg informatie geloof ik super forum dit joh!! :lp:

wietse
18 juli 2007, 15:03
vergeet yamaha niet dat zijn echt prima gitaren, een erg goede prijs kwaliteit verhouding.

grayfink
18 juli 2007, 15:48
Ja Yamaha! Yamaha en Ibanez weten niet hoe je slechte instrumenten maakt.

bvbockel
18 juli 2007, 16:08
De Richwood LP en de epiphone LP zijn identiek aan elkaar bijna wat betreft kwaliteit. De Richwood zelfs beter wat betreft prijs/kwaliteit verhouding,

Pick ups van richwood zijn zelfs stukken beter als die van de epiphone, beide gitaren worden geproduceerd in China, indien iedereen hier zoveel verstand er van heeft kan iemand mij dan vertellen waarom richwood een claim van Gibson heeft gehad?

JUIST! Deze claim hebben ze niet voor niks gehad van Gibson,omdat Gibson doorhad hoe goed de kwaliteit van de Richwood LP's is!!

Wat betreft de baltimore strat, waarschijnlijk heeft niemand hier dat ding ooit in zijn handen gehad, maar dit is een voortreffelijke gitaar voor dit geld!

G.G.
18 juli 2007, 16:49
het gaat om deze:
http://www.mainmusic.nl/cms/lang/nl/shopprodukt/27072/ :speed:


Als je een stratmodel zoekt zou ik London City, Richwood (gouden logo) of squier adviseren.


Wat betreft goedkoop beginnen. Een goeie basis kan je altijd prima upgraden, zeker bij een strat of tele (zat hardware te koop.)

Dekkz0r
18 juli 2007, 16:56
De Richwood LP en de epiphone LP zijn identiek aan elkaar bijna wat betreft kwaliteit. De Richwood zelfs beter wat betreft prijs/kwaliteit verhouding,

Pick ups van richwood zijn zelfs stukken beter als die van de epiphone, beide gitaren worden geproduceerd in China, indien iedereen hier zoveel verstand er van heeft kan iemand mij dan vertellen waarom richwood een claim van Gibson heeft gehad?

JUIST! Deze claim hebben ze niet voor niks gehad van Gibson,omdat Gibson doorhad hoe goed de kwaliteit van de Richwood LP's is!!

Wat betreft de baltimore strat, waarschijnlijk heeft niemand hier dat ding ooit in zijn handen gehad, maar dit is een voortreffelijke gitaar voor dit geld!

Misschien omdat epiphone hetzelfde is voor gibson als squier voor fender is??


Pff... wat een wijsheid.... :sssh:

gnoeontheboard
18 juli 2007, 17:45
London City's koop je doorgaans niet in de grote zaken als feedback en keymusic die onderdeel van een keten zijn.

www.jic.nl en zoek naar de dealerlijst:

http://www.jic.nl/LC%20Dealers/LC_dealers_NL.html

Het zijn Fender kopien, van de Strat(spitfire) en de Tele (comet)
Ik heb er zelf een, en ben wel tevreden ( kinderhand is snel gevuld ;) )
maar heel veel mensen op dit forum willen er 1.
Waarom? Omdat ze voor relatief weinig centen een goeie plank in hun handen hebben die zich kan meten met planken van rond de 600 euro.
Neem het vooral niet alleen van mij aan, er zijn meer mensen die mijn verhaal kunnen bevestigen.
Maar je kan voor 250 euro een gitaar kopen waar je JAREN plezier van zult hebben.

Die Richwood LP's heb ik vaker mensen over horen praten dat ze voor het geld erg goed zijn. Over die rechtzaak kan je niet te veel zeggen, ze klaagden PRS ook aan om hun single cut, en dat is een heel andere gitaar.

G.G.
18 juli 2007, 20:02
Op marktplaats staat nu een rooie Richwood '57 strat (gouden logo) voor weinig (geen spam, is niet eengitaar die ik te koop heb staan, en ken de eigenaar ook niet.

pieter-jan1
18 juli 2007, 23:46
welke muziek wil je eigelijk gaan spelen? :listen:

levi
18 juli 2007, 23:55
nou ja de looks van de gitaar heb je mee :P alsje die richwood koopt

levi
19 juli 2007, 00:00
Misschien omdat epiphone hetzelfde is voor gibson als squier voor fender is??


Pff... wat een wijsheid.... :sssh:

hij heeft het over richwood niet over epiphone -_-

nickbongers
19 juli 2007, 00:35
Dat is een Richwood LP, namaak van Epiphone en Gibson.
Je kan beter een Epiphone les paul nemen, dat is namelijk het dochterbedrijf van Gibson. Is misschien 100 euro duurder, maar het scheelt echt weel qua pickups enzo.

of ze gaat toch voor de richwood, die verder qua kwaliteit vrijwel gelijk is. als ze dan nog vind dat de pickups slecht klinken, koopt ze er voor 70~80 euro een setje GFS (www.guitarfetish.com) bij. komt een beter geluid uit dan de stock epi pickups.