PDA

View Full Version : Boss GT Pro main en sub volume



carvinplayer
18 juli 2007, 11:44
Hallo allemaal,

Ik zit er aan te denken om een Boss GT Pro aan te schaffen en heb het handboek al van voor naar achter gelezen ,maar ik had nog een vraag over de koptelefoon ingang. Die word geregeld door het main en het sub volume.

Is het nu zo dat beide een kanaal regelen ? (bv main links en sub rechts?)

Hopelijk is er een gebruiker in de buurt die mij een antwoord kan geven....

Groetjes,

Carvinplayer.

***** Ik ben,dus ik speel gitaar... *****

dml
18 juli 2007, 12:04
Nee, dat is niet zo. Main Out regelt het totale (stereo) volume dat zowel naar de Main outputs gaat als naar de Headphone output.
Sub Out regelt het totale (stereo) volume dat naar de Sub outputs gaat, waarbij het alleen om de jack-uitgangen gaat, de XLR-outputs zijn fixed.

carvinplayer
18 juli 2007, 12:14
Ok,bedankt voor je reactie.

ateng
19 juli 2007, 12:48
Heee Dennis,

met Martin... gitarist van Surprise.

Zag je afgelopen donderdag spelen met Meppeldag. Ik kon het niet zo goed zien van afstand maar gebruik je ook een GT Pro? En zo ja bevalt het een beetje? Ik heb alleen het laatste nummer meegemaakt dus zoveel heb ik dus niet kunnen horen qua fx en soundjes.

Wat een shit weer hè toen maar wat een geluk dat bij jullie een overdekte gedeelte was voor de bühne want op de Kerkplein was het wat minder.
Hopen dat als wij moeten spelen wat beter weer is want we moeten daar 2x spelen, 26 juli met Toto tribute band en 16 augustus met Surprise Mega Size.

Later

dml
19 juli 2007, 21:20
Hoi Martin,

Yep, ik gebruik een GT-Pro in mijn setup. Ik gebruik 'm vooral als FX-processor, modeling gebruik ik niet. De effecten die ik (sporadisch) gebruik zijn Wah, Phaser, Chorus, Delay, Reverb en Pitch Shifter/ Whammy. En ik gebruik 'm als luxe D.I. voor mijn piëzo-signaal.

Was inderdaad kloteweer, maar goed dat er een tent voor het podium stond. Jammer dat je (te) laat kwam. In eerste instantie zouden we twee sets spelen maar door de geweldige organisatie (NOT) liep alles flink uit en kregen we tijdens ons eerste set te horen dat het ook bij die ene set zou blijven. Het was in ieder geval lekker knallen!!!

ateng
19 juli 2007, 22:32
Ja dat dacht ik al dat je alleen de fx gebruikt en niet de modeling. Ik gebruik al jaren een GX-700 en ook alleen de de fx. Maar de GT Pro bevalt je goed dus want ik ga waarschijnlijk kijken naar een ander fx-processor en GT Pro zat ik ook al naar te kijken maar nog niet getest.

Plantje
20 juli 2007, 22:41
Valt de modeling tegen?

Ik heb net mijn Marshall TSL100 de deur uit gedaan en ik wil eigenlijk mijn GT 5 nu gaan vervangen door een GT Pro met een FC300 foot controller.

Verder nog mensen met bijzondere ervaringen?

dml
21 juli 2007, 08:48
Nee, valt zeker NIET tegen, verre van, zelfs. Maar omdat ik genoeg heb aan mijn 3-kanaals buizenamp, gebruik ik het modeling-gedeelte dus niet.
Natuurlijk zijn er de models die ook te vinden zijn in de GX700, GTx en GP100 maar het arsenaal is redelijk uitgebreid met een paar te gek klinkende en zeer dynamische models.