PDA

View Full Version : JCM900 Hi Gain Dual Reverb (4100) 100 watt - vetter laten kl



Phyrexian
17 januari 2003, 09:39
Ik heb een JCM900 Dual Reverb 4100.
Ik lees hier voortdurend dat die veel externe shit nodig heeft om die echt lekker (metal) te laten klinken... tof! maar ik lees zelden wat er dan echt moet gebruikt worden om die MEGA te laten klinken... :sad:

Wie heeft er hier ook zo'n amp, en hoe voeren jullie die op nr een echt V E T T E sound?

Thanks,
Bart

vulvasonic
17 januari 2003, 11:26
Zet het ding gewoon hard.
Dan heeft ie helemaal niks nodig verder.

Phyrexian
17 januari 2003, 12:24
hahaha... nice tip, vulvasonic.
Hij klinkt idd mooie bij hoger volume.

Ik zou graag luider spelen... maar!
De leadguitarist speelt maar met een Solton combo (2x12) en als'k m'n Marshall op 4 zet kan die Solton al ni goed meer tegen mijn JCM900+ 4x12 op... thanks for the tip anyway.

vulvasonic
17 januari 2003, 12:45
De vraag zou dus eigenlijk moeten zijn:

"Hoe krijg ik de leadgitarist van mijn band zo gek om een andere en HARDER kunnende versterker aan te schaffen?"

;]

dungekste
17 januari 2003, 13:03
Misschien eens proberen er een EQ in de loop te hangen, en dan bedoel ik geen GE-7 pedaal maar een degelijke rack EQ.

Phyrexian
17 januari 2003, 13:39
Ik heb zelf die GE-7 =)
Klinkt idd al beter... anders is misschien een juister woord.

gerrekat
17 januari 2003, 18:38
Ibanez of Maxon tubescreamer ervoor!

EQ in de effectsloop, kun je lekker scoopen, een Furman PQ-3 pre amp EQ, luister maar eens wat Dimebag van Pantera daar mee voor geluid haalt uit zijn Randalls!

gerrekat
17 januari 2003, 18:39
Overigens is een PQ-3 een parametrische EQ met pre amp, geen grafische EQ, dat scheelt enorm, je kan veel nauwkeuriger afstellen.

Check http://www.furmansound.com eens en zoek de PQ-3

punetaro
18 januari 2003, 11:27
Op 2003-01-17 18:39, schreef gerrekat:
Overigens is een PQ-3 een parametrische EQ met pre amp, geen grafische EQ, dat scheelt enorm, je kan veel nauwkeuriger afstellen.

Check http://www.furmansound.com eens en zoek de PQ-3


En hoeveel kost dit stukje apparatuur ???

Phyrexian
18 januari 2003, 13:07
En hoeveel kost dit stukje apparatuur ???


Dat had ik ook graag geweten, ik had de site van Furman eens bekeken... looks nice.

Misschien een stomme vraag, maareuh: wat wil 'parametrisch' zeggen? :smile:

A3
18 januari 2003, 13:09
ja, ziet er interessant uit, iemand enig idee wat hij kost?

gerrekat
18 januari 2003, 13:38
Bij een grafische EQ kun je alleen bepaalde frequentie parameters instellen (bv 1 KHz etc).

Bij een parametrische EQ is in principe ingedeeld in 3 frequentiebereiken (low middle en treble en alle daarbij behorende frequentiebereiken) en kun je heel secuur de "level" (dB) van een bepaald frequentie bereik instellen en bovendien de "bandwidth" per frequentiebereik instellen, waarmee je bijvoorbeeld heel erg je middentonen kan scoopen.

Heel leuk ding heb er een staan, kost nieuw 975 bij http://www.thomann.de dacht ik.

Als iemadn er een serieus bod (in principe minder dan de helft van de nieuwprijs) op doet mag ie weg, ik hed hem in de eerste instantie om in combinatie met mijn Randall Cyclon een dimebag tone te creeeren, lukte overigens goed, maar ik heb mijn randall verkocht en nu staat ie er maar een beetje.

Werkt overigens ook erg goed in 19" systemen.


Het is echt een kicke ding, maar met mijn andere amp heads gebruik ik hem niet.

Ik ken iemadn die hem gebruikte in combinatie met een ADA solid state 19" rack p-oweramp, precies het geluid van dimebag op "vulgar display of power".

In principe gerereert het ding ook distortion het is ook en pre amp, heel apart strak geluid.

Ik geloof niet dat ze makkelijk te krijgen zijn in Europa, heb er lang naar moeten zoeken