PDA

View Full Version : Eindhovens Dagblad vanmorgen: Eindhoven Versterkers



Raffel
18 juli 2007, 09:58
Even ter info voor de geinteresseerden: Vanmorgen stond een artikel in het Eindhovens Dagblad over een inwoner van Eindhoven die sinds kort (wat lijkt) vintage buizentops maakt. Het merk: 'Eindhoven'. Ik kan er momenteel niets over terug vinden op de ED website, maar ik kan het artikel anders wel even uit de krant halen. De maker heet in ieder geval Joost, de achternaam is mij even ontschoten.

Ik kan er verder tot nu toe weinig over zeggen, maar de voorkant heeft veel weg van een Marshall Plexi (weinig controls, 4 inputs). Wellicht dat de producent zelf hier ook leest en er wat meer informatie over kan geven. Zoniet, dan zien we ze wellicht binnenkort in Boekel :)

Hij is te krijgen in 3 versies:

15 watt 880 euro
25 watt 980 euro
100 watt 1980 euro

Chris Winsemius
18 juli 2007, 11:15
Ik dacht dat hij 'n website heeft, even googelen dus.

AutoStatic
18 juli 2007, 13:42
http://www.eindhovensdagblad.nl/edeconomie/article1657824.ece

http://www.eindhovensdagblad.nl/multimedia/archive/00524/amplifier_524344b.jpg

Is gewoon een LC rip-off ;)

Negative K3 fan
18 juli 2007, 13:45
er heeft hier een tijdje terug wel een dude wat gepost in de werkbank ofzo, volgens mij kwam die ook uit eindhoven, maar dat zag er echt heel goed uit.

wel een nerd trouwens, neerlandicus en gepromoveerd in een ICT richting.

BLOK182
18 juli 2007, 14:22
Wel tof, zo'n amps! Beetje jammer alleen dat er zo'n gigantisch prijsverschil zit tussen de 100-watter en de rest. Gaat meteen van 'interessant' naar dure boutiqueprijzen!

Raffel
18 juli 2007, 14:54
Ah, het artikel is gevonden!

ik had er ook een 50-wattertje tussen gedaan denk ik. Toch, misschien het proberen waard voor de liefhebbers.

steph
19 juli 2007, 14:19
er heeft hier een tijdje terug wel een dude wat gepost in de werkbank ofzo, volgens mij kwam die ook uit eindhoven, maar dat zag er echt heel goed uit.

wel een nerd trouwens, neerlandicus en gepromoveerd in een ICT richting.
Maakt niet uit, mijn amptech is ingenieur en weet waar hij het over heeft, en da's het belangrijkste toch?

Mitch
19 juli 2007, 17:25
Vintage buizentops maken, da's knap. :D
Je bedoelt vintage geörienteerd, maar dit hoort dus harstikke in Modern.

LaurentB
19 juli 2007, 18:40
er heeft hier een tijdje terug wel een dude wat gepost in de werkbank ofzo, volgens mij kwam die ook uit eindhoven, maar dat zag er echt heel goed uit.

wel een nerd trouwens, neerlandicus en gepromoveerd in een ICT richting.

Het zijn doorgaans de nerds in deze wereld die de dingen bedenken die er toe doen, niet degenen met een vlotte babbel en de goede kruiwagens.

Pun
20 juli 2007, 06:56
Het zijn doorgaans de nerds in deze wereld die de dingen bedenken die er toe doen, niet degenen met een vlotte babbel en de goede kruiwagens.

Zo is het maar net. Enige wat jammer is, is dat degenen met een vlotte babbel en goede kruiwagens er vaak het meeste van profiteren.

swannee
20 juli 2007, 08:02
KIjk even op de site van peter pan speedrock.
Daar vind je een link naar de website. De zanger /gitarist speelt op zo'n versterker.
Vroeger speelde hij op jcm 800, was beter.

Raffel
20 juli 2007, 09:36
op zich zijn er dus nog niet spetterend veel mensen over te spreken. Ik zou het op zich wel machtig mooi vinden als we naast Koch een grote ampboer in NL bij zouden krijgen.

Trouwens vintage georienteerd is m.i. ook gewoon vintage :P

Rinze
20 juli 2007, 09:40
Wat een idiote naam voor een versterker :o

pimmetje
20 juli 2007, 09:47
op zich zijn er dus nog niet spetterend veel mensen over te spreken. Ik zou het op zich wel machtig mooi vinden als we naast Koch een grote ampboer in NL bij zouden krijgen.

Trouwens vintage georienteerd is m.i. ook gewoon vintage :P
Nou... Marble timmert onderhand ook aardig aan de weg. Die dingen zie je nu toch wel in een redelijk aantal zaken door het land in het vaste assortiment staan. En dat lijkt me nog wat meer vintage gericht dan die Eindhovens.

AutoStatic
20 juli 2007, 09:53
Ach, gril, oranje, hoogvermogen, stem of ongeëvenaard zijn ook niet echt toffe namen voor een versterker. Maarschalk dan weer wel he he he. Maar ik zou idd een versterkerlijn niet de merknaam Eindhoven meegeven.

Raffel
20 juli 2007, 10:05
Autostatic daarintegen... :D Geeft wellicht alleen niet zo'n goed beeld van het geluid dat uit de versterker komt. Misschien wel een leuke naam geweest voor die Krank versterkers :D

InternEd
20 juli 2007, 10:22
Vintage buizentops maken, da's knap. :D
Back to the future...