PDA

View Full Version : help lampen probleem



ben79
17 juli 2007, 22:20
help, net zijn er op de er de rep 2 lapen gesprongen van men mesa, oorzaak enkele druppels ijskoude condens van een pintje zijn er op gedrupt..

het is maar op 1lamp gedrupt maar toch zijn er twee kapot, kan dit?
de 2 lampen gloeien ineens veeel harder en hebben een klein bouw streepje onderan in de lamp

Nocki
17 juli 2007, 22:56
Dit is dus iets waar we van kunnen leren... Het kan inderdaad zijn dat er 2 zijn maar hoe dat werkt weet ik niet. buizen werken samen dus als er 1 gaat gaat de andere waarschijnlijk ook. er is vast iemand die dit kan onderbouwen.
tis erg rot voor je! ik hoop dat het de originele buizen waren en je straks een betere sound eraan over houdt!

succes!

casper innosence
17 juli 2007, 23:58
toch heb ik bij mij triple gehad dat er 1 buis rot was... en de andere van het paar toch gewoon door bleef gaan. Uiteindelijk gewoon alles vervangen (was het ook aan toe)

Negative K3 fan
18 juli 2007, 02:38
buizen kunnen op verschillende manieren kapot gaan en eindbuizen werken inderdaad vaak in paren.

Eko
18 juli 2007, 16:26
Kost de wereld niet en is eenvoudig te verhelpen. Nieuwe ronden nieuwe kansen. Paar tientjes en gassen met de bak.

ben79
18 juli 2007, 20:05
ben even langs jukebox geweest en helemaal laten nakijken..
Nieuwe buizen ingestoken en hij had nog een probleempje opgemerkt waar ik helemaal in het begin problemen mee had maar de laatste tijd ni meer, namelijk en niet goed functionerend buizenvoetje voor een van men preampbuisjes..
en nu is terug picobello..
Wat een geluk dat er nog shops zijn waar ze een beetje verstand hebben van amps..
ikke weer gelukkig, zeker met men nieuwe Gibson SG Supreme erbij ;-)