PDA

View Full Version : 2de hands versterker



ThrusT
17 juli 2007, 19:34
Hey,
Ik ben nu al een tijdje aan het rondzien voor een budget 2de hands versterker.
Dingen die ik vaak tegenkom zijn de Marshall Valvestate's.
(Vb.http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Gitaar_en_basversterkers/5926489/Marshall_Valvestate.html)

Wat denken jullie hiervan?
Iemand nog tips/advies over 2de hands versterkers?

Alvast bedankt
Mvg

Sarco
17 juli 2007, 19:41
Ik heb deze versterker nog gehad. Heb hem trouwens nog niet zolang geleden weggedaan voor 150 euro dus die gast vraagt nog wat teveel.

Het was mijn eerste versterker en heeft me eigenlijk altijd goed dienst gedaan, nooit problemen mee gehad. Toen ik pas begon vond ik het geluid super maar naarmate je een beetje beter wordt merk je dat eigenlijk helemaal geen waar is. Wel nog luid voor een 40 watter. Heb er geen spijt van dat hij weg is, uitgezonderd misschien voor nostalgische redenen.

Ik zou zeggen, niet slecht voor een eerste versterker, maar anders zou ik toch nog wat verderkijken!

ThrusT
17 juli 2007, 19:55
Ik heb deze versterker nog gehad. Heb hem trouwens nog niet zolang geleden weggedaan voor 150 euro dus die gast vraagt nog wat teveel.

Het was mijn eerste versterker en heeft me eigenlijk altijd goed dienst gedaan, nooit problemen mee gehad. Toen ik pas begon vond ik het geluid super maar naarmate je een beetje beter wordt merk je dat eigenlijk helemaal geen waar is. Wel nog luid voor een 40 watter. Heb er geen spijt van dat hij weg is, uitgezonderd misschien voor nostalgische redenen.

Ik zou zeggen, niet slecht voor een eerste versterker, maar anders zou ik toch nog wat verderkijken!
Bedankt ! :)

-Hughes & Kettner Attax *
-Peavey Bandit 112
-http://www.2dehands.be/london-city-amp-15737499.html?afdeling=muziek&locale=all&muz_instr=27&per=100&qq=versterker&rubriek=muz_instr&start=100
-http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Gitaar_en_basversterkers/5999295/Conguest_combo_lampen_versterker_65_watt.html
-http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Gitaar_en_basversterkers/5759400/Laney_Linebacker_100_Watt_versterker.html

ThrusT
17 juli 2007, 23:43
:D
Iemand nog advies/ervaringen met versterkers uit mn lijstje?

jimihattricks
18 juli 2007, 10:17
Jij noemt vooral transistor-versterkers op.. velen hier zullen daar met afkeer tegenover staan..

die Conquest (niet Conguest) combo heeft buizen en zal dus wsl anders klinken dan de andere amps die je opnoemt.. (bovendien vraagt die gast een redelijke prijs, maar om eerlijk te zijn mist wel het logo op het frontpaneel dus ff checken of dit wel de amp in kwestie is)..

dus eerst even kijken welke sound je het beste bevalt, dan bepalen hoeveel watts je nodig hebt (voor thuis heb je aan 5 watt al soms teveel, live heb je zeker ook niet altijd 100W nodig (bovendien kun je micen)), voor oefenen met de band volstaat 50W zeker weten..

kijk ook eens naar de Peavey Valveking VK112

ThrusT
18 juli 2007, 10:39
Jij noemt vooral transistor-versterkers op.. velen hier zullen daar met afkeer tegenover staan..

die Conquest (niet Conguest) combo heeft buizen en zal dus wsl anders klinken dan de andere amps die je opnoemt.. (bovendien vraagt die gast een redelijke prijs, maar om eerlijk te zijn mist wel het logo op het frontpaneel dus ff checken of dit wel de amp in kwestie is)..

dus eerst even kijken welke sound je het beste bevalt, dan bepalen hoeveel watts je nodig hebt (voor thuis heb je aan 5 watt al soms teveel, live heb je zeker ook niet altijd 100W nodig (bovendien kun je micen)), voor oefenen met de band volstaat 50W zeker weten..

kijk ook eens naar de Peavey Valveking VK112
Tis da'k best eerst weet naar welke versterkers ik zoal moet kijken alvorens der eentje te gaant testen.
Met 50W zal'k wel voldoende hebben denkik, versterker zal gebruikt worden voor te jammen met vrienden.


Die Conquest is dat deftig materiaal?

Dus best voor een buizenampje kijken?
Zijn er buiten de Peavey Valveking nog aanraders?
Thx:)

ben vanhoof
18 juli 2007, 11:18
Londen city combo's (hornet) of heads (bulldog). Zijn lampen en het geluid valt goed te snoepen!

ThrusT
19 juli 2007, 12:56
Hey,

Ik zou deze versterker kunnen kopen voor 350€
http://www.2dehands.be/vox-50-watt-buizenversterker-epiphone-22590757.html

Wat denken jullie hiervan?
Volgens de verkoper is het een versterker met buizen maar op de foto's kan je zien dat het gaat om een Vox AD50VT, wat volgens mij geen buizenversterker is?


Mvg

Lexvandoef
19 juli 2007, 13:22
Nope, het zijn geen volledige buizenversterkers. Wel zit er een 12AX7 in de poweramp om het buizengeluid te benaderen. Van al die versterkers die je hier hebt laten zien is dit toch wel de beste en meest veelzijdige.

ThrusT
19 juli 2007, 18:46
Nope, het zijn geen volledige buizenversterkers. Wel zit er een 12AX7 in de poweramp om het buizengeluid te benaderen. Van al die versterkers die je hier hebt laten zien is dit toch wel de beste en meest veelzijdige.
Bedankt.

Wat vinden jullie van de Randall RG75, ik zou er eentje in goede staat voor 250€ kunnen kopen?

Lexvandoef
19 juli 2007, 19:46
Ook een goeie beginnersversterker. Persoonlijk zou ik toch voor de Vox AD50VT gaan.