PDA

View Full Version : Mijn Cleane Jam (VIDEO)



TimoSomers
17 juli 2007, 19:08
Sommige mensen vonden dat ik vrij slordig speel en dachten dat ik clean zowat niet kon spelen, dus heb ik een cleane jam geprobeert om te checke of dat ook echt zo was .'

http://nl.youtube.com/watch?v=1bJ6OkQQfPE

Alles is ter plekke verzonne btw.
Zoals je kunt horen zit ik met veel appergio's 1 nootje ernaast, dit is de bedoeling, benk beetje aant oefene, zodat dat een van mn 'eigen dingen' wordt zegmaar.

appyhaan
17 juli 2007, 19:22
Sommige mensen vonden dat ik vrij slordig speel en dachten dat ik clean zowat niet kon spelen, dus heb ik een cleane jam geprobeert om te checke of dat ook echt zo was .'


Nou en... wat vind je er van?

MichaelSS
17 juli 2007, 19:25
ik vind het een kat en muis spelletje waar ik niet van hou.

TimoSomers
17 juli 2007, 19:30
Nou en... wat vind je er van?
Kvond het wel redelijk, maar kan nooit goed genoeg zijn natuurlijk :soul:

Benjamin Blue
17 juli 2007, 20:25
redelijk idd....n soort van uber vertraagde metal denk....(met al die metalachtige licks nzow(zal wel bij die stijl hore denk... :chicken: )....nie egt mijn smaak...maar t begin eral te komen(zeg in brabants/R'dams ''kommen'')..

Slevin
18 juli 2007, 00:43
Kvond het wel redelijk, maar kan nooit goed genoeg zijn natuurlijk :soul:

Enigzins waar, maar denk niet dat het nooit goed kan zijn. Dat slaat nergens op. Ik vind persoonlijk dat er teveel delay in zit waardoor het een beetje een rotzooi wordt terwijl ik vind dat je nootkeuze vaak best okay is. Alleen niet altijd, zoals hierboven al gezegd. Klinkt als een kat en muis spel, losse 'riffjes' die elkaar opvolgen maar niet aansluiten op elkaar.

Waarom zulke harde kritiek ? Omdat je goed kan spelen ! Niets afkrakends, zie het astjeblieft als opbouwend :)

Ibanez666
19 juli 2007, 09:59
Tis niet verkeerd, maar hoe was je van plan het met optredens te gaan doen? Hangt je gitaar dan onder je kin? Want mijn ervaring is dat het zittend op een stoel 2 keer zo makkelijk speelt als staand met je gitaar op een "normale" hoogte (om het dan over het bewegen op het podium en het warme licht waardoor je gaat zweten niet te hebben)
Ik oefen dan ook afwisselend zittend en staand, lopend. Eerst zittend onder de knie krijgen en daarna staand/lopend, want het podium lijkt me wel het doel toch?

Benjamin Blue
20 juli 2007, 14:04
@ Ibanez

dan doe je je Strap tog gwn wat hoger instellen...zodat de neck ongever op dezelfde lengte zit als op je borst....das het comfotabelste manier om te spelen...tis weliswaar niet cool...maar je kunt dan wel cool zijn om te laten zien hoe goed je speelt...
ook had ik ergens gelezen van; hoe lager je gitaar hoe groter de kans op ''blessures'' bij je pols dat het was......maj k kan et ook verkeerd hbbn natuurlijk :listen:

Nevaratoiel
20 juli 2007, 15:02
Persoonlijk vind ik die delay helemaal niets. Klinkt op zich wel leuk, maar met die delay vind ik het niet 'clean' klinken. Het is zeker niet slecht ofzo.

Ibanez666
20 juli 2007, 18:35
@ Ibanez

dan doe je je Strap tog gwn wat hoger instellen...zodat de neck ongever op dezelfde lengte zit als op je borst....das het comfotabelste manier om te spelen...tis weliswaar niet cool...maar je kunt dan wel cool zijn om te laten zien hoe goed je speelt...
ook had ik ergens gelezen van; hoe lager je gitaar hoe groter de kans op ''blessures'' bij je pols dat het was......maj k kan et ook verkeerd hbbn natuurlijk :listen:

sorry hoor, maar dan speel ik liever wat minder goed en makkelijk dan dat ik er voor aap bij loop met een gitaar zo hoog ;-)

Da's toch geen gezicht joh :-)

BlackSun
20 juli 2007, 19:03
Sommige mensen vonden dat ik vrij slordig speel en dachten dat ik clean zowat niet kon spelen,

Nou, dan hadden ze behoorlijk gelijk :D (j/k)

het is niet slecht gespeeld opzich hoor, maar er is geen lijn te ontdekken, geen melodie, alleen wat 'loos gepiel' zoals ik het maar noem.
Een metal solo zonder de metal, met eenv erschrikkelijke delay.

Dus doe volgende keer maar wat aan de compositie ;)

Benjamin Blue
21 juli 2007, 20:37
sorry hoor, maar dan speel ik liever wat minder goed en makkelijk dan dat ik er voor aap bij loop met een gitaar zo hoog ;-)

Da's toch geen gezicht joh :-)

hehehe,da zeg jij...bij sommige mensen met het juiste gitaar en de juiste houding staat het wel vet....maja dan komt het erop neer wat iedereens smaak is....heb het trouwens wel op die pose staan :speed:

iwamoto
22 juli 2007, 00:44
@ Ibanez

dan doe je je Strap tog gwn wat hoger instellen...zodat de neck ongever op dezelfde lengte zit als op je borst....das het comfotabelste manier om te spelen...tis weliswaar niet cool...maar je kunt dan wel cool zijn om te laten zien hoe goed je speelt...
ook had ik ergens gelezen van; hoe lager je gitaar hoe groter de kans op ''blessures'' bij je pols dat het was......maj k kan et ook verkeerd hbbn natuurlijk :listen:
orpheo is er altijd trots op dat zn gitaren tot zn knieen komen :p doei polsjes :D

iwamoto
22 juli 2007, 00:45
Persoonlijk vind ik die delay helemaal niets. Klinkt op zich wel leuk, maar met die delay vind ik het niet 'clean' klinken. Het is zeker niet slecht ofzo.
hoe kan het nou weer niet clean klinken? clean = clean, het kan mischien wel rommelig klinken, maar tenzij er een delay overdrive pedaal bestaat is dit echt een belachelijke post...

en timo jongen, ik vind het cool, en aangezien je ook een 7 stringer slinger bent, wie weet kunnen voor oktober nog snel wat in elkaar knutselen, volgens mij ben jij een van de weinigen met wie ik goed zou kunnen spelen :p

Gert-Jan
22 juli 2007, 09:35
hoe kan het nou weer niet clean klinken? clean = clean, het kan mischien wel rommelig klinken, maar tenzij er een delay overdrive pedaal bestaat is dit echt een belachelijke post...

en timo jongen, ik vind het cool, en aangezien je ook een 7 stringer slinger bent, wie weet kunnen voor oktober nog snel wat in elkaar knutselen, volgens mij ben jij een van de weinigen met wie ik goed zou kunnen spelen :p


Je zegt het zelf Clean = Clean.....het suggereert i.i.g. dat er geen FX aan je sound is toegevoegd. Maar meestal wordt alles zonder distortion clean genoemd. Ik weet het ook niet precies. Een ding is zeker, met een berg delay wordt het wel moeilijker om het niet 'rommelig' te laten klinken......dus als het de bedoeling is om te laten horen dat het niet slordig is....gewoon zonder delay, chorus, flanger, phaser, fuzz, distortion etc etc een stukkie posten.

Verder ben ik best onder de indruk wat Timo uit zijn gitaar weet te halen, zeker gelet op zijn ervaring/leeftijd. Het is zeker veelbelovend!!

TimoSomers
26 juli 2007, 00:12
@Ibanez; Ik speel altijd staand alleen op video's zit ik omdat je dan nog iets kan zien.
En ja tis met delay maar tis nog steeds cleaner dan volle bak distortion :D
Ennnnn nog iets, bij een Jam zit meestal geen melodielijn?
K dat was de crap xD
Bedankt nog voor alle positieve shizzle:)
En Iwa, kzit nu ff in costa rica, maar ask trug ben zulle we zeker ff kijken ;)

Samder
26 juli 2007, 13:13
Ik dacht dat een jam altijd met meerdere mensen was ...

Benjamin Blue
26 juli 2007, 17:48
euhhh....n jam met n jam track is in je eentje ^^

Samder
26 juli 2007, 23:30
Is het dan niet gewoon... improviseren ofzo ?? =D

Benjamin Blue
30 juli 2007, 16:11
..........hou je mond jij :p :p

Ibanez666
1 augustus 2007, 20:47
@Ibanez; Ik speel altijd staand alleen op video's zit ik omdat je dan nog iets kan zien.

Je kunt ook met je gitaar richting de camera staan hoor! ;-)

Luke-wannabe
2 augustus 2007, 00:56
euhhh....n jam met n jam track is in je eentje ^^
Nee een jam is met meerdere mensen. Een impro over een backingtrack is tjsa... een improvisatie.
@ Timo: Klinkt goed jong, maar hou eens een lijn aan.

Juultjuh
2 augustus 2007, 08:47
Ik vind het een mooi solo... heel rust gevend met een beetje spaanse achtergrond.

jaap-regelink
2 augustus 2007, 21:20
nja, dit is geen jam, dit is alleen maar improvisatie. riedeltjes met een verkeerde Delay er op. dit vind ik meer een Jam ;) : http://nl.youtube.com/watch?v=HSewT1jcG-g