PDA

View Full Version : Ampeg vh-70



jubei
16 juli 2007, 23:22
kan deze versterker kopen maar ik kan er niet veel informatie over vinden iemand die er meer over weet?en is de versterker hard genoeg om in de oefenruimte te gebruiken en om bijvoorbeeld in cafes op te treden het gaat om 70 watt SS met 12 inch speaker en we spelen niet erg zacht,denk aan hard/garage rock.

Sarco
17 juli 2007, 10:38
De Ampeg VH-140 is vrij legendarisch in death metal kringen, dus die zal wel redelijk bruut gaan waarschijnlijk :) Voor de rest kan ik er niet veel over zeggen.

Hou er ook rekening mee dat 70w solidstate misschien wat te weinig headroom zal geven om in een (luide) band mee te spelen..

jubei
17 juli 2007, 15:13
bedoel je met headroom dan cleane headroom?want die zou ik sowieso niet veel gebruiken.maar ik kan dus aan deze versterker komen voor niet teveel geld en ben bezig een band te vormen.dus heb hem vooral nodig in de oefenruimte en dan wat cafes enzo en waarschijnlijk ben ik de enige gitarist.

Sarco
17 juli 2007, 19:33
Als je een transistorbak helemaal moet open zetten om er in de band door te komen begint zijn eindtrap over het algemeen te oversturen en dit komt je geluid echt niet ten goede (het lijkt uiteen te vallen dan..). Daarom heb je beter wat reserve (headroom).