PDA

View Full Version : Slide met een steel Bar



Hallie
16 juli 2007, 23:20
ik heb gezocht hier, maar er zijn er weinig van. allemaal uit 2002 en 2003. dus die links zijn allemaal defect.

weet niet of de naam goed is^ steel bar,

maar ik bedoel de slide met zo'n ijzer buisje om je vinger!;)

heeft iemand tips, of beginners licks?

harrie-beton
16 juli 2007, 23:48
Een steel bar is NIET een buisje om je vinger.

Slide doe je met een buisje = "bottleneck"van glas of metaal.

Een steel bar wordt gebruikt voor lapsteel guitars.

link http://www.fernsguitars.nl/parts_other/slide_nl.html

Jeroensnake
17 juli 2007, 00:53
Ik heb liever een houten bar,
meer sfeer enzo.
staal is koud.

En na een paar biertjes
valt er vanzelf wel
een fles kapot.

Iemand een oplossing voor die scherpe randjes aan de hals van de fles waar ik dan altijd met mijn dronken hoofd mijn handen aan open haal (wat op zich niet zo erg is, maar wel als er zo weinig bloed in je alcohol zit waardoor het maar blijft stromen. Gelukkig ontsmet het ook.) ... ?

____________
inter
geen
vang
net

Hallie
17 juli 2007, 10:38
Een steel bar is NIET een buisje om je vinger.

Slide doe je met een buisje = "bottleneck"van glas of metaal.

Een steel bar wordt gebruikt voor lapsteel guitars.

link http://www.fernsguitars.nl/parts_other/slide_nl.html

een steelbar of een ijzeren "bottleneck" is in principe toch het zelfde? allebei vaak van metaal en rond om je vinger

pippydude
17 juli 2007, 11:18
Nope, een steelbar hou je IN je hand, het is (zoals de naam al suggereert) een stalen balkje, terwijl een slide een metalen 'vingeromhulsel' is, en een bottleneck van glas.

harrie-beton
17 juli 2007, 14:06
om het nog beter dan pippy te proberen, een bar en bottleneck is niet hetzelde, dat kopt: slide is de TECHNIEK. De dingen waarmee je slide kunt spelen zijn via een "bar", een flessenhals, bottleneck van chroom of brons of glas. Jimi speelde slide met microfoonstanders en soms met zijn zegelring.

PaulthePig
26 juli 2007, 16:52
Tips?
Zat!

Stem je gitaar eens in een open stemming (DADF#AD, of CGCGCEb, resp D en Cm) Met een Capo kun je dan andere toonsoorten realiseren.
Probeer op je bassnaren met je duim een riff (vaak is een loopje naar een grondtoon al voldoende) neer te zetten.
En zoek met je SLIDE (ja, wij slidegitaristen noemen dat pijpje, stuk bestek, aansteker, flessehals kortom ALLES wat je kunt gebruiken om te sliden een SLIDE) de "vieze" noten uit de ladder op en melk ze uit........
Tertsen net niet halen, op je septiem blijven hangen over het accoord heen........

Dat soort dingen....

Groeten en succes