PDA

View Full Version : voor jpb en soortgelijken......



vulvasonic
16 januari 2003, 23:29
(omdat je op mij een zeer kundige indruk maak, pik ik jou er maar even uit...)

Net een Digitech Spacestation weten te bemachtigen. Winkeltje in Heerenveen had nog een demomodelletje liggen en IK zocht er al een tijdje naar (worden niet meer gemaakt namelijk en ik hou van space).

Nu doet dat ding het gotverdegotver niet!!!!

.....nu mijn vraag.....


KAN het zijn dat ik de verkeerde adapter gebruik?

Voor alle duidelijkheid:
- hij laat NIETS door aan geluid, behalve een kleine 'plop' bij het schakelen.
- Het LEDje dat aangeeft of de boel staat te klippen, staat altijd op 'in kan niet roder dan dit' (of ik mijn ingangssignaal nu op nul zet of niet).
- Het apparaat VRAAGT om een adapter van 9 volt, 500mA en 40/50 Hz.
- Ik GEEF hem 9 volt, 500 tot 1000mA, 50 Hz gelijkstroom.

KAN dit aan de adapter liggen, of is het muziekzaakje in Heerenveen, waar ik het ding heb gekocht, heel fout bezig?????

Bij voorbaat dank!

vinni
17 januari 2003, 02:44
Neem aan dat je zo'n boss-achtige connector gebruikt om'm van stroom te voorzien?

Kan het niet zijn dat je mantel en kern heb omgedraaid?

Effe checken....T'is maar een tip....


Groet,
Vinni

vulvasonic
17 januari 2003, 09:15
Nee geen Bossadapter. Ik heb er een universeel adaptertje op zitten. Zo'n schakelbaar geval (van 1,5 to 12 volt).

Ik kon me zo voorstellen dat een adapter een effectpedaal zou kunnen schaden, als de verkeerde gebruikt zou worden. Maar GEEN ENKEL geluid???? Da's toch vreemd, of zie ik dat verkeerd?

Bins
17 januari 2003, 09:45
Wil die geen wisselstroom ipv gelijkstroom? Ik heb er geen verstand van hoor, ik weet alleen dat mijn pre-amp dat ook wil.
Maar ja, dan zou er wel zo'n ~ dingetje bijstaan natuurlijk. Heb je die muziekzaak er al over gebeld/mailt?

vulvasonic
17 januari 2003, 10:03
Zou dat een reden kunnen zijn?

Mijn adapter geeft gelijkstroom.
Is het mogelijk dat mijn spacestation wisselstroom nodig heeft en dat ik DAAROM niets hoor?

(ik ben hier echt een kleuter met het syndroom van Down in hoor)

Bins
17 januari 2003, 10:16
Dude, ik ook :smile: Ik zou er ok geen theoretische uitleg over kunnen geven. Mijn "schoonvader" is de electro master. Hij heeft bij zo'n universele adapter de gelijkrichter (?) eruitgehaald, en die adapter hangt nu aan mijn pre-amp. Moest 15volt wisselstroom in, maar die adapter geeft op stand 12 al 14,9volt, best vaag. Anywayz, hier doet alles het gewoon. Maar ik heb het nooit met een gelijkstroom adapter getest, dus ik kan je er geen uitsluitsel over geven.

vulvasonic
17 januari 2003, 10:27
Jammer..... bedankt in ieder geval!



WAAR BLIJFT JPB, DE VOOR MIJ VLEESGEWORDEN VERPERSOONLIJKING VAN DE ELECTROGOEROE !?!?!?!?
;]

aadplagiaat
17 januari 2003, 16:39
Als een effect om 9V vraagt is het meestal niet fout om 9V gelijkstroom te geven. Er vanuitgaande dat het apparaat bij wisselstroom via een brugcel (= gelijkrichter) moet werken en het dan dus geen kwaad kan om een gelijkspanning aan te bieden.
Als jouw ingangsled hoe dan ook op rood staat (= te veel ingangssignaal) zit je eerste probleem dus ook aan die ingang. Controleer of je kabel goed is aangesloten (gitaar op IN en versterker op OUT). Controleer ook de kabels die je gebruikt. Plug je gitaar eens met BEIDE kabels (niet tegelijk natuurlijk :smile: ) in je versterker. Als dat werkt zijn je kabels dus goed. Dit alleen om die twijfel in ieder geval uit te sluiten.
Als je geen resultaat krijgt na deze test is waarschijnlijk de ingangsbuffer van het apparaat kapot. Deze genereert (maakt) dan zoveel ruis/brom/lawaai van zichzelf dat het ding overstuurd is zonder dat er gitaargeluid aan te pas komt. In dat geval denk ik dat je terug moet gaan naar de zaak waar je hem gekocht hebt.

vulvasonic
17 januari 2003, 16:54
Dat is niet te hopen.

Ik heb de site van Digitech net even bezocht en daar stond te lezen dat deze apparaatjes moeten worden gevoed met een wisselstroompje (AC), daar waar de meeste apparaten DC gebruiken.
Er stond OOK bij, dat wanneer je een adapter op het ding aansluit met gelijkspanning(stroom).....(ik weet echt niet waar ik het over heb hè?), dat het apparaat WEL voorzien wordt van stroom en dus aangaat, maar GEEN geluid doorlaat.
Er is blijkbaar nog hoop.

Zojuist even rondgebeld naar muziekzaken in en rond Nijmegen, maar geen van hen had de juiste adapter.
Ik kan dus nergens heen om te proberen en te checken of het probleem inderdaad de adapter is......

aadplagiaat
17 januari 2003, 19:35
Als je een extern modem hebt zit daar vaak een 12AC voeding bij :smile: , die zou je dan kunnen gebruiken voor een test.

Anders raad ik je aan om naar een electronica zaak te gaan, die hebben wel vaker wat meer keuze in adapters.

Ic3gl0vE
17 januari 2003, 19:48
gemiddelde electronicazaak zou er een moeten hebben
http://www.conrad.nl

vulvasonic
20 januari 2003, 12:11
Ik heb inmiddels de originele kunnen kopen.
Hij doet het nu perfect.

Dank voor jullie hulp
;]

jpb
20 januari 2003, 14:35
Op 2003-01-17 10:27, schreef vulvasonic:
....WAAR BLIJFT JPB, DE VOOR MIJ VLEESGEWORDEN VERPERSOONLIJKING VAN DE ELECTROGOEROE !?!?!?!? ;]............

Je moet me niet zo ophemelen, ik ben ook maar een mens.....
Overigens ik had je niet kunnen helpen met je vraag, gelukkig heb je het opgelost.

jpb
20 januari 2003, 14:38
Hoe maak je die smiley's???
Zo?: :wink:

jpb
20 januari 2003, 14:40
Het werkt! :smile:

vulvasonic
20 januari 2003, 15:25
Zie!
Je bent een held!

Je weet zelfs echte smilies te voorschijn te toveren. Ik weet niet eens hoe je het schrijft!
;]

jpb
20 januari 2003, 15:38
Op 2003-01-20 15:25, schreef vulvasonic:
Zie!
Je bent een held!

Je weet zelfs echte smilies te voorschijn te toveren. Ik weet niet eens hoe je het schrijft!
;]


Dubbele punt ipv punt-komma, dan lukt het wel.
Ik een held? :rollin