PDA

View Full Version : Schema A/B, A+B



AD200B
16 juli 2007, 19:20
Ik ben een behoorlijke nOOb wat electronica betreft. Ik wil een a/b, a+b looper maken (met ook een TrueBuypass). Heb wat zitten puzzelen met 3PDT schakelaars. Heb ongeveer nu zo iets:

http://i189.photobucket.com/albums/z291/ad200b/abab.jpg
Heb 3 (3PDT, ieder met 9 contact punten) schakelaars in dit schema gebruikt. Bovenste 9 punten is de schakelaar voor TrueByPass. De 9 punten daar onder voor de A+B switch, en de 9 punten daar onder voor de A of B switch. De cirkels met ster aan de rechterkant moeten LEDjes voorstellen. Links boven komt het signaal binnen en midden boven komt het eruit. Recht boven zou de voeding voor de ledjes moeten komen. Misschien een beetje duidelijk???

Het zal ongetwijfeld wel niet kloppen, maar waar ga ik precies de mist dan in? Ik heb zelf al ondekt dat de voeding tussen de middelste en de onderste 3PDT schakelaars niet klopt, hij moet komen op de rechtsbovenste punt van de onderste 3PDT. Mmmm is het nog wel duidelijk?

Laters....

AD200B
17 juli 2007, 18:07
En omhoog maar weer....

Niemand die mijn schema begrijpt?

Jammer.....

up-guitarman
17 juli 2007, 18:12
Ik vind het een nogal verwarrend schema... Je wilt een A/B/Y boxje maken?
Heb je dan geen buffer of zo nodig voor als je beide kanalen inschakelt ???

AD200B
17 juli 2007, 18:24
Volgens mij niet. In mijn schema loopt het signaal dan gewoon door beide loops in serie. Lijkt mij dan toch niet nodig.

up-guitarman
18 juli 2007, 14:40
Volgens mij niet. In mijn schema loopt het signaal dan gewoon door beide loops in serie. Lijkt mij dan toch niet nodig.

Wil je een dubbele TB-looper maken (verschillende effecten in een aparte loop) of een A/B switch (tussen 2 amps of gitaren schakelen)? Is iets helemaal anders en zit dus ook anders in mekaar !!!

Voor beiden vindt je een duidelijker schema op www.banzaieffects.com

Geronimo
18 juli 2007, 15:49
Het is idd een erg moeilijk getekend schema, terwijl een schema juist verhelderend zou moeten werken. Misschien moet je het eens anders tekenen.

AutoStatic
18 juli 2007, 16:16
Bij de bovenste schakelaar gaat het al fout. Je schakelt nu tussen TB of het signaal onderbreken.

AD200B
18 juli 2007, 23:19
Ok het vorige schema was misschien voor jullie niet zo duidelijk (voor mij wel maar dat komt omdat ik hem zelf bedacht had....sorry). Misschien dat deze versie beter is......

http://i189.photobucket.com/albums/z291/ad200b/SCHEMA.jpg

de 3PDT schakelaar zal denk ik qua aansluitingen wel anders zitten maar het gaat even om het principe. Ik had voor dat schema aangehouden dat de bovenste pool bij het schakelen naar of de middelste of naar de onderste pool.
Bij de bovenste 3PDT zou dat inhouden dat bij het eerste kolom je dus schakelt tussen truebypass of dat het signaal door gaat naar de volgende 3PDT schakelaar.

Let me know if it will work.......

bert k
19 juli 2007, 00:58
Dus deze kan dicht, verder in het andere topic. (Geen idee waarom dat nou nodig was, volgende keer is 1 topic wel genoeg.)


Bert K, mod