PDA

View Full Version : wat doen de 2 tone knoppen op een strat???



Nocki
16 januari 2003, 22:35
hoi. op een strat zitten vaak 2 tone knoppen en een volume knop.

hoe is de indeling? is de achterste tone alleen voor het brug elemente en de andefre twee op de voorste tone knop???

hoe zit het...

Nocki

Lacrymosa
16 januari 2003, 22:58
Dat kan je best horen
en anders moet je ff een schema proberen te maken, want niet iedere strat is het zelfde

maar normaal is het zo
volume
tone 1
tone 2

tone 1 is voor het midden element
tone 2 is voor het neck element

CheerS!!

ginne
17 januari 2003, 00:41
op mijn '62 reissue (met 5-standen-schake-ling) is het als volgt:

stand 1 (brugpup): geen toonregeling;
stand 2 en 3: knop 1;
stand 4 en 5: knop 2.

Nocki
17 januari 2003, 08:21
kijk dat wist ik nog niet. ik had er namelijk nog niet mee gerotzooid...
handig voor als ik er een koop... dus het hals element is niet te controleren met de tone knob...

Epic
17 januari 2003, 09:48
Juist wel,

volgens mij is bij de meeste strats tone 1 voor het hals element, en tone 2 voor middle en brug gecombineerd.

http://www.kinman.com/multimedia/Strat_Wirogram.pdf

LordRiffenstein
17 januari 2003, 09:49
Euhm, het klopt hier noet helemaal wat men zegt.

Op een standard stratocaster heb je een volume knop, de knop het dichtsbij de volume knop is toonregeling voor het neck element en de 2de toon regeling voor het middenste element. Geen toonregeling voor het brug element. Een aanpassing die veel gebeurd is de eerste toonregeling voor neck en midden element en de 2de voor de brug.

Groeten,

Yoeri

vulvasonic
17 januari 2003, 10:09
Op 2003-01-17 09:49, schreef LordRiffenstein:
Euhm, het klopt hier noet helemaal wat men zegt.

Op een standard stratocaster heb je een volume knop, de knop het dichtsbij de volume knop is toonregeling voor het neck element en de 2de toon regeling voor het middenste element. Geen toonregeling voor het brug element. Een aanpassing die veel gebeurd is de eerste toonregeling voor neck en midden element en de 2de voor de brug.

Groeten,

Yoeri


Dat WAS inderdaad wel altijd zo.
Maar volgens mij is dat met de komst van de American Standard veranderd. Sindsdien heeft het brugelement wel een toonregeling (de onderste) en is de tweede toonregelaar bedoeld voor de overige elementen. IK WEET DIT DUS NIET ZEKER HÈ?
Ik weet WEL zeker dat vanaf toen het brugelement een toonregelaar heeft gekregen.

Dat is dus sowieso niet het geval bij reissues enzo.


een wat onzekere vulva....

sash
17 januari 2003, 10:59
Mij boeit het niet, gebruik alleen de volumeknop :smile:

moretel
17 januari 2003, 11:24
Ik zet ook altijd alles vol open.

Ik ga binnenkort trouwens een schakeling laten maken zodat je 1 volume en 1 toonknop hebt, met de derde toonknop kun je dan het midden element en het brugelement met elkaar vermengen zodat het brugelement wat minder schel wordt.
Ik zit ook weleens te denken aan een brug element met wat meer scheur erin, maar dan wordt het karakter van midden / brug ook anders.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2003-01-17 11:25 ]</font>

Negative K3 fan
17 januari 2003, 13:32
Op 2003-01-17 00:41, schreef ginne:
op mijn '62 reissue (met 5-standen-schake-ling) is het als volgt:

stand 1 (brugpup): geen toonregeling;
stand 2 en 3: knop 1;
stand 4 en 5: knop 2.




zo werkt het idd op alle strats en strat achtigen die ik in mn leven heb bespeeld.

Kjiratsiekoedel
17 januari 2003, 13:34
Op 2003-01-17 11:24, schreef moretel:
Ik zet ook altijd alles vol open.


Ik heb de nek-tone bijna dicht staan (2)
en mid-tone bijna open (8)

BLOK182
17 januari 2003, 17:37
Voor een keertje ben ik het met iamyou eens, bij mijn strat staat alles op 10 en gaan met die banaan.

zuinige belg
17 januari 2003, 19:40
Surf naar http://www.stratocaster.nl/stratocaster/html/showroom/specs.htm hier vind je alle schema's.

sash
17 januari 2003, 22:29
Hey zuinige belg, ben jij niet toevallig Gerard van het stratocaster.nl forum?

zuinige belg
18 januari 2003, 10:14
Ja hoor Sash, goed gezien joh. Zuinige belg is te lang om steeds in te loggen, ik typ nl. niet zo snel en what's in a name.

sash
18 januari 2003, 12:37
Ach ja :smile:

Apello
19 januari 2003, 19:30
Dat WAS inderdaad wel altijd zo.
Maar volgens mij is dat met de komst van de American Standard veranderd. Sindsdien heeft het brugelement wel een toonregeling (de onderste) en is de tweede toonregelaar bedoeld voor de overige elementen. IK WEET DIT DUS NIET ZEKER HÈ?
Ik weet WEL zeker dat vanaf toen het brugelement een toonregelaar heeft gekregen.

Dat is dus sowieso niet het geval bij reissues enzo.


een wat onzekere vulva....


Vulva heeft gelijk.