PDA

View Full Version : Wat vinden jullie van roland cube 30x



fenderke
16 juli 2007, 18:51
Hello,

Ik heb sinds woensdag een Fender Highway One gekocht.
Nu ben ik nog op zoek naar een fantsoenlijke versterker om thuis te oefenen en op repetities.

Ik heb me laten vertellen dat de roland cube 30X wel iets goed is :)

kunnen jullie me helpen in deze keuze alvast bedankt ! :soul:

Onmeunig Hans
16 juli 2007, 19:11
Ik heb een 30X en hij bevalt prima. Nu is het wel zo dat het mijn enigste en eerste versterker is (en voorlopig blijft). Echt vergelijkingsmateriaal heb ik niet, buiten een uurtje proberen in de muziekwinkel.
Er zijn hier flink wat topics waar deze versterker genoemd wordt. Mss staat er iets bij over het genre muziek dat er uitgeperst kan worden.

ExRxIxC
16 juli 2007, 19:30
hier staat al genoeg over op dit forum -> zoekfunctie

Markmoos
17 juli 2007, 00:50
Een roland cube is een vrij aardig versterkertje, fijn om thuis mee te oefenen en (op een redelijk volume) in de oefenruimte. Je gitaar is kwalitatief wel een stuk beter dan je versterker dan, misschien is een epiphone junior iets voor jou? Niet duur en toch compleet buizen. Voor de oefenruimte wel niet genoeg watts gok ik...

Piekhaar
17 juli 2007, 07:07
Ik heb de Cube30 (niet de X) die heeft wat minder opties als de 30X. Zeer geschikte versterker voor thuis en in de oefenruimte vind ik. Kan voor een 30watt versterkertje ook nog best hard. Van de versterkers van hetzelfde formaat en in dezelfde prijsklasse vind ik de Cube serie veruit de beste.

fenderke
17 juli 2007, 11:07
en de epi valve junior met een boss Me_50

Makor1966
17 juli 2007, 11:14
Denk dat je in de oefenruimte een beetje tekort komt, maar voor thuis is het een ideaal dingetje. Ik vind de aux in en headphone out erg handig.