PDA

View Full Version : Snaren schoonmaken?



rAsk
16 juli 2007, 15:40
Hey allemaal,
Mijn kleine neefje vond het een goed idee om mijn fender eens uit te proberen. Nu ben ik hier niet zo blij mee aangezien mijn snaren behoorlijk vies zijn geworden door dit geintje. Hoe kan ik deze het beste schoonmaken of zijn ze al toe aan vervanging (ze zater er namelijk nog geen maand op).

Alvast bedankt voor de tips!

jonesd
16 juli 2007, 15:50
Gewoon vervangen die handel. Je zal niet alleen propere maar ook terug heldere snaren hebben.

Dribbel_
16 juli 2007, 15:53
Koop Fastfret heb je een stick voor je snaren en gelijk een doekje erbij voor nog geen 10 euro. Met dat spul blijven m'n snaren gewoon goed schoon en roesten ook niet meer. Wel gewoon iedere keer voor en na dat je speelt ff die stick eroverheen halen

Piekhaar
16 juli 2007, 15:55
Ik gebruik bijna altijd GHS Fast Fret voor en na het spelen. Hierdoor gaan je snaren ook langer mee. Is verkrijgbaar bij ongeveer iedere gitarenboer.

rAsk
16 juli 2007, 16:07
Bedankt voor de snelle reacties jongens ga er meteen achteraan!

chennie
16 juli 2007, 16:15
ik spuit altijd wat contactspray in wat vellen keukenrol en ga daar mee langs de snaren. Contactspray lost vet en zwavel en dat soort ongein op. Pas op dat je niet enig lak raakt.

Nielsje
16 juli 2007, 16:31
De ervaring die ik heb met fastfret is dat je toets (vooral bij rosewood of ebben) echt belachelijk vies wordt!

blerf... gewoon nieuwe snaren, en af en toe ff met een doekje.. Kom nou zeg, je gitaar is geen mietje!

ben vanhoof
16 juli 2007, 19:57
De ervaring die ik heb met fastfret is dat je toets (vooral bij rosewood of ebben) echt belachelijk vies wordt!

blerf... gewoon nieuwe snaren, en af en toe ff met een doekje.. Kom nou zeg, je gitaar is geen mietje!

Dat gedacht heb ik ook wel n beetje. Maar telkens als ik tijd heb om er een nieuw setje op te leggen poets ik mn fretboard ook luchtig met lemon oil.

Lenweë Míriel
16 juli 2007, 23:32
gewoon elixer snaartjes er op dumpen, die worden minder snel vies en gaan ook een stuk langer mee.

Markmoos
17 juli 2007, 00:04
Snaren schoonmaken is denk ik niet echt nuttig, om alle drap er tussenuit te krijgen moet je ze uitkoken, en dat is eigenlijk alleen de moeite waard bij bassnaren. Gitaarsnaren zijn maar een paar euro per setje en kun je dus gewoon het beste vervangen. Een maandje valt toch best mee?

Archenemy
17 juli 2007, 00:08
Fretboard gewoon vervangen:)
















nee ff serieus , ik maak een keer in de 4 weken mijn gitaar schoon , een keer in de 8/12 weken nieuwe snaren , als ik mijn snaren vervang ga ik altijd ff met een tandenborstel en een beetje water de bagger wegpoetsen enzo en daarna beetje olie erop is ie weer mooi en glimmend.