PDA

View Full Version : rubber doppen om knoppen vast te zetten



Harry
16 juli 2007, 13:51
ik heb een MXR pedaal en heb het probleem dat ik, als ik het pedaal aan of uit zet, af en toe tegen een knop schop waardoor mijn volume of gain van stand verandert.
Ooit zag ik een rubber dop die je over de knoppen kon schuiven, en dat lijkt me wel handig. Weet iemand of die te koop zijn? Bij Staffhorst kenden ze het niet (please don't ask).

Nocki
16 juli 2007, 14:57
Die rubber doppen bij mxr zijn juist gemaakt zodat je met je schoen ze makkelijk kan veranderen van positie en dat is juist wat jij niet wilt.

haal de knoppen eraf. dat is misschien handiger. niet mooier maar wel handiger.

groetjes

Nocki

schizo910
16 juli 2007, 14:57
pattex gebruiken...

Nocki
16 juli 2007, 15:06
Shit.. .dat had ik ook kunnen verzinnen... grr.r.....

robert-gitarist
16 juli 2007, 15:57
Nja die rubberen doppen kunnen ook voor iets wat stroefheid zorgen. Pas als je echt met je poot boven op het doppie komt gaat het wat soepeler. Tsja waar ze te koop zijn, geen idee. Nooit in de winkel zien liggen dus ik zou gewoon Dunlop een mailtje sturen met het verzoek of ze zn ding kunnen sturen (want je hebt zogenaamd geen rubberen doppie bij je MXR pedaal gekregen :D ;) )

sofa
16 juli 2007, 16:00
Die rubber doppen bij mxr zijn juist gemaakt zodat je met je schoen ze makkelijk kan veranderen van positie en dat is juist wat jij niet wilt.

haal de knoppen eraf. dat is misschien handiger. niet mooier maar wel handiger.


De Crunch Zone van Carl Martin heeft hetzelfde probleem. Die knoppen - chickenheads - zitten zo los dat je ze bij het minste of geringste de stand verandert. Ik denk dat ik er maar iets onder druk zodat ze wat beter op hun plek blijven zitten.

robert-gitarist
16 juli 2007, 16:25
De Crunch Zone van Carl Martin heeft hetzelfde probleem. Die knoppen - chickenheads - zitten zo los dat je ze bij het minste of geringste de stand verandert. Ik denk dat ik er maar iets onder druk zodat ze wat beter op hun plek blijven zitten.

Had ik ook met de surf trem. Gek word je er van. Iedere keer als je het pedaal maar lichtjes aanraakte...Das een van de rede dat ik hem weg heb gedaan :) Zat eerst te denken aan andere knoppen om die er op te doen maar ja was zowiezo niet echt te vreden met het pedaal dus heb hem weer verkocht :)

supahfuzz
16 juli 2007, 17:08
rubber O-ringen onder de knop doet wonderen. Ik gebruik die ringetjes die in kranen gaan. werkt uitstekend, knoppen kun je niet zomaar meer verzetten als je ertegenaan schopt.

supahfuzz
16 juli 2007, 17:11
ik heb een MXR pedaal en heb het probleem dat ik, als ik het pedaal aan of uit zet, af en toe tegen een knop schop waardoor mijn volume of gain van stand verandert.
Ooit zag ik een rubber dop die je over de knoppen kon schuiven, en dat lijkt me wel handig. Weet iemand of die te koop zijn? Bij Staffhorst kenden ze het niet (please don't ask).

de afstand van de pots naar de schakelaar is best groot op een Dynacomp... hoe zet jij dat ding aan? Stamp je het hele ding aan of heb je erg grote voeten :cooler:

Rubber O-ringetjes die in kranen gaan onder de knoppen stoppen (knopje er eerst even afhalen, ringetje over het asje heen doen, knopje terug) werkt uitstekend.

sofa
16 juli 2007, 17:12
rubber O-ringen onder de knop doet wonderen. Ik gebruik die ringetjes die in kranen gaan. werkt uitstekend, knoppen kun je niet zomaar meer verzetten als je ertegenaan schopt.

Goed plan, ga'k doen.

boss
16 juli 2007, 17:38
De knoppen op mijn Koch Multitone II gaan ook als de brandweer...
Ik gebruik vaak een Sennheiser mic die gewoon aan het snoer over het combo hangt, en die raakt wel eens een knop. :(
Toen ik enige tijd terug bij de Supernova demo was heb ik er iemand van Koch over aangesproken. Nee, die knoppen gaan we niet vervangen want ze zijn super!
Tip: een stukje vilt onder de knoppen maakt dat de knoppen niet zo snel van hun plek gaan.

Harry
16 juli 2007, 23:02
de afstand van de pots naar de schakelaar is best groot op een Dynacomp... hoe zet jij dat ding aan? Stamp je het hele ding aan of heb je erg grote voeten :cooler:

Rubber O-ringetjes die in kranen gaan onder de knoppen stoppen (knopje er eerst even afhalen, ringetje over het asje heen doen, knopje terug) werkt uitstekend.

het is een MC402 (zeg ik uit mijn hoofd), afstand is niet zo groot en ik heb flinke grote poten. Maar ik ga dat doen met5 die rubbertjes, bedankt voor de tip!