PDA

View Full Version : Weer nieuwe video, ik cover The Loner van Gary Moore.



TimoSomers
16 juli 2007, 13:02
Werd weer tijd voor een gevoeligere solo, dus 'keb The Loner van Gary Moore gecovered.
'Kspeel over een backtrack.

http://nl.youtube.com/watch?v=Jc6c2Z_wVU8

Benjamin Blue
17 juli 2007, 20:40
correct me if i'm wrong....

volgens mij ben je een vibrato bar Spammer....probeer het als zonder da flying vibrato eens echt met je fingers te leren ''Vibrato-en'' ow en nog iets...
no offence...(correct me if i'm wrong again)maar wat ik van jouw tot nu toe heb gezien....is dit slow stuff niet echt iets voor jouw...kwee nie t past gwn nie egt bij jouw denk...anyways.....t was wel redelijkjes :hippie:

TimoSomers
17 juli 2007, 20:48
correct me if i'm wrong....

volgens mij ben je een vibrato bar Spammer....probeer het als zonder da flying vibrato eens echt met je fingers te leren ''Vibrato-en'' ow en nog iets...
no offence...(correct me if i'm wrong again)maar wat ik van jouw tot nu toe heb gezien....is dit slow stuff niet echt iets voor jouw...kwee nie t past gwn nie egt bij jouw denk...anyways.....t was wel redelijkjes :hippie:

Meestal gebruik ik bijna nooit mn tremolo, maar aangezien gary moore dit in zijn videoclip van desbetreffend nummer doet, doe ik het ook.
En ik speel net zo graag langzame als snelle nummers, ben alleen ''beter'' in de snelle (terwijl ik mezelf liever langzame zie doen).

Benjamin Blue
17 juli 2007, 21:18
Ach so...jah...alles was trouwens niet lullig bedoelt ofsow hoor :stop:
k beb nie egt zo van Gary dus da konk ook nie wete...maar alsk t zo hoor geefk je groot gelijjk over..

maar ok k ''accepteer'' je smaak :D (maar nog ff n aandacht punt net zoals bij je vorige vids...pobeer tog nog ietsjes meer met die vibrato in je ivngers te oefene dat geeft het net wat meer de ''pinch''

TimoSomers
17 juli 2007, 21:37
Ach so...jah...alles was trouwens niet lullig bedoelt ofsow hoor :stop:
k beb nie egt zo van Gary dus da konk ook nie wete...maar alsk t zo hoor geefk je groot gelijjk over..

maar ok k ''accepteer'' je smaak :D (maar nog ff n aandacht punt net zoals bij je vorige vids...pobeer tog nog ietsjes meer met die vibrato in je ivngers te oefene dat geeft het net wat meer de ''pinch''

Ik vatte het ook niet als lullig op ^^, alle kritiek is altijd goed.
En ik ga idd m'n aandacht vestigen op mn ''vinger vibrato'' (Da klonk best fout :chicken: )

jaycee
17 juli 2007, 21:57
hmm wat is dat nu voor gitaar? Een ibanez maar met een EMG pickup bij de neck?? Is dat zelf zo gesleuteld of zo gekocht?

TimoSomers
17 juli 2007, 22:44
hmm wat is dat nu voor gitaar? Een ibanez maar met een EMG pickup bij de neck?? Is dat zelf zo gesleuteld of zo gekocht?

Ibanez K7 7 string met Dimarzio Paf pro 7 pick ups.
Geen Emg's :p
(De beschildering is wel custom btw).

VHsologitarist
17 juli 2007, 23:22
Zelf vind ik het wel mooi gespeeld!
Ik hou wel van een vibrato met de tremelo. Michael Schenkler doet dit ook lekker (gitarist van UFO) in het nummer 'Wreckless'.
Zelf hou ik liever van dit soort stuff als wat je eerder hebt gepost. Kijk alleen wel uit met die notenpoeperij ertussendoor, dit mistaat namelijk! En soms hoor ik een valse noot. Maar anyway klinkt lekker hoor.

Groetjes
Ferry

Slevin
18 juli 2007, 01:05
helemaal gemist deze. Waarom, geen idee.

Lekker gespeeld. i.t.t. de overige improvisatie nummers van je met een dosis feeling. I like. Misschien omdat het een cover is ? Ik ken het origineel niet goed, mischien dat je delen wel heb geimproviseerd ? Zo ja ? Des te beter :)

TimoSomers
18 juli 2007, 01:10
helemaal gemist deze. Waarom, geen idee.

Lekker gespeeld. i.t.t. de overige improvisatie nummers van je met een dosis feeling. I like. Misschien omdat het een cover is ? Ik ken het origineel niet goed, mischien dat je delen wel heb geimproviseerd ? Zo ja ? Des te beter :)

Tzit hem het meeste in dat ik zelf niet zon mooie melodiëen(of was het met nou met 1 e?) kan verzinnen denk ik.
En ja vrijwel alles van de laatste solo zegmaar is geimproviseerd.
Thanks btw:)

Slevin
18 juli 2007, 01:33
Tzit hem het meeste in dat ik zelf niet zon mooie melodiëen(of was het met nou met 1 e?) kan verzinnen denk ik.
En ja vrijwel alles van de laatste solo zegmaar is geimproviseerd.
Thanks btw:)

Ah precies ! Misschien dat daar je gemis voor gevoel in terug komt. Wat kon hendrix ? Meneertje kon zijn gevoel overbrengen naar zijn keuze van noten/akkoorden/toonhoogste/gevoel en alles wat met het spelen te maken heeft. Was hij aggresief ? dan speelde hij vrij aggro. Was hij compleet blij ? Dan speelde hij een ster uit de hemel.

Flink overdreven natuurlijk, maar je snapt het punt. Ik denk dat dit gevoel ( voor melodie ) enigzins automatisch komt, alsdan niet met een stukje rede ( aggresief stuk ? aggresief spelen ). Echter, ik weet dit totaal niet, maar het is leuk om er over na te denken :p

Just firing blanks :)

hendrix2
18 juli 2007, 20:11
Voor je leeftijd ben je gewoon een geweldige gitarist. Nu zullen er altijd wel mensen zijn die het niet zo kunnen aprecieren wat je doet (ik heb het nu vooral even over je 'snellere' videos) of die het zonder gevoel zullen vinden of wel nog andere commentaar zullen geven...
Maar ik ben heel erg benieuwd waar jij binnen 5 tot 10 jaar zal staan op gitaar gebied. Gewoon blijven doorgaan! :rockon:

Megadeth_
19 juli 2007, 14:35
Damn 4 minuten zitten wachten op een snelstuk :speed: . Toch knap gespeeld hoor , je bent een zak beter dan ik. :jam:

TimoSomers
26 juli 2007, 00:22
Damn 4 minuten zitten wachten op een snelstuk :speed: . Toch knap gespeeld hoor , je bent een zak beter dan ik. :jam:
Haha, moes mezelf ook inhoude :soul: En thanks :)