PDA

View Full Version : Ez-drummer >> Midi bewerken



sietze
16 juli 2007, 11:23
Ik werk sindskort met Ez-drummer. Mijn eerste compositie met deze plug-in is bijna af. Nu vraag ik me af hoe ik het beste het midispoor van ez-drummer kan bewerken. Ik kan namelijk geen reverb toevoegen aan een midispoor.

Moet ik, als de drumtrack af is, het exporteren als audio en terug importeren zodat ik compressie/galm etc kan toevoegen? Of is er een andere/betere manier??

Vast bedankt.

Sietze

Bouke
16 juli 2007, 11:52
Als het goed is stuurt je midi-spoor je bijbehorende audiospoor aan en daar kun je alle gewenste effecten en bewerkingen op loslaten.

Je hebt dus altijd twee sporen en tesamen levert dat een altijd bewerkbare drumpartij op (zowel midi-commando's als fx op het audiospoor kun je blijven bewerken).

De miditrack stuurt zijn output (commando's) naar de input van de audiotrack en daar hoor je dus pas feitelijk wat er gebeurt. Midicommando's laten in je audiospoor de juiste samples met de juiste velocity en lengte etc. horen. De een kan bij deze plugin niet zonder de ander.

Zo ziet het er in Sonar6 uit:

http://members.home.nl/boukejanssen/ezdrummer.jpg

In Cubase zal het op een soortgelijke manier gaan denk ik.

In Sonar maakt het programma via 'Synth Rack' automatisch twee gekoppelde tracks aan (mits aangevinkt). Heel simpel.

Als je nu alleen een miditrack hebt, moet je er nog even een audiotrack bij maken en de in- en outs van deze twee koppelen (zie hierboven).

Bouke

PS. Erg gave drumsampler trouwens, mooie samples en de bijgeleverde midi's zijn heel lekker!

caelin
16 juli 2007, 13:21
als je in de mixer van ezdrummer de optie multitracking aanzet
krijg je in je host (ik draai nuendo) de snare ,bass,hi-hat enz enz
allemaal apart te zien
daar kan je dan naar smaak effecten oprommelen .

suc6 !!!!

BlackSun
16 juli 2007, 18:55
Hey caelin,

Ik kan deze optie in mijn EZ drummer niet vinden...
Met de mixer kan ik hoogstens de volumes etc aanapssen, maar de multitrack optie kan ik niet vinden. ik zou namelijk graag de snare op een aparte track willen hebben, zonder gelijk de midi track uit elkaar te pluizen...

(Sonar Producer 4)

madman
16 juli 2007, 19:20
rechtermuisknop gebruik bij waar "track" staat, nieuw spoor aanmaken en "ezdrummer2" als input gebruiken...

newbreed
16 juli 2007, 20:16
Ik werk sindskort met Ez-drummer. Mijn eerste compositie met deze plug-in is bijna af. Nu vraag ik me af hoe ik het beste het midispoor van ez-drummer kan bewerken. Ik kan namelijk geen reverb toevoegen aan een midispoor.

Moet ik, als de drumtrack af is, het exporteren als audio en terug importeren zodat ik compressie/galm etc kan toevoegen? Of is er een andere/betere manier??

Vast bedankt.

Sietze

Je kunt ook van elk midi-instrument per stuk, basdrum,snare, toms etc etc, via audiomixdown een WAV file maken en die weer importeren in je editor. je kunt dan dus alles gescheiden van effecten voorzien.

madman
16 juli 2007, 20:19
dan zou ik alles als multitrack doen, heb je ten eerste het voordeel dat je het tempo nog aan kan passen, en aanpassingen in de midi-track zijn dan ook zo gedaan, als je ze als audio downmixt kun je dat niet zo makkelijk wijzigen, terwijl het resultaat hetzelfde blijft...

Bouke
16 juli 2007, 20:42
Je kunt ook van elk midi-instrument per stuk, basdrum,snare, toms etc etc, via audiomixdown een WAV file maken en die weer importeren in je editor. je kunt dan dus alles gescheiden van effecten voorzien.

'n hoop extra werk en niet nodig naar mijn idee. Gewoon mixen vanuit de EZdrummer mixer of multitrack als je losse effecten per drumonderdeel wilt gebruiken. Anders is editten steeds zo omslachtig. Madman omschreef al hoe je het moet instellen. Stukje koekje!

Ic3gl0vE
17 juli 2007, 11:29
Hey caelin,

Ik kan deze optie in mijn EZ drummer niet vinden...
Met de mixer kan ik hoogstens de volumes etc aanapssen, maar de multitrack optie kan ik niet vinden. ik zou namelijk graag de snare op een aparte track willen hebben, zonder gelijk de midi track uit elkaar te pluizen...

(Sonar Producer 4)


je opent die mixer van ezdrummer, klikt op 'output' onderaan een spoor en je kiest multichannel. klaar.

BlackSun
17 juli 2007, 18:17
Lol, heel dat 'output' over het hoofd gezien:D
Thanks, werkt perfect.