PDA

View Full Version : Hush in fx-loop



x19
16 juli 2007, 11:23
Hallo!
Omdat ik veel ruis heb steek ik een rocktron hush in de fx-loop, en dit helpt goed bij veel distortion. Maar als ik mijn versterker op clean zet, dan neemt de hush veel toon weg en moet ik mijn hush eigelijk afzetten. Dit is natuurlijk zeer onpraktisch. :( Heeft iemand hier ervaring mee en hoe lossen jullie dit op?
En wat is eigelijk het beste:
- de hush volledig opendraaien en de fx loop zo weinig mogelijk open
- de hush zo min mogelijk opendraaien en de fx-loop volledig open
of maakt dit geen verschil.

de hush is trouwens het enige effect in mijn fx-loop

thx :)

x19
19 juli 2007, 18:26
niemand ? :dontgeti:

Dick Wolkendeck
20 juli 2007, 09:21
Ik heb een hush in mijn Replifex. Die replifex schakelt ook de kanalen van disto naar clean, dus ik heb heb probleem omzeild. Jij kunt misschien gebruikmaken van een aparte looper die ook je kanalen kan schakelen.

Ik heb ook een hush pedaal voor de pre-amp, die gebruik ik om feedback tegen te gaan. Ik zet die alleen aan bij nummers waarin er breaks/stiltes zijn tussen de ritmepartijen. Tapdansen dus. Ik moet dat ding natuurlijk niet aan hebben bij solo's of cleane partijen. En voor wat betreft de ruis: maakt live geen ruk uit, toch? Boeien... weet ik tenminstedat hij aan staat, hahaha. Deze werkwijze ook iets voor jou?

x19
20 juli 2007, 20:10
Bedankt, maar een looper die ook je kanalen kan schakelen?
Hoe doe je dit dan. Niet men een gewone looper neem ik aan.
En een replifex zegt me niet meteen iets..
Even opzoeken wat dat is.

Dick Wolkendeck
23 juli 2007, 09:01
Replifex = erg goed klinkende en oude dus goedkope 19" effectenbak die (net zoals bijv. de G-major van TC electronic) 2 kanale aan- of uit kan schakelen. Doet een schakelpadaal na, zeg maar, en dan programmeerbaar. De replifex klinkt zo goe domdat je het droge signaal analoog kan houden als je dat zo instelt.

Een looper die ook je kanalen kan schakelen ken ik zelf ook niet maar het lijkt mij een eenvoudig concept.

Succes!