PDA

View Full Version : Marshall's DSL401 paralelle FX loop



RedBuell
16 juli 2007, 11:20
IK vraag me eigenlijk af wat hier het nut van is. Ik kan geen pedaaltjes zoals delay en chorus in de fx loop plaatsen want die klinken voor geen meter omdat
deh helft van het droge geluid er in gemixt wordt. Je houd dus altijd 50% niet door het effect beïnvloed geluid??? Wat is hier het nut van, kan iemand mij dat uitleggen.

IK zit er nu aan te denken om mijn Vox wah en boss CE2 pedaaltje te gaan verkopen en te gaan voor een Boss GT-8, is momenteel een veel gunstigere oplossing voor mij denk ik. In de gebruiks aanwijzing van de DSL401 op de marshall site staat dat pedaaltjes ontworpen zijn om tussen gitaar en amp te staan (niks FX loop dus). Moet ik die GT-8 nou gewoon tussen gitaar en amp hangen of kan ik nu wel gebruik maken van die FX loop?

bass blom
16 juli 2007, 14:23
ik zou zeggen, GT8 voor gitaar naar input.
en iets als galm etc apart door effect loop.
maar ik weet weinig van gitaar effecten.
ben zo'n 1 snoertjes type :D

peter_heijnen
16 juli 2007, 14:44
Een paralelle loop werkt alleen met effectapparaten waarbij je de dry uit kunt zetten, maw waarbij de output op 100% wet/fx kunt zetten. Dat kan dus niet met de meeste pedalen, muv wat delay/reverb pedalen die een speciale/extra wet output hebben.

Ik ga er vanuit dat je de gt8 mbv diens send/return kunt opdelen in twee secties (met mijn gt3 vroeger ging dat immers ook al) waardoor je sectie 1 voor de input van je amp kunt zetten en sectie 2 in de paralelle loop, waarbij je sectie 1 serieel en sectie 2 100% wet afstelt.

Het voordeel van een paralelle loop is dat je ampgeluid niet door door de processor hoeft en daardoor niet aangetast wordt.

BlackSun
16 juli 2007, 18:59
Met een pedaaltje kan je toch nooit het dry signaal weghalen als de loop parallel is. Dat gaat hoogstens met een seriele...
bij parallel gaat de dry gewoon 'binnen de amp' verder.

DeiDRagonas
16 juli 2007, 23:37
Maar bij een paralelle fx-loop heb je toch vaak een regelaar voor dry/wet op de amp? Hadden mn Marshalls wel altijd...