PDA

View Full Version : keuze Kent Armstrong element



djangfripp
16 juli 2007, 02:17
Hi,

het is al weer een tijdje gelezen dat ik het forum nog heb bezocht, maar ik heb nu toch wat tijd om handen en zou mijn archtop nu eindelijk eens willen afwerken deze zomer.

Het lakken begrijp ik ondertussen wel, in praktijk omzetten gaat nog wat anders worden Het is een maple archtop, ik zou hem graag beitsen in amber (clou eik+geel, wat ik hier in België al nergens kan vinden btw) en dan een donkere earth brown, of tobacco rand rondspuiten ...

Ook voor het element heb ik nog een probleem, mijn keuze is gevallen op een Kent Armstrong jazz element maar ben er nog niet uit of ik een zwevend element , eentje dat je aan de slagplaat bevestigd, of twee elementen en de nodige electronica/knoppen. Er zijn wel wiring schema's maar niet echt een plannetje over hoe ze best te monteren.

Kies ik voor zo'n floating pickup http://www.wdmusic.com/neck_mount_j..._29808_prd1.htm
dan zitten er aan de onderkant twee klemmen waar je de draad aan soldeert, maar waar ga je dan met die draad naartoe ?gat boren in de body en naar een jack routen onderaan de gitaar ?

Kies je voor zo'n model waar je het element op de slagplaat plakt, maak je dan een jack op de slagplaat ?

Of zou ik toch voor een full pickup systeem gaan, 2 humbuckers ofzo. Maar dan moet ik in mijn blad frezen, 4 gaten maken voor de pots en nog voor een jack. Lijkt me nogal ... delicaat.

Uiteindelijk zie ik die floating pickup wel het best zitten, maar waar blijf ik dan met die kabel ? recht de kabel+jack eraan, lijkt me niet zo'n goed idee, onder de slagplaat wegwerken en dan daar de jack ... of toch een gat boren en een jack in de body ?

Kan iemand mij hier wat inzicht over geven aub ? Verschillende mogelijkheden om een oude archtop te 'electrifien'

ook over het lakken heb ik toch nog enkele bedenkingen, in mijn geval denk ik zou het het beste zijn om acryl uit spuitbussen te gebruiken omdat ik daar het makkelijkst aangeraak, alleen de droogtijden zijn zo lang. Zou ik beter voor cellulose gaan, daar kan ik wel lak van vinden in spuitbussen op een of andere nl website, maar geen cellulose kleuren, toch niet diegene die ik zoek.

thanx in advance

B_2_the_a
16 juli 2007, 11:58
het klinkt heftig,
maar ik zou voor alles erop en eraan gaan, dan ben je het meest veelzijdig!

jimihattricks
16 juli 2007, 12:10
als je alleen maar wil jazzen volstaat een floating pickup lijkt me.. het mooie hiervan is dat je bovenblad intact blijft en zo optimaal kan trillen

de pickup zou ik dan bevestigen aan een endpin-output jack (een jack die op de plaats van de onderste strapbutton komt)

zoiets dus:

http://www.dreamguitars.com/images/sexauer/Sexauer_JB16_Dream4_1421206/endpin.jpg

voordeel hiervan is dat je geen extra gaten nodig hebt in de zijwanden van de gitaar..

hoe de aarding dan in elkaar zit kan iemand anders beter uitleggen, maar dit kan bv via je tailpiece denk ik..

djangfripp
17 juli 2007, 12:32
thanx guys