PDA

View Full Version : Weer nieuwe video, mn eigen versie van Canon Rock



TimoSomers
15 juli 2007, 23:56
Ey guys,
Hier weer een nieuwe video, kspeel mn eigen geimproviseerde versie van Canon Rock.

http://nl.youtube.com/watch?v=WAvbrm2Ig1I

Sorry voor de kutkwaliteit van beeld/geluid.

Luke-wannabe
16 juli 2007, 00:01
Zitten leuke dingetjes bij, maar sommige dingen zijn te rommelig.
Je solo's zijn wel errrug goed trouwens, maar probeer wat minder te show-offen en ga wat meer op je gevoel spelen.
Mar respect voor je nootkeuze (niet altijd!) en techniek.

Frankiefrank2
16 juli 2007, 00:25
als jij later groot bent ben je een soort Yngwie malmsteen

Slevin
16 juli 2007, 00:47
En als ik aan iemand een hekel heb- ^^

Mgoed, ik ben het met Luke eens (alweer ), je speelt echt goed, maar het gevoel mist idd.. het is net zoals bij malmsteen notenpoeperij met weinig verhaal. Gevoel, als dat er nog inzit.. briljant. Daarom vind ik (persoonlijk, watch it), Vai ook geniaal wat dat betreft. Hij kan wat die dikke kan, alleen met gevoel. En dat is toch meesterlijk :)

Nogmaals, mijn mening. Don't burn me on the stakes :)

VHsologitarist
16 juli 2007, 07:31
Ik dacht op het begin, klinkt vet! maar toen het tappen begon heb ik m weer snel weggedrukt. Zonde en jammer, want volgens mij kan jij veel beter als dit.

Bl44t44p
16 juli 2007, 13:06
Nou, origineel ben je in elk geval wel, dat moet gezegd worden. Je wijkt totaal af van de 'originele' Canon Rock of een variatie daarop en dat kan ik wel waarderen.

Het zit opzich wel oke in elkaar, hier en daar zit wel een paar extreem foute noten tussen en tevens is het af en toe wat slordig. Alleen.... neem eens RUST in het spel! Het is alleen maar prrrt prrrt notenpoeperij en geen moment van een climax bend en elke seconden rust.... je combineert de meest schitterende techniek en je brengt er op die manier wel variatie in, maar er is ook een makkelijk manier van variatie en dat is af en toe rust en pauze leggen in je spel.

Je speelt goed hoor, maar als ik zo 5:30 minuut vol noten die maar niet ophouden, hoor, is dat vrij vermoeiend. Volgens mij kun je nog veel beter!

Luke-wannabe
16 juli 2007, 20:04
En als ik aan iemand een hekel heb- ^^

Mgoed, ik ben het met Luke eens (alweer ), je speelt echt goed, maar het gevoel mist idd.. het is net zoals bij malmsteen notenpoeperij met weinig verhaal. Gevoel, als dat er nog inzit.. briljant. Daarom vind ik (persoonlijk, watch it), Vai ook geniaal wat dat betreft. Hij kan wat die dikke kan, alleen met gevoel. En dat is toch meesterlijk :)

Nogmaals, mijn mening. Don't burn me on the stakes :)
I agree on the Vai thing!!

Benjamin Blue
17 juli 2007, 20:19
k ben er ^ mee eens.....

tis wel vet....maar tis alleen weer notenpoeperij en net zoals wat er de vorige keren bij je vorige solo's gepost zijn...(wee nie precies meer wie....iniedergeval o.a ik) de rust en gevoel mist....

k bedoel je kunt et wel faken/show-offen (wat k tegenwoordig vaak zie op de vids op Youtube) da je me gevoel speelt enzow ,met andere sterren imiteren die andere sterren weer imiteren die imiteren wat de echte meesters doen...en dat is dan echt (voor de een rare en andere magnifieke(heb er geen andere woorden voor) gezichten optreken,met je hele lichaam meedoen...oftewel een woorden met je instrument....(ga ik hier vaag worde?)
maar je kunt et ook n bisschen overdraajvun....JH,bb king en SRV en waarschijnlijk nog vele anderen in deze crapy wereld die zijn echt in ''Trance'' vol met gevoel en die genieten er ook met volle teugen van....tegenwoordig ziek wel mensen gewoon doen alsof....en dan is voor mij eerlijk gezegt de lol ervan af

http://www.jbexp.com/images/hendrix.gif

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/66/BBKing07.JPG/320px-BBKing07.JPG

maar net zoals Slevin zegt.: Just my opinion..don't burn me on the Stakes....

TimoSomers
17 juli 2007, 20:45
k ben er ^ mee eens.....

tis wel vet....maar tis alleen weer notenpoeperij en net zoals wat er de vorige keren bij je vorige solo's gepost zijn...(wee nie precies meer wie....iniedergeval o.a ik) de rust en gevoel mist....

k bedoel je kunt et wel faken/show-offen (wat k tegenwoordig vaak zie op de vids op Youtube) da je me gevoel speelt enzow ,met andere sterren imiteren die andere sterren weer imiteren die imiteren wat de echte meesters doen...en dat is dan echt (voor de een rare en andere magnifieke(heb er geen andere woorden voor) gezichten optreken,met je hele lichaam meedoen...oftewel een woorden met je instrument....(ga ik hier vaag worde?)
maar je kunt et ook n bisschen overdraajvun....JH,bb king en SRV en waarschijnlijk nog vele anderen in deze crapy wereld die zijn echt in ''Trance'' vol met gevoel en die genieten er ook met volle teugen van....tegenwoordig ziek wel mensen gewoon doen alsof....en dan is voor mij eerlijk gezegt de lol ervan af

http://www.jbexp.com/images/hendrix.gif

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/66/BBKing07.JPG/320px-BBKing07.JPG

maar net zoals Slevin zegt.: Just my opinion..don't burn me on the Stakes....

Well, ik snap precies wat je bedoelt.
Maar ik fakete in ieder geval niks, want ik wil niet overkomen als ''een jong ventje van 15 op steroiden die stoer wil doen met zn gitaar en dus helemaal gek gaat''. ik probeer juist altijd zo rustig mogelijk te blijven op vids, dus het geeft wel aan dat ik met gevoel speelde. (ookal is dat (nog) niet terug te horen, idd).

Frankiefrank2
18 juli 2007, 00:23
IK heb je door... je bent wel een poser

TimoSomers
18 juli 2007, 00:42
IK heb je door... je bent wel een poser

Neen :) .
Maar als jij plezier erin hebt om dat te denke dan hou ik je vooral niet tegen. 8-)
Let er wel ff op dat ik je dan ondersteboven uitlach =].

Slevin
18 juli 2007, 00:54
Ik weet wel zeker dat dat sarcasme was Timo :)

Dat je op de videos rustig zit is alleen maar beter, anders kunnen we er geen fuck van zien natuurlijk :D Dat je met gevoel speelt is nog beter, het wil misschien alleen nog niet helemaal lukken qua uiting en waarding van je medemens. Geen probleem zou ik zeggen, ook dat moet geoefend worden neem ik aan. Zolang je maar met je gevoel speelt.

En ach fsck it, ik ben 5 jaar ouder en wou dat ik theoretisch al zover was als jou ;) En daar ben ik zeker te weten niet de enige in.

TimoSomers
18 juli 2007, 01:01
Ik weet wel zeker dat dat sarcasme was Timo :)

Dat je op de videos rustig zit is alleen maar beter, anders kunnen we er geen fuck van zien natuurlijk :D Dat je met gevoel speelt is nog beter, het wil misschien alleen nog niet helemaal lukken qua uiting en waarding van je medemens. Geen probleem zou ik zeggen, ook dat moet geoefend worden neem ik aan. Zolang je maar met je gevoel speelt.

En ach fsck it, ik ben 5 jaar ouder en wou dat ik theoretisch al zover was als jou ;) En daar ben ik zeker te weten niet de enige in.

Haha, ja zat er ook net aan te denke toen ik alles ff teruglas.
Mja komt omdat ik nogal op mn tenen was getrapt, het boeit me vrij weinig als mensen mn spel afkraken (hiermee bedoel ik niet opbouwende kritiek die jij en bijna iedereen hier geeft) maar ze moeten niet aankomen met ''je speelt niet met gevoel'' want dat ervaar ik dan als een regelregte belediging zegmaar.
En ik moet inderdaad nog wel werken aan het gevoel overbrengen puur qua muziek (Zoals gary moore dat zo goed kan bijv.).
En bedankt nog voor je comments, ze helpen echt:)

EDIT: Ik vind trouwens dat deze video helemaal niet goed is, veel te veel snel gepriegel enzo, maar ik ging ff helemaal los ^^.

Slevin
18 juli 2007, 01:21
Haha, ja zat er ook net aan te denke toen ik alles ff teruglas.
Mja komt omdat ik nogal op mn tenen was getrapt, het boeit me vrij weinig als mensen mn spel afkraken (hiermee bedoel ik niet opbouwende kritiek die jij en bijna iedereen hier geeft) maar ze moeten niet aankomen met ''je speelt niet met gevoel'' want dat ervaar ik dan als een regelregte belediging zegmaar.
En ik moet inderdaad nog wel werken aan het gevoel overbrengen puur qua muziek (Zoals gary moore dat zo goed kan bijv.).
En bedankt nog voor je comments, ze helpen echt:)

EDIT: Ik vind trouwens dat deze video helemaal niet goed is, veel te veel snel gepriegel enzo, maar ik ging ff helemaal los ^^.

Uiteraard, iedereen beweert met zn gevoel te spelen. Ik ook, terwijl als je er goed over nadenkt dat je er jezelf best op kan betrappen dat je meer met je rede speelt dan met je gevoel. Ooit gehad van 'mm.. nu een overgang naar een fret lager zou het best goed doen', en dat je dat ook deed ? Dat is je rede. Soms ook je gevoel hoor, maar soms ook je rede. Dat verschilt per mens natuurlijk. Dat is iig wat ik tot zover heb ervaren :P Terwijl als ik aan een geweldig moment dacht ik iets heel ander speelde, niet zozeer beter en niet zozeer met dat gevoel als in mijn gedachten, maar wel met mn gevoel. Ik denk dat dat wel een leuke schakel is om te oefenen namelijk.

Ik vind het altijd wel tof om daar over na te denken, ga je in je kamer staan, geen cam aan, speel iets waar je op voelt. Maakt niet uit wat. Denk daarna na op wat je gespeelt hebt. Is best grappig, Hoe freaky het ook is :D