PDA

View Full Version : zwarte epiphone goldtop?



matty
15 juli 2007, 23:05
ik heb mij muziek+visie in antwerpen laatst een epiphone goldtop zien staan, die zwart is :p
er staat goldtop op de trusrod cover en op de achterkant staat er limited edition. ik vind er helaas niks over op internet, helemaal niks.

iemand die hier meer over weet?

robert-gitarist
15 juli 2007, 23:09
Eh overgespoten misschien? Zoiets denk ik dan.. Een goldtop=goldtop en heeft dus niks zwarts er aan zeg maar ;) Dus die is waarschijnlijk overgespoten ofzo. Ik heb ook een Goldtop, en bij mij achterop staat ook limited. Enkel, is mijne helemaal orgineel.
Of misschien heeft de gene waar ie van geweest is een plaatje van Goldtop erop gemaakt. kan dus ook nog. Wat voor elementen heeft ie? humbuckers of P90?

Lexvandoef
15 juli 2007, 23:12
Alstie hummies heeft kan het ook gewoon zijn dat het een stadard is met een goldtop trusrod cover.

matty
15 juli 2007, 23:18
nee met P90
en het is wel degelijk een nieuwe originele epiphone :)
echt mooi zo in het zwart, maar ik vind er dus ook helemaal niks over.

ik heb het gevraagd aan de verkoper en die zei: te gek gitaartje he, ja het is een limited edition ...

wietse
15 juli 2007, 23:26
je begrijpt het niet dit is een zeldzame "zwarte goud" goldtop :D

matty
15 juli 2007, 23:28
ik snap het inderdaad niet nee :D

Nevaratoiel
16 juli 2007, 06:35
Je zou toch verwachten dat een GOLDtop goudkleur is. ;)

matty
16 juli 2007, 21:26
hehe jah

niemand die er echt meer over weet blijkbaar buiten dit op een ander forum:


Ik heb in mijn vaste winkel precies hetzelfde gezien...
Een zwarte les paul met P90's , met 56 les paul goldtop op de truss rod cover...Geen mens die het snapt ...
Epiphone heeft een hele reeks reissue's uitgebracht ( er stond een dubbele pagina advertentie in de meet music van deze maand ( of vorige maand ) ... Dus het is geen standaard model.. maar toch, 't is strange, en als het blijkbaar in verschillende winkels is , is het waarschijnlijk een algemene fout bij Epiphone ( die domme Europeanen gaan dat toch niet zien )

Nevaratoiel
16 juli 2007, 21:29
( die domme Europeanen gaan dat toch niet zien ) Hah... ja ze denken dat wij ook niet weten dat GOLDtop toch echt goud(kleurig) is. Niet domme Europeanen... domme Amerikanen.

ijzerbroot1
16 juli 2007, 22:33
chineesje let aan de lopende band ff niet op en hoppa, half gitaarspelend europa in verwarring.........:)

matty
16 juli 2007, 22:41
dan moet er toch een hele bende chineesjes niet hebben opgelet.
degene die hem verft, degene die de quality control doet, degene die hem in het doosje doet ...

nu, mij hoor je niet klagen hoor, ik vind hem er zalig uitzien,
maar ik geloof zelfs (ben niet zeker, ga morgen kijken) dat er zwarte P90 pu's inzaten, dus dan kan het toch niet echt een foutje meer zijn he ...

ijzerbroot1
16 juli 2007, 22:43
Maak ff een fotootje, denk dat er hier heel wat errrug benieuwd zijn!!

matty
16 juli 2007, 22:47
nja wou ik doen, maar ik denk niet dat ik met een spiegelreflex die winkel kan binnengaan en zeggen kan ik foto nemen? paar jongens op het forum willen hem zien :d

nuja, ik zal het eens vragen, je weet maar nooit :)

InternEd
16 juli 2007, 22:52
Ach, waarom niet? Allemaal potentiële kopers!

robert-gitarist
16 juli 2007, 23:08
nja wou ik doen, maar ik denk niet dat ik met een spiegelreflex die winkel kan binnengaan en zeggen kan ik foto nemen? paar jongens op het forum willen hem zien :d

nuja, ik zal het eens vragen, je weet maar nooit :)

Daar doen ze echt niet moeilijk over :)
Ik heb zovaak wat gitaren op de foto gezet in div. winkels :) laatst nog even voor me achtergrond op de pc, een Wylde Les Paul op den foto gezet ;)

wietse
16 juli 2007, 23:22
Hah... ja ze denken dat wij ook niet weten dat GOLDtop toch echt goud(kleurig) is. Niet domme Europeanen... domme Amerikanen.

aangezien olie tegenwoordig ook buitensporig duur is houd ik vast an mijn zwarte goud goldtop visie :D
(mischien waren de normale trusrodcovers wel op??)

Markmoos
17 juli 2007, 00:06
De gewone trussrods covers waren op, of de goudkleur was op? :P Check de achterkant, goldtops hebben vaak een bruinkleurige achterkant i.p.v. een rode of zwarte.

matty
17 juli 2007, 00:10
zijn die normaal niet wit vanachter?
de epi versie toch dacht ik ?

iwamoto
17 juli 2007, 00:18
maak nou maar die foto :) zeg maar "een vriend van me wil hem mischien kopen, maar gelooft niet dat het een zwarte goldtop is"

matty
17 juli 2007, 00:24
will do, al zal het niet voor morgen zijn.
zal proberen het woensdag te doen

stay tuned :p

morroow
18 juli 2007, 19:28
Ik heb ook een zwarte goldtop gesignaleerd bij de Big One in Zwolle!

Apart verhaal. Qua uiterlijk (vanwege de p90's denk ik) deed ie me denken aan de Gem en de 40th anniversary.

glacius
18 juli 2007, 19:33
dan moet er toch een hele bende chineesjes niet hebben opgelet.
degene die de quality control doet, degene die hem in het doosje doet .....

dan begin ik ook sterk te twijfelen aan de qualiteit van het instrument als ze zo lax omgaan met hun quality control :stop:

omni
18 juli 2007, 19:42
Maar is ook echt 'blacktop' net als een duojet dat is. Dus alleen het blad zwart en de rest gewoon gelakt hout? Want dat is wel vet!

morroow
18 juli 2007, 23:26
Volgens mij was dat wel het geval ja.. Zwarte bovenkant en gewoon de houtkleur met een laklaagje op de achterkant. Ik zal het nog een keer checken. Er hing trouwens ook een supermooie standard in een geniale mooie burst. Zag er ook uit als een degelijk stuk hout maargoed als ik een Les Paul koop ga ik denk ik toch voor Heritage (oke sorry voor het off-topic gedeelte)

robert-gitarist
19 juli 2007, 19:50
Ik heb ook een zwarte goldtop gesignaleerd bij de Big One in Zwolle!

Ik was vandaag bij Big One en heb hem ook gezien. Ik moest wel 3 keer kijken want ik geloofde het niet :D Maar inderdaad het is een zwarte serie met zwarte P90's. Heel fraai. ZOwiezo hebben ze daar nu een hele lijn met bloed maar dan echt, bloed mooie Epiphone's hangen. Ik heb er zowiezo 4 gezien die ik graag in me collectie wou hebben! Maar ja gebrek aan geld helaas.
Ik heb met de verkoper gepraat (goeie lui daar bij Big One :) ) en die wist me te vertellen dat het een gelimiteerde oplage is van RI's. Geloof zelfs een eenmalige oplage.
Die LP junior (die gele, TV-Yellow) damn wat een tering vette plank! 2 p90's ,de goeie kleur en set-neck! Arrg en ik heb nu geen geld..

Teddy
19 juli 2007, 20:18
Lijkt me trouwens bes een karwij, dat overspuiten.
Heb je dan het niet een beetje moeilijk met de binding?

Verder als hij echt is overgespoten lijkt het me echt heel erg tof! :D

robert-gitarist
19 juli 2007, 20:19
Lijkt me trouwens bes een karwij, dat overspuiten.
Heb je dan het niet een beetje moeilijk met de binding?

Verder als hij echt is overgespoten lijkt het me echt heel erg tof! :D

Lees mijn post eens goed door!
Die Epiphone is niet overgespoten maar die is orgineel. Een speciale uitgave.

_MéTàLïCâ_
19 juli 2007, 20:21
muziek + visie zij je hé?

ikga morgen eens een kijke nemen in dat geval:p

Teddy
19 juli 2007, 20:22
Lees mijn post eens goed door!
Die Epiphone is niet overgespoten maar die is orgineel. Een speciale uitgave.

Woeps! sorrie, ik werd te antosiast :satisfie:

GibsonDC
19 juli 2007, 22:54
komt de beloofde foto nog TS ?:)

matty
15 november 2007, 15:54
hoi sorry :)
ikwas deze topic al lang uit het oog verloren en nu bots ik er opeens terug op
ik ben geen foto kunnen gaan nemen, maar ik heb hem wel gevonden op het web, dus voor de geintresseerden, hier is ie:

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/8/9/4/485894.jpg

Aron Maiden
15 november 2007, 16:09
Het is een 56' les paul goldtop.. Het is echt een erg leuk verhaal.

Ik 1956 heeft gibson een aantal "verkeerde" trussrod covers op hun goldtops gezet. Nu heeft Epiphone een reissue gemaakt van deze fout..

Zeer vet lijkt mij! Dit verhaal heb ik van een collega gehoord op mijn stageplek.

Otje
15 november 2007, 21:57
Leuk! Heb zelf 'n Gibson LP met P90's en da's al 10 jaar mijn favoriet! Deze Epi ziet er toppie uit maar de ervaring leert dat de ene puik is en de andere brandhout....

marc_o
16 november 2007, 14:40
Het verhaal klopt niet. De Les Paul was aanvankelijk alleen in Goldtop te verkrijgen. Toen de verkoop tegenviel, hebben ze een hoop modellen overgespoten, en onder die zwarte laag van die originelen kun je dus letterlijk een Goldfinish aantreffen....zwart was een custom colour...


Fender heeft het ook gedaan en daar kun je onder oude, bijvoorbeeld zwarte finishes een sunburst aantreffen.

robert-gitarist
16 november 2007, 18:08
Het verhaal klopt niet. De Les Paul was aanvankelijk alleen in Goldtop te verkrijgen. Toen de verkoop tegenviel, hebben ze een hoop modellen overgespoten, en onder die zwarte laag van die originelen kun je dus letterlijk een Goldfinish aantreffen....zwart was een custom colour...


Fender heeft het ook gedaan en daar kun je onder oude, bijvoorbeeld zwarte finishes een sunburst aantreffen.

Ah leuk verhaal :) Nooit geweten eigelijk.
Ik vind het wel erg tof zn zwarte LP met P90 elementen. Opzich leuk voor de looks maar helaas voegd het niks bij mij toe omdat ik al een Goldtop heb. Maar de looks zijn erg tof, daar voor zou ik hem wel erbij willen hebben.
Overgens kwam ik een Epiphone SG tegen uit die zelfde serie. Geen gewone G400 maar een Goldtop G400 versie. Wel gewoon humbuckers erin maar het zag er onwijs geil uit! Helaas heb ik niks meer om in te ruilen ofzo want ik zag het duo al helemaal zitten: Goldtop LP en Goldtop SG :D *gas gas gas gas...aarrrgg*