PDA

View Full Version : Vox: ad100vt - ad120vt



just_me3107
15 juli 2007, 22:41
Een paar maanden geleden heb ik een post geplaatst over welke versterker ik zou moeten kiezen. Ongeveer iedereen raadde mij aan om een buizenversterker aan te schaffen, maar een paar mensen zeidden ook dat wanneer ik nog niet echt weet welk geluid ik wil uit mijn versterker dat ik het beste eerst een gewone versterker koop.
Nu ben ik dat laatste ook van plan. Ik heb nog maar weinig versterkers bespeeld, dus ik heb ook geen idee wat ik wil. Voorlopig hou ik het dan maar bij een gewone versterker.

Nu gaat mijn voorkeur al een tijdje uit naar de vox ad100vt (508 euro momenteel in duitsland). Ik ga zeker een aantal versterkers testen daar, maar deze heeft (tot nu toe) mijn voorkeur.
Nu zie ik ook dat er een ad120vt bestaat, wel een 200 euro meer. Is deze 200 euro meer de moeite om het eraan uit te geven? Of dan toch maar die ad100vt (als het al een vox word)

LCH
16 juli 2007, 11:05
Een AD60 en AD120 zijn op details iets anders dan de AD30, AD50 en AD100. Het zijn prima versterkers, daar kan iig weinig mis mee gaan. Speel je trouwens in een band? Voor thuis is een AD30 ook meer dan goed genoeg. Meer volume heb je niet nodig en met een goeie 200 euro ben je klaar.

just_me3107
16 juli 2007, 13:02
Een AD60 en AD120 zijn op details iets anders dan de AD30, AD50 en AD100. Het zijn prima versterkers, daar kan iig weinig mis mee gaan. Speel je trouwens in een band? Voor thuis is een AD30 ook meer dan goed genoeg. Meer volume heb je niet nodig en met een goeie 200 euro ben je klaar.

Ik speel in een band. Het is juist de bedoeling voor die versterker te gaan gebruiken in de band. Dus ik heb zeker genoeg volume nodig.
Welke details zijn dan anders? En zijn die details die extra 200 euro waard?

LCH
16 juli 2007, 13:14
Persoonlijk vind ik een AD120 iets lekkerder klinken dan een AD100, maar dat moet je zelf maar bekijken. De details waarover ik het had, zoek eens een foto van de knoppen van een AD100 en vergelijk die met een AD120. Je zult zien dat je bij die AD120 net wat meer presets hebt e.d. Kijk (http://www.voxamps.co.uk/valvetronix/ad120vt.asp) en vergelijk (http://www.voxamps.co.uk/valvetronix/ad15-30-50-100vt.asp)

Je zult zien dat de AD100 11 ampsimulaties heeft, de AD120 heeft 16. Zulke dingetjes.

q-elvis-p
16 juli 2007, 13:18
als je van plan bent om toch 500 euro uit tegeven.... vox ac15!!!
gewoon proberen en het verschil horen. zit reverb en tremolo op en je kan er voor de meeste dingen genoeg oversturing uithalen, en je hebt toch een buizen versterker:P!!!

ik zie alleen maar voordelen

LCH
16 juli 2007, 13:25
Op een AD120 ga je met één druk op de knop van een Fender Twin naar een AC30 om via een dikke Marshall bij een AC15 terecht te komen.

Ik zie alleen maar voordelen. ;)

Kortom, dat is helemaal persoonlijk. De één zweert bij buizen, de ander bij modeling. Ga iig niet af op stoere verhalen over buizen, want met een Flextone of AD120 is niks mis.

q-elvis-p
16 juli 2007, 13:40
Op een AD120 ga je met één druk op de knop van een Fender Twin naar een AC30 om via een dikke Marshall bij een AC15 terecht te komen.

Ik zie alleen maar voordelen. ;)

Kortom, dat is helemaal persoonlijk. De één zweert bij buizen, de ander bij modeling. Ga iig niet af op stoere verhalen over buizen, want met een Flextone of AD120 is niks mis.

nee dat is zeker waar, maar goed eerste moet je maar zelf gaan testen en dan beslissen... 500 bied een ruime keuze, ik ben benieuwd wat t wordt!

q-elvis-p
16 juli 2007, 13:41
oh ja ik heb zelf de ad30vt gehad... indd fantastisch ding voor het geld, die grotere versies zijn waarschijnlijk nog beter. ivm grotere speaker.

episua
16 juli 2007, 15:16
Ik zou dan voor de ad100vt gaan. Heb ongeveer een half jaar lang een ac15 gehad die echt prachtig klonk maar die gewoon te weinig headroom tijdens optredens had.

mogwai
16 juli 2007, 16:43
Houd er wel rekening mee dat je bij die ad120 ook zo'n floorboard nodig hebt.

Persoonlijk vind ik zo'n ad100 met wat zelf gekozen pedaaltjes erbij een betere keuze.

Want in de toekomst ga je toch naar pedaaltjes grijpen en dan zijn die ingebouwde effecten van zo'n ad120 een beetje zinloos.

ad100 met een visual sound jekyll & hyde pedaal en je bent klaar (voorlopig)

Grtz

ateng
16 juli 2007, 19:39
Houd er wel rekening mee dat je bij die ad120 ook zo'n floorboard nodig hebt.

Persoonlijk vind ik zo'n ad100 met wat zelf gekozen pedaaltjes erbij een betere keuze.

Want in de toekomst ga je toch naar pedaaltjes grijpen en dan zijn die ingebouwde effecten van zo'n ad120 een beetje zinloos.

ad100 met een visual sound jekyll & hyde pedaal en je bent klaar (voorlopig)

Grtz
Waarom zou je pedaaltjes nodig hebben met een ad120?!
Je hebt nu alles in één en met één druk op de floorboard switch je van clean met chorus naar lead met delay.

mogwai
16 juli 2007, 19:49
Waarom zou je pedaaltjes nodig hebben met een ad120?!
Je hebt nu alles in één en met één druk op de floorboard switch je van clean met chorus naar lead met delay.

en toch is het zo.

al heb ik het meer over de overdrive/distortion-pedaalmoddeling van de ad120

Ik heb een tijdje gekloot met een tonelab se. Heel goed ding hoor, maar op den duur wil je toch meer en sommige geluiden kan je er gewoon niet mee maken. (big muff bv. of een wah + fuzz)
En losse overdrive-pedaaltjes klinken in mijn oren beter.
Komt er nog eens bij dat een valvetronix behoorlijk goed reageert op sommige losse pedalen.
Maar dit is gewoon mijn mening hé.

btw : elke gitarist wil toch vroeg of laat pedaaltjes hebben denk ik...

Grtz

guitartub
16 juli 2007, 20:48
Mogwai is right. Ik gebruik in mijn rockbandje een AD60 met een Jekyll&Hyde en heb echt een PRIMA sound. (overigens klinkt ook mijn Laney buizenbak met die J&H erg lekker.

just_me3107
16 juli 2007, 22:28
zit die pedaal standaard bij die ad120?
En is dit een "uitgebreide" pedaal?
Want ik was al van plan om mijn digitech rp80 (kloteding) te verkopen en hopen daar nog een 50 euro uit te halen (hij ziet nog uit als nieuw dus dat is denk ik wel haalbaar) en dan een pedaal aanschaffen waar ik zelf wat effecten mee in elkaar kan stoppen..

mogwai
17 juli 2007, 06:31
zit die pedaal standaard bij die ad120?
En is dit een "uitgebreide" pedaal?
Die zit er normaal niet standaard bij en met 50 euro kom je zeker niet toe, want die zijn behoorlijk duur

Daar moet je dus wel rekening mee houden, want zo'n floorboard maken ze niet meer en moet je zeker hebben voor live gebruik anders ben je niet veel met al die ingebouwde effecten.

Kijk ook eens op marktplaats daar verkoopt iemand zijn ad60 met floorboard (kleine versie) voor een 575 euro.

Grtz

ateng
17 juli 2007, 17:05
en toch is het zo.

al heb ik het meer over de overdrive/distortion-pedaalmoddeling van de ad120

Ik heb een tijdje gekloot met een tonelab se. Heel goed ding hoor, maar op den duur wil je toch meer en sommige geluiden kan je er gewoon niet mee maken. (big muff bv. of een wah + fuzz)
En losse overdrive-pedaaltjes klinken in mijn oren beter.
Komt er nog eens bij dat een valvetronix behoorlijk goed reageert op sommige losse pedalen.
Maar dit is gewoon mijn mening hé.

btw : elke gitarist wil toch vroeg of laat pedaaltjes hebben denk ik...

Grtz
En toch is het niet zo...

Heb zelf een AD120 gehad en had zekers geen pedaaltjes nodig... kwestie van goed in/afstellen. Had al mijn soundjes voor elkaar en het is natuurlijk ook wat voor sound je zoekt natuurlijk. Maar AD120 met pedaaltjes is naar mijn mening echt overbodig. Je kan zoveel soundjes uit die versterker halen en voor mij bijna allemaal bruikbaar.
Buizenoversturing klinken naar mijn oren beter dan pedaaltjes maar dat zal jouwn oren weer niet vinden. En zo heeft ieder weer zijn eigen smaak.