PDA

View Full Version : 2 Les Pauls gekocht in 1 maand!



Jay Cal
15 juli 2007, 21:59
Jaja, op mijn oneindige gastocht de afgelopen maand, heb ik deze 2 lekkere beestjes gekocht:

1 Orville Les Paul standard 1996
http://i33.photobucket.com/albums/d51/gianno/Standard.jpg
Mooie plain maple top met een finish tussen natural en amberburst in (wel een burst maar moeilijk te fotograferen. Inmiddels alle electronica vervangen en pups gewisseld naar Duncan Pearly gates in de neck en een custom in de brug. Gitaar was in uitmuntende staat op een paar krasjes op de achterkant na en fret die vervangen moest worden. Daarna ook maar even een nette vlakbeurt gehad.

2 Orville Les Paul Custom 1994(?)
http://i33.photobucket.com/albums/d51/gianno/custom.jpg
Vette custom, moet nog wel nieuwe hardware krijgen (ik wil alles zwart) maar een superfijne gitaar verder. Net als de standard ook een heeeele lange neck tenon en deze heeft als klap op de vuurpijl ook nog een mooi ebben fretbord. Deze had als enige mankement een iets te diep ingesleten topkam. Ik ben nog aan het dubben om er een tusq of earvana in te prikken. Elementen zijn vrij aardig (al feedbacken ze wel erg snel zoals alle japanse pups die ik ken). er gaan een 59 en custom custom in van duncan.

En zoals al mijn paultjes ook hier custom toggle plates:
http://i33.photobucket.com/albums/d51/gianno/toggles.jpg
(Epitome Of Confusion is het fav nummer van onze band voor de nieuwe CD)

Nou dat moest ik ff met jullie delen.

GibsonDC
15 juli 2007, 22:10
Gefeliciteerd, mooie gitaren orvilles en goed. Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen hoeveel je voor die Lp standard hebt betaald?:)

robert-gitarist
15 juli 2007, 22:10
Hele mooie gitaartjes!
Hoe heb je dat gedaan met die plastic ringen om je toggle switch? Die tekst..Vind het erg vetjes!

Lexvandoef
15 juli 2007, 22:15
Gefeliciteerd, het zijn echt mooie gitaartjes. Ik heb zelf een Orville by Gibson Les Paul '59 RI, zeer goeie gitaar, ik weet zeker dat deze 2 gitaartjes zeer fijn spelen en klinken.

bass blom
15 juli 2007, 22:30
vette shit man :D

Luke-wannabe
15 juli 2007, 23:45
Moooooooooi!

DarknessAwaits
16 juli 2007, 00:23
Ooooooh die standard is :cooler:.

Die customplaatjes zijn ook erg vet :rockon:.

Nevaratoiel
16 juli 2007, 06:51
Twee mooie dingetjes. Ik wou dat ik er het geld voor had om er 2 (!!!) te kopen.

Maurice_732
16 juli 2007, 08:43
Twee mooie dingetjes. Ik wou dat ik er het geld voor had om er 2 (!!!) te kopen.
Ik wou dat ik geld had om er 1 te kopen

kassie
16 juli 2007, 11:59
het zijn wel beauties hoor jay, vooral de bovenste. de kop ziet er beter uit dan menig gibson, kan natuurlijk ook aan de mooie foto liggen. die toggle switch plaatjes vind ik ook een leuk idee. breng anders even een kort verslagje hoe je ze vind spelen.

Dweezman
16 juli 2007, 12:11
Gefeliciteerd Jay, hele, hele mooie gitaren! Vooral die standard! En idd: hoe maak je die switchplates? Vind ze leuk!

Jay Cal
16 juli 2007, 18:16
het zijn wel beauties hoor jay, vooral de bovenste. de kop ziet er beter uit dan menig gibson, kan natuurlijk ook aan de mooie foto liggen. die toggle switch plaatjes vind ik ook een leuk idee. breng anders even een kort verslagje hoe je ze vind spelen.

Ja de specs zijn ook geweldig. Niet alleen de lange neck tenon (die Gibson alleen nog op de historics doet) maar ook de historisch correcte tuners in-line, de dunne output plates, de hele hoge mountingrings en ga zo maar door. Ook dunne binding in de cutaway (wat Gibson pas sinds 2002 weer doet). Anyway ze spelen allebij erg fijn. De feel is iets losser dan mijn andere japanse LP:
http://i33.photobucket.com/albums/d51/gianno/paultje.jpg

De standard is inmiddels klaar voor livegebruik en opnames. De Custom heeft nog een langere weg te gaan (harwarewissel en bedrading/electronica pups etc). Het verbaast me hoe leuk ze zijn en ik verwacht er voor het eind van het jaar nog wel 1 te kopen (witte custom of goldtop).

De toggleplates zijn supermakkelijk te maken.

Even een korte beschrijving:

1. Je koopt een toggleplate, velletje met plakletters en een bus transparante lak
2. je verwijdert de sticker achterop de toggleplate met thinner/terpentine.
3. je plakt je favo woordencombi erop met de plaklettertjes (het beste kan je de letters plaatsen met de punt van een hobbymesje ofzo)
4. je lakt de plaat af met een laagje of wat trans. lak.
5. monteren
6. genieten

Lexvandoef
16 juli 2007, 19:00
hele gave gitaren man, gek van japanse les pauls? :cooler:

Als je trouwens een '59RI weet te scoren krijg je er nog meer Gibson Historic specs bij, fret edge bindings, de correcte caps, de correcte vorm en kleur '50's inlays, lichte (alu) hardware, natuurlijk de lange tennon en Classic '57 pickups. Echt geweldige gitaartjes. Congrats.

Speeddemon
16 juli 2007, 19:55
sssht! Hou nou maar geheim, straks ontdekt iedereen de Orvilles/Burny's/Greco's etc.
Dat Tokai bekend is, allez...

:satisfie:
Maar mooie LP's! :rockon:

DaveItUp
16 juli 2007, 20:41
Serieus als iemand een zwarte custom(bekende jappen zoals genoemd) weet....let me know!

Jay Cal
16 juli 2007, 22:19
hele gave gitaren man, gek van japanse les pauls? :cooler:

Als je trouwens een '59RI weet te scoren krijg je er nog meer Gibson Historic specs bij, fret edge bindings, de correcte caps, de correcte vorm en kleur '50's inlays, lichte (alu) hardware, natuurlijk de lange tennon en Classic '57 pickups. Echt geweldige gitaartjes. Congrats.

Hey Lex, ja de jappen bij Orville waren veel hotter op historic specs dan hun Amerikaanse moederbedrijf. Fret Edge binding staat hoog aangeschreven op vintage Pauls maar ik vind het niet zo geweldig (vooral bij herfretten, want dan raak je ze kwijt). Lange tenon is super... vooral nadat Gibson heeft laten zien op wat voor schandalige manier ze hun huidige overpriced LP modellen lijmen. Ik zie dat je ook in Delft bivakeert.. is vlak bij mijn residentiele standplaats... misschien een keer een Orvilletestmiddag doen?

Lexvandoef
16 juli 2007, 23:41
Hey Lex, ja de jappen bij Orville waren veel hotter op historic specs dan hun Amerikaanse moederbedrijf. Fret Edge binding staat hoog aangeschreven op vintage Pauls maar ik vind het niet zo geweldig (vooral bij herfretten, want dan raak je ze kwijt). Lange tenon is super... vooral nadat Gibson heeft laten zien op wat voor schandalige manier ze hun huidige overpriced LP modellen lijmen. Ik zie dat je ook in Delft bivakeert.. is vlak bij mijn residentiele standplaats... misschien een keer een Orvilletestmiddag doen?


Lijkt me vet, pm me daarover :rockon:

Ibanez666
17 juli 2007, 14:01
Mooi! Ik heb trouwens ook twee Les Pauls binnen een maand aangeschaft, deze zijn dan wel van Ibanez ('76 en '78 )

Negative K3 fan
17 juli 2007, 14:07
En zoals al mijn paultjes ook hier custom toggle plates:
http://i33.photobucket.com/albums/d51/gianno/toggles.jpg
(Epitome Of Confusion is het fav nummer van onze band voor de nieuwe CD)

king crimson inspired zeker :)

almarvk
17 juli 2007, 14:26
Waar kan je trouwens deze gitaren goed(koop) en makkelijk verkrijgen??

cas121
17 juli 2007, 15:43
Ik zie sowieso niet zoveel orville's te koop over het algemeen. Ik zou wel eens een Orville - burny - edwards - (oude) tokai vergelijking willen maken / zien.

Jay Cal
17 juli 2007, 17:51
Waar kan je trouwens deze gitaren goed(koop) en makkelijk verkrijgen??

Niet!

Nah tis gewoon goed rondkijken op allerlei veilingsites en de krenten uit de pap trekken voordat iemand anders het doet. Ik had gewoon ontzettend veel geluk.


Ik zie sowieso niet zoveel orville's te koop over het algemeen. Ik zou wel eens een Orville - burny - edwards - (oude) tokai vergelijking willen maken / zien.

Ik heb ze wel eens vergeleken (genoeg in mijn handen gehad). De kwaliteit van mid eighties "kopieen" van bovengenoemde merken is nagenoeg t zelfde. Uiteraard heb ik wel alle topmodellen uit die periode vergeleken (long tenon, vintage specs). Ze komen ook allemaal uit dezelfde fabriek dus de kwaliteit verschilt weinig.


king crimson inspired zeker :)

Ik ben te onbekend met het werk van Fripp en consorten... tell me more.

Lexvandoef
17 juli 2007, 17:52
Ja ze zijn redelijk zeldzaam, je moet gewoon vaak en veel marktplaats afstruinen en veel geduld hebben. Dan komen ze vanzelf. Of ebay, natuurlijk, daar staan meestal wel een stuk of 5 Orville (by Gibson's) en nog wat meer Tokai's en burny's.

glowshadow
17 juli 2007, 18:25
heeft er soms iemand een alba les paul??

of is dit een pruts merk

Negative K3 fan
17 juli 2007, 18:27
Ik ben te onbekend met het werk van Fripp en consorten... tell me more.

zonde! ik ben zelf ook nog niet zo heel lang bezig met KC, maar het is echt geweldig. Ik heb gelezen dat apparition wat inspiratie uit Opeth haalt en dan moet king crimson toch zeker wel in je vocabulair zitten... Het nummer waar ik aan moest denken was epitaph (lijkt wel een beetje op epitome)



The wall on which the prophets wrote
Is cracking at the seams.
Upon the instruments of death
The sunlight brightly gleams.
When every man is torn apart
With nightmares and with dreams,
Will no one lay the laurel wreath
As silence drowns the screams.

Between the iron gates of fate,
The seeds of time were sown,
And watered by the deeds of those
Who know and who are known;
Knowledge is a deadly friend
When no one sets the rules.
The fate of all mankind I see
Is in the hands of fools.

Confusion will be my epitaph.
As I crawl a cracked and broken path
If we make it we can all sit back
And laugh.
But I fear tomorrow Ill be crying,
Yes I fear tomorrow Ill be crying.

bass blom
17 juli 2007, 18:44
frippertronics :D
geweldig, twee bandrecorders..
tegenwoordig als VST plugin beschikbaar!

DaveItUp
18 juli 2007, 10:10
Burny's, tokai's, Greco's enz zijn zat te koop op ebay(meestal japanse sellers) voor relatief goede prijzen. Ik denk dat ik binnenkort maar een 80s les paul custom op de kop ga tikken.

Lexvandoef
18 juli 2007, 11:04
Dan moet je wel iets willen kopen wat je van te voren niet kan testen. En daar houd ik niet zo van. Dan maar liever een beetje meer geduld en misschien ook iets duurder.

Speeddemon
18 juli 2007, 11:12
Dan moet je wel iets willen kopen wat je van te voren niet kan testen. En daar houd ik niet zo van. Dan maar liever een beetje meer geduld en misschien ook iets duurder.
Ik snap je punt, maar als de gitaar in goede staat is (bij de jappen 8/10 of beter), dan kun je je nauwelijks een buil vallen aan blind een 80's Burny, Greco of Orville kopen.
Bij de Ibanezzen en Greco's uit de 70's zou ik wel oppassen; bolt-on necks en chambered bodies komen daar veel meer voor.

Ik heb 2 Burny Les Pauls gekocht op Ebay en dat zijn zo'n beetje m'n favo gitaren, en zeker niet m'n duurste!

DaveItUp
18 juli 2007, 12:35
Ik heb daar nooit zoveel moeite mee met een gitaar in die prijsklasse. Vind ik t niks dan gaat t weer weg he.

Lexvandoef
18 juli 2007, 12:41
Ja, die japanse gitaren hebben inderdaad wel een consistente goede kwaliteit. Maar dan hoeft de gitaar je nog niet per se te liggen he. Tenminste dat is bij mij zo. En ik ben ook nog steeds een beetje ouderwets en huiverig voor aankopen over het internet. Ik ben voor mijn eigen ObG trouwens naar het zuidelijkste puntje van Limburg gereden, alleen om te testen. Maar hij was het wel waard :rockon:

@Daveitup: Tsja, zo makkelijk kan ik helaas niet met geld omgaan als student zijnde :hippie: