PDA

View Full Version : Lowden Japan



...rock...
15 juli 2007, 19:24
Hallo,
Ik heb gelezen (ook op gitaarnet) dat lowden een 3 à 5 jaar in japan gevestigd waren en dat er rond de 15 modellen waren maar op het internet vind ik er practisch niets over...
Ik zou er heeeeel graag 1 of meerdere van bezitten want ze schijnen goed te zijn en de 'nieuwe' lowden's zijn onbetaalbaar...

weet iemand welke modellen er zijn gemaakt (zou al veel zijn) of een site met info over die periode of eentje die te koop staat?

Ik weet dat damien rice er eentje van bezit en zijn gitaar (hetzelfde model) staat te koop op kapaza.be maar ik zoek iets anders...

Thanks
groeten, Robby

JanB
16 juli 2007, 10:31
Ik weet van de Japanse periode alleen dat die van 1980 tot 1985 heeft geduurd. George is altijd positief over de kwaliteit geweest (anders had hij het ook niet goedgekeurd dat zijn naam eraan werd verbonden), en zeer lovend over de Japanse vaklieden. In die tijd werden ongeveer 1000 gitaren per jaar gemaakt. Ze zijn herkenbaar aan het rechthoekig label; voor- en nadien waren (en zijn) de labels altijd ovaal.

Ik heb zo'n Japanse Lowden, een S22. Rosewood back & sides, Ceder top, jumbo model. Erg mooi geluid, prachtige gitaar. Het model zou trouwens na 1985 het O model heten. Bouwjaar van die gitaar is omstreeks 1982.

Dit is een (gedateerde) site met info en links: http://www.monmouth.com/~benhan/lowden-l/

Jan

...rock...
16 juli 2007, 15:59
toffe site !
Alleen kan ik de verschillende modellen niet echt vinden die gemaakt werden...
ik weet dat G9,G7 modelle zijn...