PDA

View Full Version : The "TrebleTool" pedaal by Paul Lenders



boss
15 juli 2007, 14:46
Weer een nieuw item van Paul Lenders in aankomst: The "TrebleTool".
Een trebleboost pedaal gebaseerd op de Dallas Rangemaster.
http://www.guitar-systems.com/images/products/trebletool/trebletool_small.gif
http://www.guitar-systems.com/trebletool.html
Klinkt interessant. Goed om te zien dat PL steeds meer eigen producten op de markt begint te zetten. De man heeft tenslotte een dosis ervaring waar je u tegen zegt.
Ben alleen wel benieuwd wat dit gaat kosten... :)

Dirk_Hendrik
15 juli 2007, 18:12
Ik heb groot respect voor wet Lenders doet. Dat neemt niet weg dat ik dit toch wel een behoorlijk late actie vind. De markt is vergeven van de rangemaster achtige pedalen... :roll:

Ben dus ook benieuwd wat dat gaat kosten. Een euro of 100??

Mitch
15 juli 2007, 19:22
My thoughts exactly. Er lijkt wel wat extra's op te zitten, range en tone regelaars, buffertje erbij etc. maar het is wel een beetje een late zet.

morris
15 juli 2007, 20:23
Ik heb hem al uitgebreid getest (de beta versie dan), ik vind hem waanzinnig.

boss
15 juli 2007, 20:29
Ik heb hem al uitgebreid getest (de beta versie dan), ik vind hem waanzinnig.Kan je dan ook de toegevoegde waarde van DEZE treblebooster geven Morris?

Speeddemon
15 juli 2007, 21:33
Ik heb hem al uitgebreid getest (de beta versie dan), ik vind hem waanzinnig.
Tijd om de alpha-versie :satisfie: van m'n Rangeboost ook es te testen, Morris! :hippie:

Mitch
15 juli 2007, 22:30
:D

Ja, een iets uitgebreider verhaal zou meer verduidelijken. Er zijn zoveel waanzinnige boosts, binnen welke setting heb je 'm kunnen proberen ? Amps ?

morris
15 juli 2007, 23:03
dat doe ik bewust nog niet omdat er daarna nog wat aan veranderd is. Het is al een paar weken geleden dat ik hem voor mijn Naylor heb gehad, ik was zwaar onder de indruk wat het met mijn amp deed. Zodra ik de definitieve versie onder handen heb genomen zal ik wat meer elaboreren ;-)

Morris

Don Olivier
7 november 2008, 22:23
Lijkt mij een erg gaaf ding!

Wie heeft er ervaring met dit pedaal?

Hier een clip op You Tube: http://www.youtube.com/watch?v=2Asu01lc0U8

Ik vind ze persoonlijk vrij prijzig, maar ja, klinkt wel asl een dijk!

Mitch
7 november 2008, 22:30
Even samengevoegd voor degenen die de zoekfunctie niet kunnen gebruiken ;)

the sure thing
8 november 2008, 18:40
EUR 269 voor het pedaaltje.

almarvk
10 november 2008, 08:52
269,- euri voor een treble booster kloontje???? WTF!

Swan
10 november 2008, 09:51
hahah...dan bouw ik wel mijn eigen Newtone - Rangemaster voor 30 euro...

the sure thing
10 november 2008, 10:01
http://www.guitar-systems.com/trebletool.html

Kijk en huiver :)

Swan
10 november 2008, 10:28
de prijs van zo'n pedalboard: ok...maar dit ??

Mitch
10 november 2008, 10:46
Nou sorry hoor, maar als je dit naast BSM zet is dit ineens een prima prijs. Waarmee ik niet wil zeggen dat het een hoop geld is voor een rangemaster-based booster maar er zitten toch wel wat meer handigheidjes op als instelbaar laag en hoog, polariteitsbescherming, etc. etc.
Dat de prijsvergelijking met een zelfbouwkitje mank gaat hoef ik niet uit te leggen hè?

Dirk_Hendrik
10 november 2008, 10:48
Dat gezeik over die prijs ook altijd. Paul maakt gewoon retegoeie spullen en heeft alléén maar tevreden klanten! Hoge kwaliteit komt nou eenmaal met een prijskaartje. Vergeet ook niet hoeveel tijd en ontwikkeling er in zo'n apparaat gaat zitten. Verder zijn klanten van Paul over het algemeen professionals of heel serieuze amateurs zijn en die betalen graag wat extra voor exclusiviteit!!

JeroenSchaaf
10 november 2008, 11:16
Mooi gezegd!

Wil hem wel eens uitproberen! en inderdaad altijd gave spullen wat hij maakt!

Harm
10 november 2008, 11:44
Als je de kans krijgt moet je de trebletool eens voor je versterker zetten, wat lagere gain en dan de trebletool instellen naar smaak ... Heerlijk!!!
Tenminste, dat vind ik...

Harm

dml
10 november 2008, 13:55
Polariteitsbescherming, da's toch niets meer dan een diode plaatsen? Kost geen drol en zou door elke pedalenfabrikant standaard geplaatst moeten worden.

Lekker zeiken over de prijs, daar ben je toch gitarist en/ of Nederlander voor.
Wat is trouwens een heel serieuze amateur?

Dirk_Hendrik
10 november 2008, 14:06
Klopt Dennis ;)

@ Harm en Joene,
Wel eens met andere rangemaster achtigen gespeeld?

JeroenSchaaf
10 november 2008, 14:16
Ehm ik had gisteren de kans ( bij musik productive ) maar twas heeeel druk in het pedalen hok!

Hoezo?

Swan
10 november 2008, 14:34
Nou sorry hoor, maar als je dit naast BSM zet is dit ineens een prima prijs. Waarmee ik niet wil zeggen dat het een hoop geld is voor een rangemaster-based booster maar er zitten toch wel wat meer handigheidjes op als instelbaar laag en hoog, polariteitsbescherming, etc. etc.
Dat de prijsvergelijking met een zelfbouwkitje mank gaat hoef ik niet uit te leggen hè?

is opzich wel goed om de kostprijs in te schatten...zoveel voegt die polariteitsbescherming en een EQ nou ook weer niet toe...

Harm
10 november 2008, 16:47
Klopt Dennis ;)

@ Harm en Joene,
Wel eens met andere rangemaster achtigen gespeeld?

Nee, geen ervaring mee! Sorry!!!
Maar deze bevalt me goed! Ben dan altijd wel nieuwsgierig naar andere soorten :)

Harm

Harm
10 november 2008, 16:50
Polariteitsbescherming, da's toch niets meer dan een diode plaatsen? Kost geen drol en zou door elke pedalenfabrikant standaard geplaatst moeten worden.

Lekker zeiken over de prijs, daar ben je toch gitarist en/ of Nederlander voor.
Wat is trouwens een heel serieuze amateur?

Ik ben totaal niet serieus.... Dus tsja... Wat bij mij wel sterk telt is dat in de hele keten, van mij, naar gitaar, naar board en naar versterker, effect processor en speaker, ik zelf nog steeds de zwakste schakel ben ;)

Harm

Speeddemon
14 november 2008, 22:22
Om even ook een duit in het zakje te doen;

mijn Rangeboost had nagenoeg al die shit ook (revere polarity beveiliging, extra low-noise adapter input, etc.) en kostte destijds 85 euro. Granted, té goedkoop. Ik werd laatst door een 'klant' erop ge-attendeerd dat iemand nu in België Rangeboost nr.#04 probeert te verkopen voor 170 euro!!!

Da's de dubbele verkoopprijs!!!

artnaz
15 november 2008, 02:11
Ik ben wel benieuwd of het pedaal werkelijk anders is dan de bestaande pedalen. Die EQ vind ik in ieder geval interessant.

Treble Boosters zijn voor mijn smaak erg mooi bij een vintage amp. Bij mijn Engl was het effect echter negatief helaas.

Over de prijs... Tja, het is veel geld als je naar het pedaaltje zelf kijkt, maar vreemd is het ook niet. Ik heb zelf trouwens ook een zelfbouw Newtone-achtige, maar heb ook wat BSM's getest en een Dalles. BSM Fireball (dacht ik) vond ik erg mooi, maar niet i.c.m. met mijn Engl, en dan is het dus wel een overbodig dure grap.

(Btw, de Treble Tool is weer met een tientje gestegen in prijs :satisfie:)

Thijssie
15 november 2008, 13:59
Om even ook een duit in het zakje te doen;

mijn Rangeboost had nagenoeg al die shit ook (revere polarity beveiliging, extra low-noise adapter input, etc.) en kostte destijds 85 euro. Granted, té goedkoop.

...
Volgens mij moet mijnheer Lenders leven van de producten die hij maakt, ik vind dat daarom niet echt een reeel vergelijk. Als je alle uren gaat tellen die er in de ontwikkeling van een nieuw product gaat tellen, dan kom je gewoon op dit soort bedragen uit.

En als je het te duur vind, dan koop je het toch gewoon niet?

Dirk_Hendrik
15 november 2008, 15:05
Volgens mij moet mijnheer Lenders leven van de producten die hij maakt, ik vind dat daarom niet echt een reeel vergelijk. Als je alle uren gaat tellen die er in de ontwikkeling van een nieuw product gaat tellen, dan kom je gewoon op dit soort bedragen uit.


Vaak aangebracht argument met altijd hetzelfde manco. We noemen em daarom dooddoener 1. Op the gear page is dit overigens wél een prima argument.

Leg me ook uit waarom ik een Boss delay voor een euro of 150 kan kopen waar honderden uren aan ontwikkelingstijd in zitten (o.a. het ontwikkelen van een custom chip) terwijl we hier kijken naar een variatie op een ontwerp van een jaar of 40 oud waar al velen zich aan hebben gewaagd en waar dus ook extreem veel nuttige informatie over is geschreven. Bij die betreffende Boss komt ook nog het opzetten van een produktielijn, het onderhouden van een dealernetwerk, dealermarges, reclame, garantieafhandeling en al de andere zaken die een bedrijf log maken kijken. En dat voor 150 euro. Nu zal deze treble booster relatief gezien natuurlijk veel beter zijn dan any Boss pedaal maar verhoudingsgewijs krijg je aanzienlijk knappere technologie in een doosje

Ook het "verhaal" erachter:
http://www.guitar-systems.com/makingofthetrebletool.html

is een bijna 1 op 1 kopie van iedereen die wel eens een rangemasterclone heeft gebouwd. Lees een aantal van dat soort avonturen, combineer dat met eigen elektronica ervaring, en je ontwikkeltraject is eigenlijk al ten einde. Wat rest is een uur of 3 voor het maken van een printplaatlayout (en voor een rangemaster is dat veel tijd) en nog een paar uur voor je grafische vormgeving.
Dat de keuze om klein en exclusief te blijven en er toch van kunnen leven een hogere prijs rechtvaardigt ben ik met je eens.



En als je het te duur vind, dan koop je het toch gewoon niet?
Dooddoener 2. Persoonlijk ben ik het met je eens. Het ding en z'n prijs interesseren me niet. Dit is echter een discussieforum. Daar discussieer je dus over zaken. Een prijs kan daar ook onderdeel van zijn. Zo kun je dus ook lekker doordiscussieren over de ongetwijfeld klankmatig waanzinnige eigenschappen van dit ding en hoe dat z'n prijs verklaard maar is die discussie pas echt interessant als je met meerdere verschillende rangemaster achtige apparaten hebt gespeeld en em dus ook kan plaatsen. Springt hij er dan nog steeds uit als bij verre de beste?

Chris Winsemius
15 november 2008, 15:15
Verkoopsprijs is bij het gros v/d moderne produkten echt X x onderdelen-kostprijs als je als bedrijf gezond verder wilt kunnen gaan (en dan nog zonder extreme bonussen ;) ).

Voor de lol: probeer eens te bedenken wat de kostprijs van 'n enkel Gillette scheermesje is als er per dag/uur tig duizend geproduceerd kunnen worden en check dan de winkelprijs eens. Of het nu om gummetjes, scheermesjes, Ipods of fx-pedalen gaat 'n BEDRIJF moet verdienen... uh, winst maken.

Naast onderdelen-prijs, assemblage-uren heb je ook nog de kosten v/d werkruimte, diverse handelingen om produktie, distributie en verkoop MOGELIJK te maken, winstmarge en de marge voor de winkelier en natuurlijk 19% btw...

Daarnaast: sommige produkten kun je (marketing-technisch gezien) niet aan bieden voor (te) lage prijzen. Geloof jij dat je 'n goeie BMW, Volvo of Audi voor de prijs van de goedkoopste Seat kunt (ver)kopen? Als het wel moet gebeuren dan maken ze wel 'n ander soort klein autootje en noemen ze het 'n Smart.

morris
15 november 2008, 15:20
Gaan we weer...

het is mij inmiddels duidelijk dat er hier een aantal mensen met een andere 'agenda' posten zodra het over Paul Lenders gaat. Dat kan ik me in sommige gevallen ook wel voorstellen. Jammer dat jullie niet verder komen dan geneuzel over prijs, want inhoudelijk heeft blijkbaar niemand zo'n ding in handen gehad en dan is er ook niks anders om over te lullen nietwaar?

Morris

ps. DH: als ik je nu echt moet gaan uitleggen waarom Boss haar pedalen in verhouding goedkoper kan aanbieden heb je toch echt een paar economielessen gemist.

Rude Perception
15 november 2008, 15:31
Ik heb net al bijna een pagina off topic humor verwijderd, ik blijf niet aan de gang.


Mitch

Mitch
15 november 2008, 15:38
Agenda? Heeft er iemand een afspraak met de treble tool?
morris, ik weet niet waar je nu op doelt, ik hoor het graag, al dan niet via PB. Maar ik weet wel dat D_H het Boss voorbeeld niet aanhaalt om te overpeinzen waarom een bedrijf zijn massa productie artikelen lager kan aanbieden dan een éénmansbedrijf maar om een aantal pro- en contra argumenten die altijd in het voordeel van 'boutique' bouwers gebruikt worden, even tegen het licht te houden. Reclamekosten, dealernetwerk, wereldwijde distributie.... dat lukt ook niet gratis.
Het prijsvoorbeeld van een hobbybouwer zonder BTW of enige bedrijfskosten, sja, dat dát nogal mank gaat mag duidelijk zijn.

Dirk_Hendrik
15 november 2008, 15:50
Gaan we weer...

het is mij inmiddels duidelijk dat er hier een aantal mensen met een andere 'agenda' posten zodra het over Paul Lenders gaat. Dat kan ik me in sommige gevallen ook wel voorstellen.

Die agenda volg ik ook even niet.

Wat mij meer opvalt is dat, zodra het over PL gaat, er meteen een select clubje fans opstaat en om het hardst begint te roepen over hoe fout de redeneringen zijn, hoe oneerlijk de argumenten, en wat er allemaal aan walhalla opengaat ale je met zo'n produkt gespeeld hebt. Da's mooi. Niets zo fijn als fans. Jammergenoeg heb ik in de afgelopen jaren éch teveel pedalen over de vloer gehad, ook hele dure "boohtheek" apparaten die Instant Walhalla beloofden om nog een instant walhalla te verwachten. Maar da's persoonlijk.

Wat me tegenstaat is dat er geen ruimte mag zijn voor een kritische blik en de gebruikers daar ook niet voor open lijken te staan. Dat is het punt dat het voor mij ech gear page gelul wordt. Helemaal blindstaren en alle tegengeluiden als een rode lap beschouwen. Jammer voor Paul maar het eerste wat opvalt is de hoge vraagprijs. Ja, dan gaat de discussie daar ook over. Maar goed, slechte publiciteit is nog steeds publiciteit.

Pepe
15 november 2008, 16:00
Ik ken PL niet en deze TB ook niet, als gewoon consumentje wil ik dan best wel weten waarom deze TB bijna 2x zo duur is als de competitie en zelfs de grundliche BSM flink in prijs overstijgt.

Ik zou die prijs neerleggen voor een TB waarbij je de korrel -de mate van smoothheid- zou kunnen veranderen. Een passief toonpotje is te makkelijk, daar doe ik het niet voor. En geen radiosignaal oppakken... dat mag ik hopelijk verwachten van elk modern stompboxje.

Dus... wat is zo speciaal aan de TT?

Thijssie
15 november 2008, 16:01
Vaak aangebracht argument met altijd hetzelfde manco. We noemen em daarom dooddoener 1. Op the gear page is dit overigens wél een prima argument.
Waarom daar wel?


Leg me ook uit waarom ik een Boss delay voor een euro of 150 kan kopen waar honderden uren aan ontwikkelingstijd in zitten (o.a. het ontwikkelen van een custom chip) terwijl we hier kijken naar een variatie op een ontwerp van een jaar of 40 oud waar al velen zich aan hebben gewaagd en waar dus ook extreem veel nuttige informatie over is geschreven. Bij die betreffende Boss komt ook nog het opzetten van een produktielijn, het onderhouden van een dealernetwerk, dealermarges, reclame, garantieafhandeling en al de andere zaken die een bedrijf log maken kijken. En dat voor 150 euro. Nu zal deze treble booster relatief gezien natuurlijk veel beter zijn dan any Boss pedaal maar verhoudingsgewijs krijg je aanzienlijk knappere technologie in een doosje
Dat lijkt me redelijk voor de hand liggend; de grootte van de doelgroep die het product aanschaft.

Het was ook een reactie op Speedy die het product vergeleek met een van zijn eigen bouwsels. (Waar ik er overigens tot volle tevredenheid ook 1 van bezit) Maar als je tijdens je studie of in de avonduren iets fabriekt, dan kun je aanzienlijk minder vragen als dat je er van moet leven. Sterker nog, je weet eigenlijk niet eens wat je er voor moet vragen omdat je toch al in je levensonderhoud bent voorzien, dus als je de materialen er uit hebt en wat extra's is het al mooi.
Als je echter je hypotheek er van moet betalen, is het gewoon een ander verhaal, iedere ondernemer zou moeten weten wat hij wekelijks moet omzetten en voor 25 euro winst op een pedaaltje, kan je niet eens een rekening maken.

De vergelijking met een bedrijf als Boss gaat mi volledig mank, zo'n tent heeft een enorme bak met geld ter beschikking voor het hele assortiment wat ze voeren. Een enkele delay van 150 euro, hoe inventief ook bedacht, is daar maar een heel klein onderdeel van.


Dooddoener 2. Persoonlijk ben ik het met je eens. Het ding en z'n prijs interesseren me niet. Dit is echter een discussieforum. Daar discussieer je dus over zaken. Een prijs kan daar ook onderdeel van zijn. Zo kun je dus ook lekker doordiscussieren over de ongetwijfeld klankmatig waanzinnige eigenschappen van dit ding en hoe dat z'n prijs verklaard maar is die discussie pas echt interessant als je met meerdere verschillende rangemaster achtige apparaten hebt gespeeld en em dus ook kan plaatsen. Springt hij er dan nog steeds uit als bij verre de beste?
Van mij mag je overal over discussieren, ik zit er niet mee ;)

Maar ik vind het zo vreemd om op voorhand te stellen dat het ding duur is als je hem nog niet hebt gehoord.
Vooral omdat het om een product gaat met een bepaalde exclusiviteit en dan is de prijs eigenlijk nooit van belang....

morris
15 november 2008, 16:02
Mitch, je hebt PM.


DH, ik ben hier nu klaar mee. Als je een keer eens een fatsoenlijke discussie wil voeren over vanalles BEHALVE prijs, zie ik het wel. En begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen kritiek op PL gear, maar dat gelul over prijs en economische omstandigheden waar je blijkbaar geen verstand van hebt, heb ik nu wel gehad.

Morris

Dirk_Hendrik
15 november 2008, 16:11
Ik heb meerdere andere zaken aangegeven. Ik heb bijvoorbeeld nog steeds niemand gehoord die het ding met een andere rangemasterclone heeft vergeleken. Als het gaat om die prijsdiscussie discussieer ik alléén maar mee. Om geen andere reden dan om het doorprikken in het taboe dat er blijkbaar op heerst. Kom dan ook eens met iets om een fatsoenlijke discussie over te voeren.



Mitch, je hebt PM.


DH, ik ben hier nu klaar mee. Als je een keer eens een fatsoenlijke discussie wil voeren over vanalles BEHALVE prijs, zie ik het wel. En begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen kritiek op PL gear, maar dat gelul over prijs en economische omstandigheden waar je blijkbaar geen verstand van hebt, heb ik nu wel gehad.

Morris

Mitch
15 november 2008, 16:19
Ik ken PL niet en deze TB ook niet, als gewoon consumentje wil ik dan best wel weten waarom deze TB bijna 2x zo duur is als de competitie en zelfs de grundliche BSM flink in prijs overstijgt.

Ik zou die prijs neerleggen voor een TB waarbij je de korrel -de mate van smoothheid- zou kunnen veranderen. Een passief toonpotje is te makkelijk, daar doe ik het niet voor. En geen radiosignaal oppakken... dat mag ik hopelijk verwachten van elk modern stompboxje.

Dus... wat is zo speciaal aan de TT?

Daar gaat het eigenlijk om, ja. Niet meer, niet minder. Zonder welke connectie of agenda ook: wat is er zo bijzonder aan het ding? We zitten hier met Hollandse nuchterheid naar een pedaal te kijken dat ongeveer dubbel zo duur is als vergelijkbare producten. Tenzij het een totaal onvergelijkbaar porduct is natuurlijk, maar dan zijn we ook nieuwsgierig.

@Thijssie: op TGP is het wel een argument omdat ze daar de ballen verstand heben van techniek en in elke marketing-truuk trappen :D Lovepedal bijvoorbeeld prikt af en toe een andere input cap in een bestaand pedaal (dat 95% een rip-off is van een bestaand ontwerp), noemt dat een nieuw pedaal en "voilà!" ze betalen er $300 voor en er ontstaat nog nét geen wachtlijst. D_H's stelling dat het daar wel mag was dus zuiver ironisch bedoeld.

RolandT
15 november 2008, 16:44
Daarnaast: sommige produkten kun je (marketing-technisch gezien) niet aan bieden voor (te) lage prijzen. Geloof jij dat je 'n goeie BMW, Volvo of Audi voor de prijs van de goedkoopste Seat kunt (ver)kopen? Als het wel moet gebeuren dan maken ze wel 'n ander soort klein autootje en noemen ze het 'n Smart.Voila dat is natuurlijk de echte motivatie voor de hoge prijs. PL moet met zijn product naar het label "exclusief" mikken. Natuurlijk zal het wel goede kwaliteit zijn (mag ik hopen) maar die produkt kwaliteit/functies is natuurlijk niet waarom de prijs zo hoog is.

Zoals DH en anderen terecht opmerken zoveel jaren ontwikkeling gaan er niet in een "yet another boost pedal" en de kost van de componenten is maar een fractie van de verkoopprijs.

PL doet helemaal niets fout dit is gewoon marketing en op TGP zij ze idd gek op dit soort pedalen en PL heeft een super winst marge op een low cost produkt.

paulusdeBKB
15 november 2008, 23:01
"Is een Rolls Royce (Ferrari, Zonda, whatever) zijn geld waard?"

Wie deze vraag aan een autoliefhebber stelt, krijgt waarschijnlijk ongeveer het volgende antwoord: Tja, zijn geld waard... zo moet je dat niet zien. Als je een Rolls koopt, koop je ook de merkbeleving, de status, de exclusiviteit, een stukje autohistorie etc. Een Rolls is het tastbare bewijs dat je financieel onafhankelijk genoeg bent om je smaak niet te laten dicteren door wat je kunt betalen. En daarnaast is het gewoon een hele goeie auto. Natuurlijk zullen er mensen zijn die er schande van spreken als je opeens een Rolls voor je deur parkeert. Maar dat zijn doorgaans mensen die het geld er niet voor over hebben.

En volgens mij zit het zo ook een beetje met Paul's Treble-tool.

TimmU
15 november 2008, 23:46
nouja paulus,dat denk ik niet hoor.Voor een deel heb je gelijk.

Maar,ik zou dat soort dingen ook makkelijk kunnen betalen, ik vind het het geld niet waard, ik ben van mening dat goedkopere pedalen hetzelfde truukje net zo leuk kunnen oen.Want, laten we eerlijk zijn, wat kost een trebleboost nou aan onderdelen(ook als je top-notch spul gaat kopen?).

Tuurlijk is het kikke dat het van MasterPaul komt ,maar ik vind het een klein beetje te gek eigenlijk.Komt in de richting van je draad in je versterker onder een hoek van 23,5 graden van het Noordwesten, elementen in een schotse ruit winden, en gitaarhout voor een body dat in een lekker badje van whisky,goudflinters en modellen 20 jaar heeft gerijpt....

paulusdeBKB
16 november 2008, 00:22
Ja, maar zo zit marketing (en kennelijk de psyche van veel consumenten) nou eenmaal in elkaar. Ik bedoel maar: de prijs van een Gucci-tas staat ook niet in verhouding tot de kostprijs van de materialen + arbeidsloon en toch willen hordes vrouwen die dingen hebben. Wat ik eigenlijk wil zeggen is: Paul Lenders = Gucci :seriousf:

the sure thing
16 november 2008, 20:29
... Komt in de richting van je draad in je versterker onder een hoek van 23,5 graden van het Noordwesten, elementen in een schotse ruit winden, en gitaarhout voor een body dat in een lekker badje van whisky,goudflinters en modellen 20 jaar heeft gerijpt.... eeeehhhhh. dat is toch beter ? :)

jero
16 november 2008, 22:27
@Thijssie: op TGP is het wel een argument omdat ze daar de ballen verstand heben van techniek en in elke marketing-truuk trappen :D Lovepedal bijvoorbeeld prikt af en toe een andere input cap in een bestaand pedaal (dat 95% een rip-off is van een bestaand ontwerp), noemt dat een nieuw pedaal en "voilà!" ze betalen er $300 voor en er ontstaat nog nét geen wachtlijst. D_H's stelling dat het daar wel mag was dus zuiver ironisch bedoeld.

Eens dat op TGP geldt hoe duurder / zeldzamer = hoe beter. Aan de andere kant blijft op gitaarnet een bepaalde (wellicht gezonde) spruitjeslucht hangen van 'als ik zelf de onderdelen bestel in en elkaar soldeer klinkt het vast net zo goed'.

ik stel voor pas een oordeel te vellen als de PL echt vergeleken kan worden met andere treble boosters?

Pepe
16 november 2008, 22:37
Na 5 pagina's weet uw consument nog steeds niet waarom wel.

Het blijft stil in het pro PL TT kamp?

BeeJee
16 november 2008, 23:25
Het is gewoon een kwestie van positionering. PL is high-end en custom-work, met een door jarenlange mond-op-mondreclame verkregen kwaliteitsstempel (terecht denk ik).
Marketing-technisch dus, en dat doet hij erg goed. Als consument kies je dus voor een bepaalde kwaliteitsgarantie, service-level en merkbeleving. Net als bijv. met auto's (alle auto's rijden, zijn tegenwoordig betrouwbaar en doen wat ze moeten doen, maar toch 'voel en beleef' je verschil). Daarom kies je dus wel of niet voor PL.

Mitch
16 november 2008, 23:29
Eens dat op TGP geldt hoe duurder / zeldzamer = hoe beter. Aan de andere kant blijft op gitaarnet een bepaalde (wellicht gezonde) spruitjeslucht hangen van 'als ik zelf de onderdelen bestel in en elkaar soldeer klinkt het vast net zo goed'.
Het blinde geloof in duur=goed is lachwekkend, maar de blinde veronderstelling duur=slecht slaat ook als een tang op een varken.


ik stel voor pas een oordeel te vellen als de PL echt vergeleken kan worden met andere treble boosters?

Waar ik me volledig bij aansluit. Ik verzoek iedereen vriendelijk alleen nog te reageren als je écht iets te melden hebt over het pedaal zelf of zijn directe concurrenten.

BeeJee
16 november 2008, 23:42
Ik heb en gebruik een HWA rangeboost (naar volle tevredenheid). Deze wil ik graag beschikbaar stellen voor een 'shoot-out'/vergelijk met een PL TT.

Nielsje
16 november 2008, 23:49
Ik heb en gebruik een HWA rangeboost (naar volle tevredenheid). Deze wil ik graag beschikbaar stellen voor een 'shoot-out'/vergelijk met een PL TT.

Nou, dat is best een goed plan.

Ergens anders in dit subforum wil men een Tubescreamer shoot-out doen. Het lijkt mij wel een haalbaar iets om deze twee klassiekers te gaan vergelijken op dezelfde dag. Bij een gear-meeting is er toch meestal zo'n 4 uur de tijd om serieus wat te vergelijken. Inclusief pauzes is dat met slechts 2 typen pedalen volgens mij uitstekend te combineren.

Wie is er voor?

BeeJee
16 november 2008, 23:54
Let me know! Er zijn nog wel meer courante trebleboosters op het forum in omloop, lijkt me.

Mitch
17 november 2008, 00:09
Eeeeeh..... wie stelt er dan een Treble Tool beschikbaar? Volgens mij lullen we er over maar zijn we nog niet verder gekomen dan een prototype en productiemodel testen.

Nielsje
17 november 2008, 00:14
Hè verdorie.. ik heb weer eens iets niet goed gelezen... :(