PDA

View Full Version : Is dit een degelijke versterker / alternatieven?



erca
15 juli 2007, 14:19
link: http://www.jamsounds.co.uk/Carlsbro/Carlsbro-GLX-100.php

Deze versterker voldoet aan al mijn verwachten en wat ik nodig heb.
Nu heb ik enkele vragen;
Heeft er iemand al ervaring met deze en hoe bevalt hij?
Zijn er nog (goedkopere) versterkers met dezelfde "eigenschappen"?
Voor kleine optredens (bv 50-70 man), hoeveel watt is er dan ongeveer nodig?

alvast bedankt

ExRxIxC
15 juli 2007, 14:48
ik heb geen ervaring met dat ding maar waarschijnlijk klinkt het nergens naar.

erca
15 juli 2007, 14:52
ik heb geen ervaring met dat ding maar waarschijnlijk klinkt het nergens naar.
waarom ????

LCH
15 juli 2007, 14:53
Erca, maak niet de fout die vele beginners maken: een grote stoere versterker met véél watts, maar 0,0 kwaliteit. Voor dat geld kan het weinig zijn eigenlijk. Kies liever iets dat kwalitatief goed is en kijk niet naar het aantal watts. Dat zegt echt helemaal niks.

Een 15 watt buizenamp gaat knalhard, terwijl je met een 100 watt transistor best een klotegeluid kunt hebben.

Eerlijk is eerlijk, voor minder koop je iig geen podium-waardige versterker. Een Peavey Bandit is voor weinig geld een degelijke amp.

ExRxIxC
15 juli 2007, 15:01
waarom ????

omdat het een goedkope versterker is met 100W, grote speaker en allemaal andere leuke specs. En als je dat dan vergelijkt met andere versterkers (die even duur zijn) dan kan het gewoon geen goede klaliteit zijn.

BLOK182
15 juli 2007, 15:01
Veel power voor weinig, dan kom je inderdaad bij de Peavey Bandit uit, of bijvoorbeeld de oude Yamaha G100 amps of de oude Pearl Twin clones. Die Carlsbro is zo te zien echt een plastic kutbak:p Je kan ook eens kijken naar de nieuwe Fender FM serie, ook veel voor weinig.

Speeddemon
15 juli 2007, 15:02