PDA

View Full Version : Is dit een degelijke versterker / alternatieven?



erca
15 juli 2007, 14:19
link: http://www.jamsounds.co.uk/Carlsbro/Carlsbro-GLX-100.php

Deze versterker voldoet aan al mijn verwachten en wat ik nodig heb.
Nu heb ik enkele vragen;
Heeft er iemand al ervaring met deze en hoe bevalt hij?
Zijn er nog (goedkopere) versterkers met dezelfde "eigenschappen"?
Voor kleine optredens (bv 50-70 man), hoeveel watt is er dan ongeveer nodig?

alvast bedankt

ExRxIxC
15 juli 2007, 14:48
ik heb geen ervaring met dat ding maar waarschijnlijk klinkt het nergens naar.

erca
15 juli 2007, 14:52
ik heb geen ervaring met dat ding maar waarschijnlijk klinkt het nergens naar.
waarom ????

LCH
15 juli 2007, 14:53
Erca, maak niet de fout die vele beginners maken: een grote stoere versterker met véél watts, maar 0,0 kwaliteit. Voor dat geld kan het weinig zijn eigenlijk. Kies liever iets dat kwalitatief goed is en kijk niet naar het aantal watts. Dat zegt echt helemaal niks.

Een 15 watt buizenamp gaat knalhard, terwijl je met een 100 watt transistor best een klotegeluid kunt hebben.

Eerlijk is eerlijk, voor minder koop je iig geen podium-waardige versterker. Een Peavey Bandit is voor weinig geld een degelijke amp.

ExRxIxC
15 juli 2007, 15:01
waarom ????

omdat het een goedkope versterker is met 100W, grote speaker en allemaal andere leuke specs. En als je dat dan vergelijkt met andere versterkers (die even duur zijn) dan kan het gewoon geen goede klaliteit zijn.

BLOK182
15 juli 2007, 15:01
Veel power voor weinig, dan kom je inderdaad bij de Peavey Bandit uit, of bijvoorbeeld de oude Yamaha G100 amps of de oude Pearl Twin clones. Die Carlsbro is zo te zien echt een plastic kutbak:p Je kan ook eens kijken naar de nieuwe Fender FM serie, ook veel voor weinig.

Speeddemon
15 juli 2007, 15:02
Erca, die Carslbro prijs is in Engelse ponden. Dus exclusief verzenden kost ie al 275 euro. En reken maar dat verzenden van een amp van 20-25kg vanuit de UK niet voor een tientje lukt.

Deze jongens in Duitsland verzenden gratis, en voor 299 heb je dus een Peavey Bandit:
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=hfiS6SfaObm00000000000000000HN0kMCBO?Ca talogVideo=&ProductUUID=Q.LVqHzlb_MAAAEScsR_Z_G.&CatalogCategoryID=SdnVqHzmgksAAAERuZsvKPl9&JumpTo=OfferList

Dat het misschien niet de beste amp ter wereld is, doet niet af aan 't feit dat ie behoorlijk veelzijdig is, 2 kanalen met ieder een EIGEN EQ, 3 'settings' per kanaal, super degelijk (daarom zie je ze vaak in oefenruimtes) en kan goed hard.

Overigens, voor optredens tot 50-70 man zou je al aan een 50-60W transistoramp genoeg hebben (of een 15W buizenamp).

erca
15 juli 2007, 15:19
Bedankt iedereen om al zo vlug te reageren.

Ik zal mij eens verdiepen in die peavey bandit 112
Ziet er idd goed uit.
Zit er daar een footswitch bij waarmee je dan direct van clean naar distortion kan overschakelen?

bass blom
15 juli 2007, 15:40
Bedankt iedereen om al zo vlug te reageren.

Ik zal mij eens verdiepen in die peavey bandit 112
Ziet er idd goed uit.
Zit er daar een footswitch bij waarmee je dan direct van clean naar distortion kan overschakelen?

Der mitgelieferte Fußschalter wechselt zwischen den Kanälen und aktiviert bei Bedarf einen regelbaren Lautstärke Boost.

BLOK182
15 juli 2007, 17:16
Soloboost is bij optredens ook ideaal! Verder is Peavey een betrouwbaar merk met een goede reputatie, en klinkt het prima, veel waar voor je geld!

dePerik
15 juli 2007, 22:48
Koop in hemelsnaam gewoon een goeie tweedehands! Bandit, Cube, Performer of RockPro...

new deep
16 juli 2007, 00:41
Ben zelf nou niet zo enthousiast over de Bandit. Welke styl muziek speel je?

rjong999
16 juli 2007, 01:24
ik sleep al jaren een bandit in mijn kofferbak mee (hij komt er eigenlijk alleen nog maar uit voor optredens), wordt flink mishandeld en is echt onverwoestbaar, nog nooit iets aan gehad. Prima geluid, ik heb 'm meestal achter mijn GT8, erg direct en ongekleurd geluid, dus prima voor mijn doel. Het clean is trouwens best wel warm.

erca
16 juli 2007, 10:29
Ben zelf nou niet zo enthousiast over de Bandit. Welke styl muziek speel je?
softrock e.d., iig geen heavy metal

almarvk
16 juli 2007, 10:34
En wat is je budget?

erca
16 juli 2007, 12:39
< 300 euro

trouwens nog een vraagje, maar het kan zijn dat ik me nu ongelooflijk belachlijk ga maken :chicken:

lead channel = distortion?

BLOK182
16 juli 2007, 12:56
Over het algemeen wel ja!

q-elvis-p
16 juli 2007, 13:12
en anders...hier (http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/EUR/ViewParametricSearch-SimpleOfferSearch;pgid=TOZgS1SZUWSb000000000000000 0BtIuUVv8?showManufacturers=true&AttributeValue_1=&recursive=&SearchCategoryUUID=SdnVqHzmgksAAAERuZsvKPl9&Manufacturer=&PriceRange=+300+-+500+%E2%82%AC&firstSelection=2&inStock=&ReSort=priceasc) eentje uitzoeken...

ik ben erg weg van vox, de peavey is ook zeker goed. zo te zien kan je uit genoeg kiezen!