PDA

View Full Version : EMG 81 & 85



davidof
15 juli 2007, 13:30
hey,

ik ben aan het overwegen op musicstore.de EMG 81 en 85 humbuckers te kopen (zakk wylde pakketje) . Aangezien die humbuckers in men epiphone g400 niet super zijn. Maar ik ken vrijwel nix / weinig van gitaarbouw. zou ik dan best laten insteken door kenners ? of is er niet veel moeilijk aan.

grtz !

DarknessAwaits
15 juli 2007, 21:22
Je moet voor jezelf wel de afweging maken of je zoveel geld wilt investeren in zo'n goedkope gitaar. Er is weinig moeilijks aan, schema + benodigdheden zitten erbij en als je er niet uitkomt kun je altijd nog op het forum terecht.

Frankiefrank2
15 juli 2007, 23:35
men zegt ook dat die emg's in elke gitaar het zelfde klinken dus wat zou het uitmaken, al heeft hij een gitaar van piepschuim.

Of bedoel je dat het gaat om bespeelbaarheid, in dat geval zou ik zeggen "het is maar net waar je het op leert"

davidof
15 juli 2007, 23:52
ik weet ni of mijn gitaar "goed" speelbaar is.. aangezien ik nog nooit op een gibson ofzo heb gespeeld :/... maar als de pickups me liggen zal ik ze wel kopen voor men volgende gitaar ook dan^^. nog iets: past elke humbucker in elke gitaar (die voorzien is voor humbuckers)

grtz

Frankiefrank2
16 juli 2007, 00:04
volgens mij wel, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, wel weet ik dat je soms wel eens 2 types hebt, Een voor floyd rose tremelo's en een voor normale brug. De ene is dan iets breder dacht ik. Maar daar voor moet je even informatie inwinnen bij iemand die daar alles van af weet.

Frank

DarknessAwaits
16 juli 2007, 01:03
men zegt ook dat die emg's in elke gitaar het zelfde klinken dus wat zou het uitmaken, al heeft hij een gitaar van piepschuim.

Ik moet zeggen dat ik behoorlijk moe word van die uitspraak. Elementen maken toch zeker niet zelf het geluid? Het is echt afhankelijk van de bron, m.a.w. de gitaar en z'n bespeler.

Stringspacing heb je geen last van met EMGs, die werken niet met polepieces.

glowshadow
16 juli 2007, 01:25
ik neem aan dat je een pre-wired setje koopt dus alles is al aangesloten

dus je moet alleen nog ff kijken of het in je gitaar past!

ik heb het met een squier zelf gedaan.. maar dat was niet pre-wired dus ik moest ook nog eens extra snoeren naar me batterij leggen.. en dat nam teveel ruimte in beslag, dus heb ik nog een heel stuk hout uit de body moeten beitelen!! ...maar alles is heel goed gelukt.

succes ermee (ze klinken wel VET)

ben vanhoof
16 juli 2007, 09:32
Er zijn idd verschillende groottes van humbuckers. Toen ik mijn emg heb laten steken (doe het voortaan altijd zelf, kost anders toch maar enkel meer geld) heeft de gitaarbouwer een beetje hout moeten wegfreezen. Maar ben je wat handig kan je dit makkelijk zelf doen.

pimmedoris
16 juli 2007, 10:45
Die EMG's en batterij passen zo in je epi G400. Ik heb een tijdje met hetzelfde gespeeld. Die patterij kun je gewoon bij je pots in de controlcavity steken (ik had hem wel in bubbel folie gewikkeld om nergens met de batterij tegenaan te komen).
Ik heb het toen ook gewoon zelf gesoldeerd. Dit is best te doen, je hoeft er niet bijster handig in te zijn.

Ik kan je uit ervaring vertellen dat het wel een metal-gitaar zal worden. Wil je dit ook?

@ Glowshadow: Dit setje is niet prewired aangezien deze niet op de slagplaat gemonteerd worden. Je moet dus sowieso alle pots er in zetten en draadjes vastsolderen.

glowshadow
16 juli 2007, 10:46
ik had 2 batterijen onder me slagplaat voor elk element 1

dubbel metal :P

NielsW
16 juli 2007, 12:12
men zegt ook dat die emg's in elke gitaar het zelfde klinken dus wat zou het uitmaken, al heeft hij een gitaar van piepschuim.

Of bedoel je dat het gaat om bespeelbaarheid, in dat geval zou ik zeggen "het is maar net waar je het op leert"
Ik heb nog nooit zoiets doms gehoord. Je bent zeker geen fan van EMG pickups? :P

Heb ooit ook een Zakk setje in een Epiphone LP gezet. Is prima te doen, alles zit erbij. En vergeleken met je vorige pups zal het wel een behoorlijke verbetering zijn voor higain sounds!

Frankiefrank2
16 juli 2007, 15:41
ik heb ze nog niet speciaal beluisterd, ik zat er wel aan te denken om ze in mijn jackson sl3 te plaatsen, maar ik ben de laatste tijd wel tevreden met mijn seymour duncans die erin zitten. Maar als je goed kijkt staat er ook voor MEN zegt.... neem dat maar met een korreltje zout :P

pimmedoris
16 juli 2007, 16:14
Ik heb ook gehoord dat 'men' het daar niet altijd mee eens is... :roll: :D

armageddon
16 juli 2007, 16:17
Ik heb een Ibanez AXS32 gehad met een ZW set, met de 81 in de brug dus, en heb nu een LTD RZK-600 met een 81 in de brug. Tussen die twee zit een enorm verschil kwa klank, dus hout heeft erg veel invloed. De AXS32 klonk veel donkerder, de RZK klinkt feller met meer mids maar minder laag.

Nickname
16 juli 2007, 22:26
Ik heb een Ibanez AXS32 gehad met een ZW set, met de 81 in de brug dus, en heb nu een LTD RZK-600 met een 81 in de brug. Tussen die twee zit een enorm verschil kwa klank, dus hout heeft erg veel invloed. De AXS32 klonk veel donkerder, de RZK klinkt feller met meer mids maar minder laag.

Yep.. ik heb die AXS32 nu en ik moet wel zeggen dat EMG's heel veel kunnen doen, maar of het goed uitpakt ligt echt wel aan de gitaar :)

Buryyourdead
17 juli 2007, 15:35
Ik moet zeggen dat ik behoorlijk moe word van die uitspraak. Elementen maken toch zeker niet zelf het geluid? Het is echt afhankelijk van de bron, m.a.w. de gitaar en z'n bespeler.

Stringspacing heb je geen last van met EMGs, die werken niet met polepieces.


Precies..

Ik heb 4 gitaren met emg's..

2 gitaren met 2x emg 81
1 gitaar met 1 emg 81 en 1 met emg 85
1 gitaar met 1 emg 81 element en een crap element

en alhoewel ik alleen over het brug element speel ( altijd het 81 element ), en dus de ander niet gebruik klinken ze allemaal anders...

Het heeft wel zeker temaken wat voor gitaar het is..
hoe hij afgesteld is, hoe hoog de snaren liggen, het hout, hoe je aanslaat zoveel aspecten


dus gewoon dikke bullshit

cardinal
17 juli 2007, 17:06
Ze moeten erin passen. Maat heeft ze in een gibson sg gezet zonder problemen. Zou het wel even erin laten zetten. Is toch nog wel even een werkje als je er geen kaas van hebt gegeten.

Zijn sound is super met die dingen.