PDA

View Full Version : Roland of Randall? Keuze



Nosync
15 juli 2007, 11:57
Hey, Ik ga een nieuwe versterker kopen en ik dacht aan een Randall Rg75 G3
of een Roland cube 60.

Wat is de beste keus? Ik speel graag metal, (hard)rock, classic rock.

LCH
15 juli 2007, 12:17
Standaard-tip: zelf testen, zelf bepalen. Ik vind zo'n Roland beter, een ander vindt zo'n Randall beter en als we daar wat over discussieren kom je nog niks verder.

Nosync
15 juli 2007, 12:30
De roland heeft meer effecten, is opzig wel handig

ExRxIxC
15 juli 2007, 12:47
Die roland effecten zijn wel kut om in te stellen, je kan er niet echt veel mee. ik weet niet hoe dat bij die randall zit

Steven Otto
15 juli 2007, 13:06
Roland Cube: Ik heb zelf een cube 30 (standaard). Je kan er veel uit halen, maar de Metal en R-Fier sound gebruik ik het meest, waarvan de R-Fier erg gaaf is als je juist niet de mids scoopt. Op een of andere manier vind ik hem veel lekkerder klinken als het volume op 12 uur staat en dan me oordoppen in doe. (alleen tijdens oefenen eh) Dit zal met de cube 60 waarscheinlijk nog vetter zijn omdat er een 12'' speaker in zit. al met al een best gave versterker.

De Randall is ook erg gaaf, maar zodra je het volume hoger brengt wordt hij al erg schel. (naar mijn idee). Het is ook moeilijker om er een wat losser geluid uit te halen. het strakke metal geluid is er zeker uit te halen, maar de echt bonkende palm mutes is mij niet gelukt.

Zoals andere zeggen, gewoon zelf lekker testen een middagje en alle versterkers testen, ook al zien ze d'r lelijk uit :satisfie:

Nosync
15 juli 2007, 13:07
Bij die randall zitten er niet van al die effecten zoals bij de roland, Alleen bij de Randall Rg75D G3 zitten nog 16 effecten d8 ik

robert-gitarist
15 juli 2007, 14:40
Als je nou ff wat duidelijker bent. Wat voor stijl speel je etc? Beginners amp of ben je al x aantal stappen verder? rest van je gear? etc..

Nosync
15 juli 2007, 19:33
Ik ga ook een nieuwe gitaar kopen waarschijnlijk een ibanez Sz320 of Rg321.

Bands qua muziek: Pantera, Iron Maiden, Rage against the machine,Metallica,System of a down

robert-gitarist
15 juli 2007, 19:40
Absoluut gaan voor de Randall. ik heb er zelf 2 en speel ook een beetje dat straatje kwa bands :) Zoals die sound van Dime, die is echt vrij makkelijk intestellen op de Randall's. Kwestie van wat meer treble erin gooien en bass en uiteraad genoeg gain. Ik zelf zou echt voor die Randall gaan dan als je dat soort muziek speeld :)
Kijk, zn Roland met effecten is leuk maar naar mate ga je je ergeren aan de effecten omdat zou nou niet bepaald fraai klinken (tenminste ik vind van niet. vind build-in effecten niet echt veel soeps).Neem een gewone versterker met een goeie gain en spaar door voor paar leuke pedaaltjes die je wilt hebben. Leuk chorusje erbij ofzo. En het hoeft allemaal niet eens zo duur te zijn :)

BlackSun
15 juli 2007, 20:29
Voor jouw muzieksmaak: Neem de Randall.
Deze amp is specifieker op de zwaardere muziekstijlen gericht. De Cube is wat meer allround.
Maar zelf testen werkt beter hoor ;)

Nosync
16 juli 2007, 17:28
Is de randall over het algemeen een goeie amp dan?

BlackSun
16 juli 2007, 18:46
Randall maakt prima amps. Heb er zelf jaren met plezier mee gespeeld. Kan alles aan van lichte rock tot metal.
Blues wordt lastig zonder pedaaltje. Clean is echter wel uitstekend.

Nrrrk
4 augustus 2007, 11:45
Randalls beuken keihard. Super spul. gewoon halen die shizzle ;)

Vampire
5 augustus 2007, 13:56
Ik heb zelf de Randall RG75G2 gehad en hij beukt echt als een malle, dat is zeker waar. De palmmutes waar iemand het eerder over had knalden er bij mij echt wel uit, dus dat is geen probleem. Wat ik wel een probleem vond is dat de versterker eigenlijk alleen maar echt zware metal kan maken. Het is mij nooit gelukt om ook maar enigszins in de buurt van Iron Maiden te komen, met wat voor instellingen dan ook en dat is ook een van de redenen dat ik hem heb verkocht...
Ik geloof dat het ook lastiger is om van een zware metalamp een rock geluid te maken met een pedaaltje dan van een minder zware amp een zwaar metal geluid te maken met een pedaaltje.

Het oude metallica (thrash metal, waarbij je de mids bijna helemaal wegdraait) is haast niet beter te benaderen met die Randalls, dat is dan wel weer zo.

Ik heb ook een Cube30 gehad en vond de Randall voor metal echt wel beter. Die effecten zijn leuk op de cube, maar je gebruikt ze zelden en je kunt altijd gewoon losse effecten of een multi-effectenpedaal kopen als je dat wilt.

Ik raad je aan gewoon te gaan testen, als de keuze tussen deze twee blijft, dan zou ik voor de Randall gaan (zeker omdat die G3 een buizen voorversterker heeft als het goed is).

marter544
5 augustus 2007, 19:47
Ik zou ook voor de Randall gaan (heb ik al gedaan ;) ), maar één ding wel, wat ik snel heb, als je de gain te ver open zet, dat het dan erg compressed gaat klinken, daar irriteer ik me nog wel eens aan. Dus liever de gain ongeveer op de helft, en het volume wat verder open draaien.