PDA

View Full Version : oude Philips 2843



zjanke
15 juli 2007, 10:41
Ik heb een tijd geleden een Philips 2843 (http://frank.pocnet.net/instruments/Philips/2843/2843.pdf) gekregen. Schijnt ooit gebruikt te zijn als gitaarversterker door een kennis/oom/neef van de vorige eigenaar, dus misschien wil ik het ding wel echt gaan gebruiken als er iets leuks van te maken is. Volgens de beschrijving moet hij 2*30 watt kunnen leveren in een bepaalde setting, maar ik heb geen speakers kunnen vinden van 330 Ohm :chicken:
Een korte zoektocht naar de buizentypes die er in zitten hebben me ook niet echt wijzer gemaakt en aangezien ik ook niet verder kom dan een pedaaltje in elkaar frommelen als ik alle onderdelen en de tekening heb wil ik vragen of iemand die er wel verstand van heeft hier iets over kan en wil roepen. De orginele kundendienstanleiting (helaas kon ik alleen een duitse vinden) staat in de link.

zjanke
17 juli 2007, 22:35
Heeft er niemand verstand van of wil er niemand iets roepen? Het hoeft (uiteraard) niet gratis als er wat wat verbouwd moet worden (hobbyisten ook welkom!) maar ik wil wel weten of het uberhaupt mogelijk is om er iets van te maken...

Geronimo
18 juli 2007, 00:54
Keun ding, met een trafo-fasedraaier en hele ouwe buizen, echt ouwe shit. Speakers met zo'n hoge impedantie zijn nog wel te krijgen hoor, die zitten veel in die ouwe radio's. Als ie het niet meer doet zal het wel wat werk zijn om er weer wat leven in te krijgen. Die buizen (als ze op zijn) zullen niet veel meer te vinden zijn en als je er modernere vervangers voor kan vinden moet je de buisvoeten vervangen omdat die anders zijn. Verder zullen de condensatoren waarschijnlijk niet zo best meer zijn dus die zullen misschien ook vervangen moeten worden.
Wel leuk ding. Maar als je er niet zo veel verstand van hebt lijkt het me een aardige klus. Misschien moet je er eens mee naar een fanaat, of zo'n beurs ofzo.

Succes ermee!