PDA

View Full Version : gitaaradvies



vierkant_blokhoofd
14 juli 2007, 22:09
de zoveelste topic hierover :chicken:

heey,

ik zoek dus een elektrische gitaar.. ik speel nu ongeveer 2 jaar op een STAGG L300BKS en ben voor iets anders aan het kijken enzo

ik speel rock, metal.. die richting...

advies wanted! :hippie:

grtz 4kant aka Leon

iwamoto
14 juli 2007, 22:32
je weet tog...

http://www.youtube.com/watch?v=kOYV22kxmoc&mode=related&search=

...laat je gewoon in de winkel adviseren

The_W85
14 juli 2007, 22:54
Les Paul, oerdegelijk en ook mijn opvolger van diezelfde stagg :)

robert-gitarist
14 juli 2007, 22:56
Ach je weet tog:
http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php? (klikklak)

Daar is heeeeel veel info te vinden voor je.
+ wat voor metal hou je? wat is je max. budget? wat voor versterker heb je? wat voor model gitaar zoek je (LP, strat etc)? En dat weet ik dus niet.

vierkant_blokhoofd
14 juli 2007, 23:01
Ach je weet tog:
http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php? (klikklak)

Daar is heeeeel veel info te vinden voor je.
+ wat voor metal hou je? wat is je max. budget? wat voor versterker heb je? wat voor model gitaar zoek je (LP, strat etc)? En dat weet ik dus niet.


edit:

ik hou van metal als in metallica en ik heb een budget van ongeveer 500 euro
en een roland cube 15 amp en model maakt me niet zo veel uit als t maar geen les paul is

robert-gitarist
14 juli 2007, 23:05
Dan zeg ik LTD. Ik weet niet waar je woond want ze zijn heel weinig in omloop in NL maar in Enschede hebben ze diverse LTD's. Metallica zelf speelt op o.a. ESP. LTD is zeg maar het ondermerk van ESP net als Epiphone van Gibson (nu niet meer) en Squier van Fender. Ik heb zelf een LTD en ik vind ze super vet. Mooie modellen die lekker spelen. Ik zeg eerlijk, de standaard elementen zijn niet super maar och goed genoeg. Je kunt er immers altijd andere inzetten (zoals ik heb gedaan). Verder kan ik je Schector aanraden. OOk hele vette gitaren voor leuke prijzen en ja Epiphone doet het ook altijd goed. Iets van een Explorer of een Flying V.

Edit* Jackson kan ik je overgens ook nog aanraden en Ibanez. Maar goed, wil je een gitaar met tremelo of niet?

vierkant_blokhoofd
15 juli 2007, 19:22
Dan zeg ik LTD. Ik weet niet waar je woond want ze zijn heel weinig in omloop in NL maar in Enschede hebben ze diverse LTD's. Metallica zelf speelt op o.a. ESP. LTD is zeg maar het ondermerk van ESP net als Epiphone van Gibson (nu niet meer) en Squier van Fender. Ik heb zelf een LTD en ik vind ze super vet. Mooie modellen die lekker spelen. Ik zeg eerlijk, de standaard elementen zijn niet super maar och goed genoeg. Je kunt er immers altijd andere inzetten (zoals ik heb gedaan). Verder kan ik je Schector aanraden. OOk hele vette gitaren voor leuke prijzen en ja Epiphone doet het ook altijd goed. Iets van een Explorer of een Flying V.

Edit* Jackson kan ik je overgens ook nog aanraden en Ibanez. Maar goed, wil je een gitaar met tremelo of niet?


ja.. want dat heb ik niet bij mijn les paul en lijkt me wel leuk zo ding

robert-gitarist
15 juli 2007, 19:36
Aha en weet je wel hoe zn ding werkt en wat het doet dan?! Veel mensen verkopen achteraf hun gitaar omdat ze per god niet weten A) wat een tremelo is B) praktisch niet gebruiken C) hoe je ermee over weg moet. Maar goed als je er een wilt hebben dan valt Epiphone vrees ik af gezien de meeste een vast brug hebben. Ibanez heeft een arsenaal aan gitaren met tremelo's (RG/S/SA series), Jackson, LTD Schector idem dito.

BLOK182
15 juli 2007, 19:58
Bespaar je veel ellende en begin niet meteen lukraak aan een Floyd-rose achtige brug op een goedkope gitaar. Voor de rest kan een tremolo heel leuk zijn:-)