PDA

View Full Version : Gitaaradvies



Nosync
14 juli 2007, 21:07
Hallo, ik ga over een paar weekjes een nieuwe gitaar en versterker kopen.
Ik heb de keuze laten vallen op 2 verschillende gitaren.

Ibanez Rg321
Ibanez SZ320

Ik speel graag metal en (hard) rock

Bands: Pantera, metallica , Nirvana, Rage against the machine,Iron Maiden

Wat zou de beste keus zijn?

iwamoto
14 juli 2007, 21:35
nou als je graag nirvana speelt kan je ook wel een stagg gitaar kopen, want ja, het moet toch gewoon kut klinken?

anyways, ik zou dan als ik jou was voor de SZ gaan, vawege de stringthrough, hoef je niet zo moeilijk te doen met de floyd rose, tenzij je die graag gaat gebruiken...

drap
14 juli 2007, 21:54
nou als je graag nirvana speelt kan je ook wel een stagg gitaar kopen, want ja, het moet toch gewoon kut klinken?

En voor het notenpoepen een Ibanez omdat het kut moet klinken zeg maar.

het was weer sterker dan ik...

Nosync
14 juli 2007, 22:04
nou als je graag nirvana speelt kan je ook wel een stagg gitaar kopen, want ja, het moet toch gewoon kut klinken?

anyways, ik zou dan als ik jou was voor de SZ gaan, vawege de stringthrough, hoef je niet zo moeilijk te doen met de floyd rose, tenzij je die graag gaat gebruiken...

Ik heb nu al een stagg en ik kan je zeggen dat het ergger is dan kut :mad:

Tupelo
14 juli 2007, 22:12
Bovendien zijn die SZ's eigenlijk best aardige gitaren.
Ben geen ibbi fan, maar een SZ, hmmmm... prijs / kwaliteit ligt goed! :p

Megadeth_
14 juli 2007, 22:36
Ongetwijfeld Dean , op metalgebied krijg je het meeste waar voor je geld en geloof me ze steken met kop en schouders boven ibanez uit :p. www.deanguitars.com Zeker de vendetta reeks eens checken.

Megadeth_
14 juli 2007, 22:42
http://www.2dehands.be/dean-vendetta-1-0-gloss-natural-23979794.html?afdeling=muziek&qq=dean&start=15

Teddy
14 juli 2007, 22:47
Koop gewoon een gothic metal gitaar met bloedsporen als het kan, die dingen zijn erg in de laatste tijd!

Nosync
15 juli 2007, 12:54
Bedankt voor de reacties , Ik zal in de gitaarwinkel wel ff testen en kijken :lp:

nielsduursma
15 juli 2007, 13:01
En voor het notenpoepen een Ibanez omdat het kut moet klinken zeg maar.

het was weer sterker dan ik...

Drap, was jij niet diegene die wel 10 keer heeft gevraagd of die van mij ECHT niet te koop was?:D


Sorr, het was sterker dan ik...:D

StereoX
15 juli 2007, 13:10
anyways, ik zou dan als ik jou was voor de SZ gaan, vawege de stringthrough, hoef je niet zo moeilijk te doen met de floyd rose, tenzij je die graag gaat gebruiken...

die rg321 heeft toch ook gewoon een vaste brug?

maar ik zou ook gewoon voor de SZ gaan. echt een all round gitaar naar mijn mening.

Nosync
15 juli 2007, 14:05
die rg321 heeft toch ook gewoon een vaste brug?

maar ik zou ook gewoon voor de SZ gaan. echt een all round gitaar naar mijn mening.

Ja,Rg321 heeft gewoon een vaste brug :\