PDA

View Full Version : Paar vragen voor Tech 21 Trademark 30 bezitters



Speeddemon
14 juli 2007, 19:31
2 vragen die voor mij belangrijk zijn:
-hoe 'vol' klinkt ie? / Hoe is de laag-weergave?
-Hoe goed/slecht slikt ie boost/overdrive pedalen, wanneer je hem zelf clean afstelt?

Ik overweeg 'm te kopen als thuis-oefenamp, maar 't mag niet te dun klinken en ik gebruik zelf een aantal overdrives/distortions.

Speeddemon
15 juli 2007, 15:03
bump,
Rinze e.a. come in please!

armageddon
15 juli 2007, 18:25
Niet om lullig te zijn, maar kan je hem niet ergens proberen? :) Dan weet je het meteen zelf.

Speeddemon
15 juli 2007, 20:10
Niet om lullig te zijn, maar kan je hem niet ergens proberen? :) Dan weet je het meteen zelf.
Nee helaas, hij staat geloof ik bij een winkel in Groningen ofzo, en Groningen-Breda is een treinreis van 2x 4 uur. :sneaky:

En allerlei zaken kunnen hem wel bestellen, maar dan ben ik 9 vd 10x verplicht tot aankoop.

armageddon
15 juli 2007, 20:20
Volgens mij heeft Rock Palace Den Haag nog wel eens Tech21 spullen staan. Nog steeds een uur rijden ofzo?

sofa
15 juli 2007, 21:56
2 vragen die voor mij belangrijk zijn:
-hoe 'vol' klinkt ie? / Hoe is de laag-weergave?
-Hoe goed/slecht slikt ie boost/overdrive pedalen, wanneer je hem zelf clean afstelt?

Ik overweeg 'm te kopen als thuis-oefenamp, maar 't mag niet te dun klinken en ik gebruik zelf een aantal overdrives/distortions.

Ik heb de Tech21/60. Veelzijdige versterker met buizensound en 'vol' geluid. De tech21/60 is zowel in de kroeg als thuis te gebruiken. De Tech21/60 klinkt op laag volume ook heel goed dus ideaal voor thuis. Verder is ie lekker licht.

Pedalen ervoor vind ik niet echt een succes, ook niet als je clean speelt. Maar de Tech21 heeft zoveel mogelijkheden (maar ik weet niet in hoeverre de 60 kwa instelmogelijkheden verschilt van de 30) dat je eingelijk geen pedalen nodig hebt, tenzij je echt metal wilt spelen

sofa
15 juli 2007, 21:57
Nee helaas, hij staat geloof ik bij een winkel in Groningen ofzo,




Ja www.westerhaven.nl in Groningen heeft ze staan.

alfred
15 juli 2007, 22:28
Big One Zwolle is ook Tech21 dealer

Speeddemon
15 juli 2007, 22:30
Pedalen ervoor vind ik niet echt een succes, ook niet als je clean speelt. Maar de Tech21 heeft zoveel mogelijkheden (maar ik weet niet in hoeverre de 60 kwa instelmogelijkheden verschilt van de 30) dat je eingelijk geen pedalen nodig hebt, tenzij je echt metal wilt spelen
Het idee is dat ik 'm thuis clean instel en m'n pedalenbak ervoor altijd gebruik.
H&K Tubefactor + boostpedaaltje erbij. Niet de minste, maar sommige amps schijnen zo'n Tubefactor toch niet lekker te slikken.

vosarnout
16 juli 2007, 13:39
Is die tube factor ook een soort van preamp pedaal? In dat geval zou je de tech21 power engine eens moeten overwegen. Is een 1x12inch power amp, wordt veel gebruikt om moddeling pedalen uit te versterken (gebruik hem zelf ook daarvoor) maar je kunt elke willekeurige preamp er voor hangen. Ideaal als je al je geluiden uit je pedalen wilt halen...

quote van de site:
The Power Engine 60 is an all-purpose, multi-function, powered extension cabinet. Available in 3 configurations, each packs 60 watts of transparent power. They can be used with any direct recording device or pre-amp, analog or digital, tube or solid state, in stompbox or rackmount formats --including our very own line of SansAmps. When plugging your favorite device into a Power Engine, the tone is unaffected. So there's no need to labor over readjusting all your parameters that would otherwise be colored by a conventional amp.

These handsome cabinets perfectly complement our line of Trademark combo amps. The Power Engine 60 will accept XLR and 1/4” inputs and includes a balanced XLR output to ‘daisy-chain’ with other Power Engine 60s. Knowing that not all rooms are created acoustically perfect, you can compensate for less than ideal environments by adjusting the on-board, active three-band EQ.

peter_heijnen
16 juli 2007, 14:55
Ik heb mijn tm60 wel eens voor het gemak gebruikt als clean amp met daarvoor mijn pedalboardje. Ik vond het prima klinken en zeker niet dun.

Speeddemon
16 juli 2007, 15:51
Is die tube factor ook een soort van preamp pedaal?

Nee, niet echt. Het is een buizen-overdrive/distortion. De Tubeman van H&K is wel echt een pre-amp.

sofa
16 juli 2007, 15:55
Ik heb mijn tm60 wel eens voor het gemak gebruikt als clean amp met daarvoor mijn pedalboardje. Ik vond het prima klinken en zeker niet dun.

Het is zeker wel te doen, zeker als het alleen om thuisgebruik gaat maar - even los van de kwaliteiten van beide versterkers- dezelfde pedaal klinkt over een Fender amp toch beter dan over de Tech 21. Dun kinkt het zeker niet.

Speeddemon
16 juli 2007, 16:38
Het is zeker wel te doen, zeker als het alleen om thuisgebruik gaat maar - even los van de kwaliteiten van beide versterkers- dezelfde pedaal klinkt over een Fender amp toch beter dan over de Tech 21. Dun kinkt het zeker niet.
Dus jij zou eerder de Fender FM210R aanraden?

Het is niet dat ik de 2x12" versie niet zou kunnen betalen, maar ik heb een ruimte restrictie, die ik zelf ergens ook wel fijn vind. De versterker mag niet hoger zijn dan 40cm en niet breder dan 55-60cm.
Die FM210 is dus een stuk goedkoper dan de TM30 (215 euro vs. 369), maar een hoop mensen raden hem me wel af. Misschien vanwege het niet al te sjofele drive-kanaal, maar ik vond het clean kanaal erg o.k. En dat gebruik ik ook bijna alleen, aangezien er pedalen voorkomen.
De meerwaarde van de TM30 zou natuurlijk in de recording-mogelijkheden zitten. Galm, FX-loop hebben ze beiden.