PDA

View Full Version : Laney LC50 II...Nice



Jimwoud
14 juli 2007, 18:13
Vandaag even op een Laney LC50 mk II gepeeld echt een gaaf ding. Mooi clean met wel een eigen karakter en voor een EL34 amp erg goed. En de distortion was ook dik in orde, genoeg gain voor metal, en hij bleef ook nog wel lang goed klinken, helemaal voluit was niet mooi meer, dan verzuipt ie gewoon. Lekker dik en goede EQ controls, zat echt superveel laag in, wat er ook goed uitgedraait kon worden.

Kon hem helaas niet te hard uittesten, en wil hem graag nog over een 2x12 of een 4x12 horen.

Wat is een goede prijs voor deze dingen tweedehands, en verschilt hij met een DSL 1x12 combo qua sound, iemand die 2 naast elkaar gehad?

Ik wacht nog 2 dagen af en dan ga ik kijken of ik hem misschien ga kopen, weet nog niet wat hij exact moet kosten namelijk.

Jim Haagmans
15 juli 2007, 12:27
heb ze nooit naast elkaar gehad, maar de beschrijving die je geeft klinkt ong. als een dsl, al heeft een dsl misschien wat minder gain.

pol2711
16 juli 2007, 13:09
Jimwoud

Ik heb de LC50-II met 6L6. Is een top van gemaakt daar de bijbehorende LS gewoon niet echt goed klinkt. Heb ze nu aangesloten op 2 G12 H 100 en verbaas me idd over de sound. Ben er heel erg blij mee en heb er tweedehands 400 voor betaald incl beurt en twee nieuwe eindbuizen.
heb hiervoor de Vetta gehad (moest weg ivm de financien).

Ik heb een tonelab LE op de return zitten en ik ben er bijzonder tevreden mee. Hiervoor Koch, Marshall en meer buizenbakken gehad. Deze Laney hoort toch echt wel in dit rijtje thuis hoor.

Succes met je zoektocht

Sarco
16 juli 2007, 20:47
Ik heb al eens over de top versie (de LH50R) gespeeld en die vond ik best wel een goeie rockversterker, voor metal zou ik er nog een boost pedaaltje voor zetten. Het ding heeft zelfs nog een clean kanaal ook!

Het verschil in geluid met de DSL kan ik niet echt zeggen omdat ik over beiden nog maar heel weinig gespeeld heb maar ik heb de indruk dat de distortion van de Laney wat minder fizzy klinkt.
Voor de combo zou ik niet meer dan 400 euro geven.