PDA

View Full Version : Tune-o-Matic Brug



Reindah
23 november 2001, 22:10
Hallo iedereen,

ik heb net een Fender Jagstang en hoor dat je er beter een andere brug op kan zetten...dan blijft hij beter in tune en klinkt ie ook wat "harder"...iedereen heeft het dan over een Tune-O-Matic Brug, wat is hier zo goed aan en waaar kan ik hem kopen voor hoeveel? Ik hoor hier graag reactie's op want wil mijn Fender Jagstang wat beter laten klinken dan dat ie nu doet. Andere elementen word volgende vraag:)

anoniem
24 november 2001, 01:06
de tune-o-matic bruggen zijn dezelfde als die bijvoorbeeld op Gibson gitaren liggen.. (om maar een voorbeeldje te geven.)

waar je ze kunt kopen? geen idee.. vraag eens bij een goede gitaarwinkel ?

ekkerman
24 november 2001, 13:47
de tune o matics zijjn ook met piezo's te krijgen om je gitaar van een xtra acoustisch tintje te voorzien ,als je dan toch een hele andere brug op je plank wil heb je voor misschien 2 honderd gulden meteen iets helemaal te geks ik zou eens informeren bij muziekhandel ; de brug in volendam en vraag dan naar markus van engelen die weet er alles van ...
het overwegen meer dan waard !!

taylor
24 november 2001, 14:33
http://www.voxhumana.nl

bij huub boel custom shop(zie gitaarnet)

anoniem
1 december 2001, 16:08
Op 2001-11-24 13:47, schreef ekkerman:
de tune o matics zijjn ook met piezo's te krijgen.......,..... heb je voor misschien 2 honderd gulden meteen iets helemaal te geks
ik wil mn epi les pual ook "upgraden", andere elementen + brug. maarre waar kan je dat laten doen?

ekkerman
1 december 2001, 16:52
bij de meeste goeie gitaarbouwers ik zou eens bellen met de muziekwinkel in volendam ; de brug .
vraag dan naar markus van engelen dus die weet de prijzen en doet ut bij mij ook en is best betaalbaar het nummer is 0299321277
succes !!