PDA

View Full Version : Peavey Bandit 112 met externe speakers



Slammers
14 juli 2007, 13:43
Ik ga binnenkort de Peavy Bandit 112 kopen en nu stond in de handleiding dat er een extern cabinet kan op worden aangesloten.
Nu heb ik nog wel een twin-versterker waarvan de versterker zelf kapot is, maar de speakers nog wel werken. Kan ik die eventueel gebruiken in combinatie met de Peavy Bandit 112? En zo ja, hoe?

crapton
14 juli 2007, 18:24
Heb ik ook gehad. Gewoon aansluiten met speakersnoer met jack plug mits speaker niet onder de 8 ohm is. Tres simple...

Ik bedoel je moet wel ff een speaker in een kastje bouwen natuurlijk.

Slammers
14 juli 2007, 22:56
En waar kan ik dat snoertje vinden? Want ik weet niet precies welke je bedoelt. Maar het zijn 2 x 12" speakers van beide 50 watt en 8 ohm. Dus wil ze wel allebei gebruiken.

Slammers
15 juli 2007, 17:54
Iemand? :jam:

Jayjay
15 juli 2007, 18:17
Iemand? :jam:
Ik denk dat je zelf een snoertje moet maken met aan de ene kant een jacklug voor op de externe speaker aansluiting op je bandit en met aan de andere kant twee schuifjes voor op je speakers. Je vervangt dan de schuifjes van fender-naar -je speaker voor die van je nieuwe kabel.Je kan er ook eentje laten maken bij de muziekboer..kost nie veel..

crapton
15 juli 2007, 20:19
Ik zou geen twee speakers eraan hangen - reden of wel impedantie wordt 4 ohm bij parallel, of 16 ohm in serie - beide niet helemaal goed. Bovendien geeft de Bandit met 1 extra speaker ruim (!!!) voldoende druk - zo niet is er wat mis met je oren. Dat ding gaat hard voor een budget transistor amp. Is trouwens best een goed ding, zeker voor t geld en degelijk.

Pak dus 1 speaker van 8 ohm en 50W en bouw hem in een mooi kastje. Daarna met schuifstekkers en dik snoer een jackplug aansluiting maken op dit kastje. Let op de fase van de speaker zodat het klopt met de Bandit, normaal is de + verbonden met de tip van de jack. Vervolgens een speakerkabel kopen jack-jack.

SPAM: Als je niet wil bouwen heb ik nog een kast + speaker die weg mag precies afmetingen van de Bandit II - PM me bij interesse.

Slammers
15 juli 2007, 20:21
Oke, heb net bij een jackkabel de plug eraf gedraait en daarin zitten 2 snoertjes dus daar maak ik dan wel even een schuifje voor zodat ze op de speakers kunnen. Maar het zijn 2 speakers. Hoe moet ik er dan 2 aansluiten? Aan die 2 snoertjes in die jack-kabel 2 paar andere snoertjes maken en die aan beide speakers doen? Maar blijft het dan wel 8 ohm en word het niet 4 ohm? Want dan gaat alles naar de klote lijkt mij. En nee, ik ga geen vakkenpakket doen met natuurscheikunde erin :p

Dude
16 juli 2007, 12:02
www.celestion.com --> guitar loudspeakers --> tone selector --> effe wachten want die pagina laad traag --> install guide



succes

Slammers
17 juli 2007, 17:28
Ik zou geen twee speakers eraan hangen - reden of wel impedantie wordt 4 ohm bij parallel, of 16 ohm in serie - beide niet helemaal goed. Bovendien geeft de Bandit met 1 extra speaker ruim (!!!) voldoende druk - zo niet is er wat mis met je oren. Dat ding gaat hard voor een budget transistor amp. Is trouwens best een goed ding, zeker voor t geld en degelijk.

Pak dus 1 speaker van 8 ohm en 50W en bouw hem in een mooi kastje. Daarna met schuifstekkers en dik snoer een jackplug aansluiting maken op dit kastje. Let op de fase van de speaker zodat het klopt met de Bandit, normaal is de + verbonden met de tip van de jack. Vervolgens een speakerkabel kopen jack-jack.

SPAM: Als je niet wil bouwen heb ik nog een kast + speaker die weg mag precies afmetingen van de Bandit II - PM me bij interesse.

Je hebt PM :sssh:

Slammers
22 juli 2007, 13:42
Eroosch ik heb je paar dagen geleden gepm'ed maar niets meer van je gehoord. Wil je misschien nog iets terug sturen?

Slammers
22 juli 2007, 20:21
Heeft iemand misschien voor mij een website waar ik zo'n jacksocket/jackplug kan bestellen? Want ik krijg er zelf geen gevonden maar ik zal waarschijnlijk wel op het verkeerde iets zoeken. Ik zoek dus iets met aan de ene kant een ingang om een jackkabel in te doen. En aan de andere kant een + en - om een speaker op aan te sluiten.