PDA

View Full Version : Welke Basversterker (onder de 180 euro)



Autowiel
13 juli 2007, 23:28
Goedendag,

Ik ben hard op zoek naar een basversterker... ik vind het echt super lastig..., heb al bij wat winkels beetje geprobeerd en je hoort wel duidelijk verschil maar tussen de goede hoor ik geen verschil... maarja er is een aanbieding en ik weetniet welke van de volgende ik moet kiezen!!

Op internet zijn ze allemaal goed beoordeeld dus dat maakt het ook niet makkelijker

Het is voor het volgende: Ik heb net een basgitaar, gewoon om te oefenen EN voor kleine optredentjes, maar dan is er wel een geluidsinstalatie (een PA toch??) welke aansluiting heb ik nodig op mijn basversterker zodat die op een instalatie kan worden aangesloten... een line out of speaker out?

Het is dus bedoeld als oefenversterker, en een monitor voor kleine optredentjes

Het liefst wel een versterker die zo hard mogelijk kan... maarja een beperkt budget dus zal ook wel niet echt mogelijk zijn

Ibanez Soundwave 35
Fender Rumble 25
Fender Frontman 15B
Fender Frontman 25B
HARTKE KICKBACK A35
Warwick Bluecab 20

Het aparte: 3 fenders, de rumble goedkoopst = 25 watt, de frontman b duurder = 15 watt, de frontman 25b = 25 watt is het duurst van die 3 wat is het verschil?

Ik wou het liefst de keus tot deze 6 beperken maar goede andere tips van harte welkom

Alvast super bedankt:)!!

Ik heb er nog 1 gevonden voor slecht 80 euro... maar het merk spreekt me ook niet zo aan en 8 inch speaker is voor een normale gitaar versterker al te klein...

Skytec basversterker

20 WATT VERSTERKER VOOR BASGITAREN

Lexvandoef
14 juli 2007, 00:11
IK weet niets van deze versterkers die hierboven staan, maar check ook even wat ashdown versterkers . Deze bijvoorbeeld:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=13465

Ik heb voor een vriend van me laatst wat basversterkers getest en deze serie van ashdown kwam er voor mij het beste uit.

Realeigo
14 juli 2007, 10:21
Ik zou zeggen de Hartke Kickback, maar dat komt omdat ik de rest niet ken en de hartke wel een lekkere sound geeft wanneer ik erop speel op de muziekschool met mn basje.

guitartub
14 juli 2007, 11:09
Ik zeg Ashdown, de practice serie waarvan ik de 5/15 heb is heel goed. Wel moet je er dan rekening mee houden dat je een DI boxje nodig hebt als je hem naar een PA wilt koppelen (tenzij je liever met microfoons werkt).

Lexvandoef
14 juli 2007, 15:00
Die 5/15 is idd erg goed, maar wel bijna 2x zo veel geld als het budget van de TS.

BLOK182
14 juli 2007, 15:04
Je zou eens kunnen kijken op marktplaats naar zo'n oldschool flinke Peavey amp, 15" met een watt of 100-200, kan je vaak scoren voor zo'n 200 euro. Niet de meest hippe features en brute looks, maar het werkt goed en gaat live ook redelijk hard:-)

guitartub
14 juli 2007, 15:25
Die 5/15 is idd erg goed, maar wel bijna 2x zo veel geld als het budget van de TS.

Ik heb m tweedehands voor €190,- kunnen scoren!

b.-art
5 mei 2009, 23:53
qua volume... zou je dan eerder de ashdown 100watt 5/15 of een Hartke Kickback 10inch 120watt moeten nemen?
groet
bart

jonesd
6 mei 2009, 00:17
Miniem boven je budget maar kijk eens naar deze:

http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Eden-Nemesis-N-Series-N-10-Combo-/art-BAS0003337-000
(http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Eden-Nemesis-N-Series-N-10-Combo-/art-BAS0003337-000)

Klinkt echt hhel goed voor het geld. Heel volwassen basklank.

schwalbe
6 mei 2009, 07:06
Ik vind kleine oefenversterkers voor bas een beetje overbodig: ze zijn echt te klein om mee op te treden, maar voor thuis ook weer lastig omdat de lage frequenties erg snel voor overlast zorgen. Ik gebruik dus dit: http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=1855
Geen overlast en hij dient ook als backup bij optredens mocht mijn versterker het laten afweten (de line out/koptelefoon out kan gewoon een mixer in). Kost ongeveer 100 euro, dus je houdt geld over.

arcane
6 mei 2009, 16:59
Ik zou voor een 2e hands amp gaan. Waarom? Nou, die versterkers die jij opnoemt zijn stuk voor stuk wel erg licht, qua watts bedoel ik dan. Voor hetzelfde geld krijg je ook een 2e hands versterker, die wat zwaarder is.
Heb zelf goede ervaringen met Warwick en Hartke.

Maar mocht je perse voor een nieuwe amp willen gaan, dan lijkt me de optie van Jonesd ook niet verkeerd.

pimmetje
6 mei 2009, 17:20
Idd... 2e Hands speuren voor een 100+ wattertje.
Dan kan je er wat lekkerder mee optreden en blijft je laag ook gewoon netjes laag.

Peavey heb ik zeer goede ervaringen mee (heb al jaren een peavey combo 300).
Met een ashdown cabje overigens ook verrassend goede ervaring... zeker voor de prijs (nieuw).

Een toonregeling met meer dan 3 banden is misschien ook wel handig. Zoals schwalbe al zegt, kunnen bij bas ook op laag volume die lage frequenties voor overlast zorgen. Zelf heb ik een amp met 8 bands toonregeling. Daarmee kan ik dan die laagste frequenties wat knijpen zonder al het lagere direct kwijt te zijn. Geen ideaal geluid natuurlijk, maar het oefent met beperkte overlast.

Joey Handsome
6 mei 2009, 17:28
Je zou eens kunnen kijken op marktplaats naar zo'n oldschool flinke Peavey amp, 15" met een watt of 100-200, kan je vaak scoren voor zo'n 200 euro. Niet de meest hippe features en brute looks, maar het werkt goed en gaat live ook redelijk hard:-)

Lijkt me ook het beste plan. Moet alleen wel zeggen dat je met 100 watt nog steeds wel een beetje aan de lage kant zit in een band. Tenminste dat is mijn ervaring. Ligt ook wel aan de stijl die je speelt natuurlijk.

Gjalt
6 mei 2009, 22:59
en nou is 't nog niemand opgevallen dat jullie reageren op een topic uit 2007 ?

pimmetje
7 mei 2009, 08:24
hehehe... nu je 't zegt...
Ik kijk daar soms wel een paar posts voor terug, maar net niet genoeg deze keer :D.

In ieder geval kan TS nu op basis van z'n inmiddels gemaakte keuze bepalen met wie hij het eens is :D.