PDA

View Full Version : JCM800 (ja, alweer)



GuitarMaster
16 januari 2003, 19:26
Jullie zullen onderhand wel gek worden van mijn vragen over de jcm800, maar ik heb er weer eentje. Ik kan nu een jcm800 4210, splitchannel 50 watt met reverb en footswitch kopen voor 425 euro. Is dit een goed type (ik kan er nl. niet veel over vinden). De prijs lijkt me wel aardig, want hij is in goede staat.

Dude
16 januari 2003, 20:14
prijs is netjes mits hij in goede staat is, voor die prijs zou ik hem alleen kopen als de buizen nog ok zijn....

FragDaddy
16 januari 2003, 21:33
tja. ik heb zelf ook een 4210. de prijs is netjes, mits de versterker goed is en de buizen ook (buizen vervangen kost je makkelijk 100 euro)

ik zelf ben er wel blij mee, ik gebruik een Boss SD-1 overdrive pedaaltje als boost (zowel voor het cleane kanaal als voor het overdrive kanaal)

de versterker heeft wel veel te veel treble voor mijn mening.. ik heb de treble bijna dicht staan.. let daarop als je de versterker gaat testen.. (sla eens een paar noten op de hoge e snaar aan..) dit vind ik het enige nadeel van de versterker.. ik zou als ik het weer moet doen een 1-kanaals JCM800 kopen (die heeft meer ballen) maar die zijn lastig te vinden..

even off-topic. ik heb zelf mijn hele jeugd in Nieuwkoop gewoond. ik ben verhuisd toen ik 13 was. ik ben nu 23.. hoe oud ben jij? misschien hebben we wel bij elkaar in de klas gezeten... (Nieuwkoop is niet zo groot)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2003-01-16 21:35 ]</font>

Nielsje
16 januari 2003, 21:38
Ik ben ook nog in het bezig van een JCM 800 4210, leuke combo (was m'n eerster marshall) zit inderdaad veel treble op, maar doet het erg goed op vol vermogen!! De mijne heeft achter de eindbuizen een ingebouwde Ventilator, goed bedacht hoor..
Is leuk prijsje voor dat ding, de mijne heeft destijds ook 1000 piek ofzo gekost, ik zou um kopen...

groeten van nielsje

GuitarMaster
25 januari 2003, 18:50
Grappig dat je ook in Nieuwkoop hebt gewoond, maar we zullen elkaar niet kennen. Ik was 5 toen je verhuisde. Op welke school zat je?

FragDaddy
25 januari 2003, 19:25
Maranatha school.
hoe de neuk schrijf je dat?

heb je nou die jcm800 gekocht? en zo ja, hoe klinkt ie?


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2003-01-25 19:25 ]</font>

GuitarMaster
26 januari 2003, 12:56
Ik zat 2 straten verderop op school, op de pieter de graaf-school. Enne, ik ga um vanmiddag uitproberen, ik vertel vanavond wel verder.
to be continued.............

GuitarMaster
26 januari 2003, 18:44
Gekocht!!!!! mn eerste buizenamp!!!!
ik vind die clean trouwens best goed, en het boost-kanaal klinkt een beetje dof, maar k moet nog ff kloten met de instellingen. K heb hem voor 400 euro meegkregen, en er zit een celestion G12 lead 80 in. Ik ben er erg blij mee :grin:.

FragDaddy
26 januari 2003, 19:16
gefeliciteerd. en nu de hele straat gek maken met het gebrul van een opengedraaide marshall buizenbak!

Nielsje
26 januari 2003, 23:04
Misschien beetje rare tip, maar goed hier komt ie.
toen ik nog met dat ding optredens deed, en ik was vol volume nodig, dan draaide ik de master altijd open, en de volume van normal ook, dan heb je een vette scheur! bass open, treble op 3 ofzo. Het boost kanaal draaide ik dan de gain of volume van dicht en daar maakte ik dan m'n clean kanaal van. bovendien heb je dan ook meer knoppen voor het equalizen van je geluid. T klinkt een beetje raar, maar t werkte bij mij geweldig!

probeer het maar es als je pa en ma weg zijn :razz:

groeten nielsje