PDA

View Full Version : Spoedje: Waarde Marshall JTM C410 cabinet?



drap
13 juli 2007, 17:16
Even een spoedvraagje en daarna mag ie dicht, naar de vergetelheid of van mijn part in z'n geheel verwijderd worden. Wat moet een nog in goeie staat zijnde 2ehandse Marshall JTM C410 cabinet +/- kosten tegenwoordig? Ik heb er eentje op het oog namelijk, maar weet bijgod niet wat te bieden en wil ook niet verneukt worden. En gezien die dingen niet meer gemaakt worden noch verkocht bij muziekwinkels kan ik ook niet zo 1, 2, 3 achter een redelijke waarde komen van dat ding. Iemand?

drap
13 juli 2007, 19:42
De aanbieder vraagt €275,- krijg ik net binnen btw.

Realeigo
13 juli 2007, 20:06
Koopje toch?

Chris Winsemius
13 juli 2007, 20:08
Waarschijnlijk ok, proberen mee te nemen voor 250...

Qua 4x10" Marshall cabs heb ik alléén prijzen van 80s cabs gezien, 400-500 bij diverse winkels. (spam: heb er nog 1 met originele 10L35s voor minder :) )

drap
13 juli 2007, 20:19
€250,- dacht ik zelf ook aan. De hele JTM reeks uit de jaren '90 was natuurlijk wel een budgetreeks. Alleen anderszijds, die JTM C410 cabinet is maar spaarzaam te verkrijgen.

Die 10L35's, wat houdt dat in Chris? En verder is het cabinet 16 ohm en 4x10? Ik wil je binnenkort sowieso ff benaderen voor m'n JTM60. Hij ruist/bromt/zoemt wat erg veel momenteel en ik zou er graag een top van willen laten maken als ik een leuk cabinetje heb weten te scoren. En iek dacht gelaik an die Chries :)

Nieuw werk rules, het geld brandt al weer in m'n zakken :D

Chris Winsemius
13 juli 2007, 20:45
Hoi Drap

Email me ff.

mvg/fijn weekend!

Chris

Dude
14 juli 2007, 11:05
De speakers in die kasten worden/werden niet zo waanzinnig goed ervaren op internet. Nou kennen we dat internet afkraken allemaal een beetje. De gitarist uit een bandje waar ik in speelde had die kast en haalde er een ERG lekker geluid uit dus ik vond het altijd wel een mooi cabinetje.

drap
14 juli 2007, 15:09
De speakers in die kasten worden/werden niet zo waanzinnig goed ervaren op internet. Nou kennen we dat internet afkraken allemaal een beetje. De gitarist uit een bandje waar ik in speelde had die kast en haalde er een ERG lekker geluid uit dus ik vond het altijd wel een mooi cabinetje.

Het is natuurlijk ook wel een budget cabinetje. Maar ik heb een tijdje terug een gozer over een JTM60 top en dit cabinet horen spelen en dat klonk wat mij betreft erg goed.

Ik heb net trouwens een mailtje binnen gekregen. Met €250,- ging die gozer akkoord en ik denk dat ik het wel doe. Nu nog vervoer, gezien ik 'm uit Amsterdam moet halen...

Mitch
14 juli 2007, 17:43
Ik heb er eens over gespeeld in een oefenruimte en vond 't best OK. Redelijke spreiding voor zo'n kast, viel me alles mee. De klank was niet erg open, het voelde allemaal een beetje dichtgesmeerd aan en het tophoog leek ook niet echt overdadig aanwezig, maar de sound op zich kwam makkelijk door de mix.
Working man's cab zou ik zeggen. En hij past natuurlijk prima onder je JTM, da's niet onbelangrijk. :)

BLOK182
14 juli 2007, 18:46
En hij lijkt me door de 10" speakers wat compacter en vriendelijker voor je rug, kan ook voordelen hebben:p

drap
14 juli 2007, 20:07
Dat was ook een afweging inderdaad, zo'n sterke rug heb ik niet. Maar ook voor thuis lijkt een 4x12 me echt overkill en voor kleinere optredens red ik het prima met een 4x10. Als ik het goed heb blaft dat cabinet er nog 120 watt uit.