PDA

View Full Version : nieuwe versterker....



roelercoaster
13 juli 2007, 13:27
Ja,bijna men verjaardag en nu kan ik weer eens een nieuwe versterker kopen :).
Maar wat neem ik nu best?
Ik weet er eigenlijk niet zoveel van maar ik zou graag eentje hebben waarmee je goed metallica,pantera maar ook nirvana kunt spelen.Waarschijnlijk gaan er een aantal onder jullie zeggen dat ik beter eerst eens zou gaan testen maar als jullie me al ideeën kunnen geven kan ik die versterkers die jullie zeggen al eens eerst goed bekijken en bespelen...Het budget is iets rond de 500 euro mag er miscchien nog een beetje over gaan maar niet TE veel... :)

Jimwoud
13 juli 2007, 13:54
Wil je een combo of head+cab? Is het voor thuis of ook in de oefenruimte/ podium?

Voor een leuke stack(head+cabinet) check m'n sig.

almarvk
13 juli 2007, 13:57
Peavey Valveking...

Luke-wannabe
13 juli 2007, 14:29
Ik vond de Valveking eigenlijk helemaal niet zo goed! :o
Ik zou eens naar een Mesa Boogie Caliber series gaan kijken.

gothax
13 juli 2007, 15:01
eh... is die mesa niet een beetje duur 2e hands?

Lexvandoef
13 juli 2007, 15:51
Caliber series is tweedehands als vanaf 550-600 euro te krijgen. Zelfs minder als je een beetje kan lullen.

Luke-wannabe
13 juli 2007, 15:59
Ja en echt beter dan een Valveking.

roelercoaster
13 juli 2007, 18:39
ja ik zou het liefst een combo hebben aangezien ik er vrij veel mee moet sjouwen...
Ik zou het liefst voor nieuw gaan.
Ik heb onlangs even in men lokale muziekwinkel op een randall gespeeld weet wel niet meer welke maar die speelde echt te gek vond ik!!
Ik kan er alle randalls bestellen...
Ik zou wel het liefst voor een nieuwe gaan maar als ze egt zo goed zijn dan misschien wel 2dehands...
Bedankt voor de snellle reacties trouwens :)

Lexvandoef
13 juli 2007, 19:05
Als je veel wilt sjouwen zou ik trouwens alleen een 1x12 combo kopen. En dan zo licht mogelijk. Anders is een top met 2x12 veel makkelijker te sjouwen, believe me, ik heb een Marshall 2203 2x12 combo. Veel te zwaar en onhandig, wel hele vette sound.

Jimwoud
13 juli 2007, 19:19
ja ik zou het liefst een combo hebben aangezien ik er vrij veel mee moet sjouwen...
Ik zou het liefst voor nieuw gaan.
Ik heb onlangs even in men lokale muziekwinkel op een randall gespeeld weet wel niet meer welke maar die speelde echt te gek vond ik!!
Ik kan er alle randalls bestellen...
Ik zou wel het liefst voor een nieuwe gaan maar als ze egt zo goed zijn dan misschien wel 2dehands...
Bedankt voor de snellle reacties trouwens :)
Als je die Randall goed vind en een combo wilt hebben dan zou ik deze 3 proberen:

RG75 G2 1x12 75 watt combo
RG75 G3 1x12 75 watt combo
RG50T 1x12 50 watt buizen combo

Ik vond zelf de RG75 G2 beter dan de buizen, maar dat is gebaseerd op redelijk volume, misschien op hoog volume dat die 50 watt buizen beter is.

En anders gewoon een stack, hehe
|
v

roelercoaster
14 juli 2007, 10:16
Mmh,zal eens navraag doen in men lokale muziekwinkel zodra ik er nog eens kom...
Bedankt voor de snelle reacties :)