PDA

View Full Version : Ervaringen met flanger



ErikM
16 januari 2003, 18:35
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een losse flanger
en ik vroeg me af of mensen hier
ervaringen, aan en afraders hebben.

Gr. Erik

Ruud
16 januari 2003, 19:08
Heb zo'n bruine boss bass flanger gehad...
BF-2b

maar keb hem weggedaan, komt alleen een nutteloos rammelgeluid uit, ik vind het niks voor de bas.., beetje verergering van de chorus, alleen niet echt nuttig voor je geluid, en die chorussen heb ik het ook helemaal niet op

emielow
16 januari 2003, 19:49
ja ik snap ook niet wat je met chorus op je bas moet

basswasp
16 januari 2003, 21:48
Flanger is wel geinig als je een nummer hebt waar 't een beetje in past... 'k heb weleens een gitaarflanger op m'n bas gehad, en als je die instelt met een groot bereik, niet te veel impact en langzaam flangen kan je 'm als een soort chorus/autowah gebruiken voor langzame dingen...

Echt hard-flangen is niet leuk, maar je kunt heel makkelijk een klein beetje flange gebruiken en 't is dan echt een toevoeging :smile:

Zelf heb ik er dus een gitaarflanger voor gebruikt (Ibanez FL-301 geloof ik, in zo'n oud Tubescreamer pedaaltje, maar dan geel), maar Boss heeft nu een Flanger met een aparte bass-input...

Ruud
17 januari 2003, 00:03
Noem eens enkele nummers waar ie op zou passen dan, ben daar wel benieuwd naar, de enige die ik zo snel kan verzinnen is 'Much against everyones advice' van Soulwax en dan de verse..

basswasp
17 januari 2003, 16:22
Geen idee... 'k had zelf een nummer geschreven waar ie wel mooi inpaste :smile:

bassopotmus
18 januari 2003, 18:23
Is dat eigenlijk wel een bass effect, ken ze alleen voor gitaar

bathmutz
18 januari 2003, 19:17
bij veel effecten moet je ook oppassen dat je het niet gaat overdrijven, want dan krijg je een nogal nepgeluid, zeker met flanger.

BathmutZ

basswasp
18 januari 2003, 19:49
Op 2003-01-18 18:23, schreef bassopotmus:
Is dat eigenlijk wel een bass effect, ken ze alleen voor gitaar


Boss heeft een flanger met een bass-input

basswasp
18 januari 2003, 19:51
Op 2003-01-18 19:17, schreef bathmutz:
bij veel effecten moet je ook oppassen dat je het niet gaat overdrijven, want dan krijg je een nogal nepgeluid, zeker met flanger.

BathmutZ


Dat geld echt voor alle effecten... je moet uitkijken dat extreme instellingen irritant zijn, maar ook dat je niet te vaak een effect aan hebt staan... bass is de basis :smile:

Ruud
18 januari 2003, 20:45
Boss heeft een speciale flanger voor de bass, deze (de BF-2B, bruine, wordt volgens mij niet meer gemaakt) flangert minder op de lage tonen zodat het laag en dus de power minder verloren gaat. De BF-2 (de paarse, pakt het hele geluid mee)

Dat is tevens ook het verschil tussen de bass distortion en een gewone en de bass chorus en een gewone...

ErikM
19 januari 2003, 15:48
Wel of niet een effect is natuurlijk een kwestie van smaak. Zelf gebruik ik een chorus in een klein gedeelte van twee nummers. En de flanger was ik van plan om in een intro te gebruiken. Maar de BF-2 (gewone dus) neigt nogal naar "ontbassing" van het geluid (eigen ervaring) en heeft extreme mogelijkheden (fluitende weet ik wat geluiden) die ook leuk zijn op mijn zoom schopdoos, maar alleen maar gebruikt worden om de rest van de band tussen de nummers door te ergeren.
Dus persoonlijk denk ik dat het een BF-2B of een HF-2 moet worden. Maar andere tips zijn ook welkom.

Groet Erik.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ErikM op 2003-01-19 15:50 ]</font>