PDA

View Full Version : Digitech RP250 met welke amp



pjh
13 juli 2007, 12:20
Ik gebruik sind kort de RP250 met mijn Yamaha RGX (?) gitaar en ben tevreden over de diverse overstuurde geluiden die het voortbrengt.
Mijn vraag is nu: Wat raden jullie mij aan onder de 1000 euro voor (band)oefen- en gigversterker (stack of combo maakt niet uit)? :cooler:

ColourofFire
13 juli 2007, 12:23
Wat wil je spelen?

En loos de digitech...

pjh
13 juli 2007, 12:35
Ik speel voornamelijk stevig, Van Halen, Soundgarden, RATM, Thin Lizzy, van oud tot nieuw. Geen klachten over de RP voorlopig qua geluid, tuner is alleen minder.

Squier4ever
13 juli 2007, 12:37
Marshall JCM 800 all the way dan. en idd loos die Digitech

Izegrim
13 juli 2007, 12:51
Ik zou zeggen als je tevreden bent met modelling sounds en van veelzijdigheid houdt čn daar extra geld aan uit wilt geven... Weg met die Digitech en check eens een Line 6 Flextone III XL. Bruut veelzijdig en goed(!) klinkend combo waar je prima mee tegen een stack kan blazen. Ik vind ze beter dan de meeste combo's in die prijsklasse, inclusief het buizenspul maar ja het mist wel mojo.

pjh
13 juli 2007, 13:23
OK ,thanks voor input, wat vinden jullie van de Valvestates 100W/150W, qua prijsklasse hetzelfde als de Flextone?

steph
13 juli 2007, 13:27
Ik houdt niet zo van Valvestates, ga dan gewoon voor het echte, dat kan wel met het budget.
En loos die Digitech...

Squier4ever
13 juli 2007, 13:27
OK ,thanks voor input, wat vinden jullie van de Valvestates 100W/150W, qua prijsklasse hetzelfde als de Flextone?

koop dan een flextone, als je dan toch een marshall wilt minimaal een buizen nemen IMO, hoewel die valves redelijk te pruimen zijn.

M Kactus
13 juli 2007, 13:37
koop dan een flextone, als je dan toch een marshall wilt minimaal een buizen nemen IMO, hoewel die valves redelijk te pruimen zijn.

Ik ben het eigenlijk maar deels eens met de vorige reacties.
Iedereen roept: Loos die Digitech. Hebben jullie die echt al geprobeerd, of is het de standaard om dat te roepen bij modelers ? Het bakje klinkt best goed, hoor.

MAAR als je een nieuwe versterker wil kopen met dat budget, kan je ofwel kiezen voor een keyboardspeaker voor je digitech (die behoudt het geluid van je RP, zonder het te kleuren, zoals gitaarversterkers dat doen), of een Atomic Amp.
Ofwel kies je een gitaarversterker, maar als je je Digitech echt wilt houden, moet je die meenemen om te gaan testen. En dan zou ik - net als de rest - je toch een buizenversterker aanraden. Bv een JCM800, zoals al vermeld.

steph
13 juli 2007, 13:43
ben gewoon absoluut geen fan van digipech, ben door schade en schande wijzer geworden.

pjh
13 juli 2007, 13:43
:rockon: Dank meneer Kaktus, die RP is inderdaad anders dan vorige ingeblikte ZOOM/digitech etc geluiden, en volledig van metaal dus redelijk stageproof. Ik was erg sceptisch maar hem uitgebreid getest op een Orange en was aangenaam verrast. Reviews zijn ook goed maar dat is niet het topic....Gaat een JMC800 50W een kroeg vol van geluid voorzien of is 100W aan te raden?
En verder, stack of combo, voorkeuren , pro/con (behalve het sjouwen dan haha)

Realeigo
13 juli 2007, 13:44
De mijne ligt in de kast, exp pedal en een van de footswitches is stuk waardoor hij niet meer in by-pass of tuner kan, en maar 1 kant op kanaal kan schakelen..