PDA

View Full Version : Footswitch peavey classic vt series



EricSw
12 juli 2007, 20:05
Hallo,

Ik ben al een tijdje in het bezit van een peavey classic vt series versterker.
Bij deze versterker zit een footswitch.
Op deze switch zit oa een knop: selector en een knop: combiner
Bijde knoppen hebben echter exact hetzelfde effect( ik denk de combiner functie).
Na openen en doormeten van de switch kwam ik een kortsluiting tegen die bijde schakelaars met elkaar verbond. Dit bleek in de kabel te zitten.
Na vervangen van de kabel blijven de functies van de schakelaars precies hetzelfde.
Ik heb al een mailtje naar Peavey gestuurd met de vraag of zij het schema van de footswitch nog hebben.
Aangezien het nogal een oude versterker is (begin jaren 80?) verwacht ik hier weinig van.

Heeft iemand hier ervaringen met deze versterker en footswitch?

Piekhaar
13 juli 2007, 12:48
Ik heb dezelfde vesterker gehad denk ik (4 ingangjacks, bright, A, B, Automix). Transistor voorversterking met buizen eindversterking?

Ik had er een niet-peavey pedaal bij en een beetje hetzelfde probleem. Maar ik ging er vanuit dat het dus aan het pedaal lag. Ik gebruikte verder ook de interne 'drive' van de versterker niet omdat die niet voldeed aan mijn eisen.

Als ik mij het goed herinner deed de footswitch ook niet bij elke input hetzelfde. Misschien eens uitproberen?

Dude
13 juli 2007, 13:02
Ik heb hem ook gehad ja, en inderdaad, volgens mij deed die footswitch overal wat anders.

Kijk effe op marktplaats, daar staat momenteel een classic vt te koop met een foto van die versterker met een zeer uitgebreide footswitch, ik had er een met 2 knoppen maar deze heeft er wel 4 of 5. Wellicht is dat de orginele die er bij hoorde ?

succes

EricSw
13 juli 2007, 14:56
Het is wel de originele footswitch ik erbij heb.
De volgende functies zitten erop: selector, combiner, reverb en phase.
De laatste 3 werken precies als beschreven in de handleiding.
De eerste doet precies hetzelfde als de combiner.

Piekhaar
13 juli 2007, 15:12
Het is voor mij een beetje lang geleden dat ik er mee gespeeld hebt dus ik kan er naast zitten.

Als je kanaal a heel clean hebt staan en kanaal b met een 'vette' drive. Dan hoor je inderdaad weinig tot geen verschil tussen simpel switchen naar kanaal b of het combineren van kanaal a en b (mijn ervaring dan).

Dus misschien werkt het ding wel, maar merk je dat niet....

Ik zou zeggen, speel dus even met de instellingen zodat je het 100% zeker weet.

Maar nogmaals, ik heb me er nooit heel veel in verdiept en het is al lang geleden dat ik er mee gespeeld heb.

EricSw
13 juli 2007, 15:59
Ik heb al zo'n beetje alle standen geprobeerd die mogelijk zijn.
Ik hoor totaal geen verschil.

EricSw
14 juli 2007, 11:38
Ik heb net een mailtje binnen van peavey met het schema van de originele footswitch.
Nooit verwacht dat ze die nog zouden hebben.
Nu de boel effe doormeten en kijken of alles goed zit.

vulvasonic
20 juli 2007, 07:26
Het is wel de originele footswitch ik erbij heb.
De volgende functies zitten erop: selector, combiner, reverb en phase.
De laatste 3 werken precies als beschreven in de handleiding.
De eerste doet precies hetzelfde als de combiner.

Deze versie had ik ook, maar bij mij functioneerde de selector en de combiner weldegelijk zoals het hoorde.
Ik heb alleen ooit de fout gemaakt om een steviger snoer voor dat ding te gaan maken. En aangezien ik een technisch mongool ben, heb ik dat door iemand laten doen die welliswaar net zo'n technisch mongoop was als ikzelf, maar heel goed net kon doen alsof hij Bob Bradshaw zelf was.

Aan het eind van het snoer zat een plug met heeeeeeeel veel kleine pinnetjes en heeeeeeel veel kleine draadjes. Ik zal het kort houden; als ik op de combiner trapte ging de phaser aan en verder gebeurde er niets meer.
En hee, dat was in de tijd dat we nog geen internet hadden hè?

Jammer, jammer...., was een leuk ding! :seriousf:

Ik hoop dat het jou wel lukt. Succes! :)

EricSw
20 juli 2007, 12:41
Ik heb met het schema de footswitch helemaal gecontroleerd.
Deze klopt helemaal maar de selector werkt nog niet.
Er zal in de amp zelf wel wat fout zitten.
Ik ga er zelf niet aan prutsen en vind het probleem niet ernstig genoeg om hem te laten maken.
De versterker werkt verder uitstekend.

FransC
21 september 2007, 23:27
Hoi,
Ik heb hetzelfde pedaaltje, maar in de stekker zit alles tegen elkaar en los.
heb je van Peavey de pin-settings gekregen van de stekker van de pedaal.
Zo ja, zou je me die dan kunnen mailen.
Alvast bedankt

EricSw
22 september 2007, 12:46
Had het idd van peavey gekregen.
Moet effe zoeken op de pc of ik het nog ergens heb.
Zoniet zal ik hem wel even uitmeten.
Ik moet zo werken dus dat wordt vanavond of morgen.

EricSw
23 september 2007, 20:05
Hoi,

Ik heb het schema wat peavey had opgestuurd niet meer op de pc staan.
Ik dacht het niet meer nodig te hebben. :(

Zoals ik hier al eerder had vermeld werkt de selector functie bij mij niet.
De draden zaten in de footswitch ook niet zoals op het schema stond.
Wanneer ik het wel volgens het schema had aangesloten werkte zowel de combiner als de selector niet.
Ik heb dus alles weer aangesloten zoals het zat, nu hebben de selector en combiner hetzelfde effect. Onder beide knoppen zit de combiner functie.
Hoe het schema wel zou moeten weet ik helaas niet meer.

De kabel had ik vervangen en de nieuwe heeft niet de originele kleuren.
Dan maar effe wat gemeten.

Op de din stekker staan kleine nummertjes, ik heb het volgende gemeten:
Pin 3 wordt niet gebruikt.

Met alle functies uit meet ik verbinding tussen aarde en pin 1, tussen aarde en pin 4 en tussen pin 5 en 6.

In schakelen van de phaser verbreekt het contact tussen aarde en pin 1.
In schakelen van de reverb verbreekt het contact tussen aarde en pin 4.

De volgende dingen die ik gemeten heb kunnen dus afwijken van de schakeling zoals die zou moeten zijn.

Na inschakelen van alleen de selector verbreekt het contact 5 en 6 en maakt verbinding tussen pin 2 en 6.

Inschakelen van de combiner verbreekt het contact tussen pin 5 en 6. Als de selector ook staat ingeschakeld wordt contact tussen 2 en 6 verbroken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Kom je er niet uit, stuur dan een mailtje naar Peavey met verzoek om het schema.
Ik had het snel en kostenloos van ze gekregen.

Groetjes,
Eric