PDA

View Full Version : JSM100 vs es 335



EuroCinema
12 juli 2007, 15:27
De Ibanez John Scofield JSM100 vd Gibson es 335 block inlay: twee 335-modellen van +/- 2000 euro.

Welke is het beste?

En waarom?

Of kan ik beter voor veel minder een Epi Shraton II kopen?

Barrrrrrst maar los!

jimihattricks
12 juli 2007, 15:43
wat specs/constructie betreft ontlopen de gitaren elkaar niet veel.. het halsprofiel zou voor mij dan de doorslag geven, dat betekent dus vergelijken..

Marc Oblivian
12 juli 2007, 17:14
Je kan ook een snaar de semi hollows van The Heritage kijken....erg goed..
Te koop bij Max guitars en Haar guitars.
Zeker checken als je in die prijsklasse zit te denken...

EuroCinema
15 juli 2007, 20:30
ga ik doen! (bump)

Tristan
15 juli 2007, 21:01
Pfoeh, als de Gibson evenveel kost als de Ibanez dan zou ik wel weten waar ik voor zou gaan...
The Heritage is inderdaad ook erg goed...
Het hangt er een beetje vanaf wat je zoekt, zoek je een bulldozer om lekker akkoorden eruit te knallen die ook een wat rauwere Jazz sound heeft dan moet je i.m.o. absoluut voor de Gibson gaan, de ES335 Faded in Trans Black is een hele goede en goedkopere versie...
Zoek je een smooth jazzy tonemonster, een beetje a la Larry Carlton, dan zou ik voor een Heritage gaan...
Ibanez, tsja, wel leuk, maar voor 2000 euro zou ik 'm zeker laten hangen...
Scofield speelde eerst trouwens ook op een ES335, die was gejat en toen heeft hij een Ibanez als snelle vervanger gekocht, sindsdien is 'ie er een beetje bij blijven hangen...
Hij krijgt er wel toffe sounds uit, maar die sounds en beter (vetter) kan je ook zeker wel uit een echte ES335 halen...

frekie
16 juli 2007, 14:21
Ik heb vroeger een AS200 serie 3 gehad dus met die 'moderne' F gaten. Mooie gitaar, goed gebouwd, goed afgewerkt. Actie was wel een tikkie hoog. Lekker fel geluid op de brug hum, prima voor rock'n roll (toen ik nog een vetkuif had :punk:) Wel een beetje te dun voor jazz, kwam niet veel laag uit. De Gibson zal voller en warmer klinken. Alternatief: Yamaha SA2200. Epi speelt echt een divisie lager.