PDA

View Full Version : Eerst Wah, dan overdrive, of andersom?



Minda
12 juli 2007, 14:49
Ik ga een gitaarnijboertje bouwen, en een wah, samen in 1 kassie. Maar nou heb ik gehoord dat een wah nogal gevoelig is voor storingen, vreemde ingangssignalen, etc. Is het dus logisch om het gitaarsignaal eerst door de wah, en dan pas door de real tube screamer te gooien? Of toch andersom (en waarom dan)? Of maakt het geen fluit (om maar geen andere lichaamsdelen te noemen) uit?

Dank,

Dirk_Hendrik
12 juli 2007, 15:10
Maar nou heb ik gehoord dat een wah nogal gevoelig is voor storingen, vreemde ingangssignalen, etc.


Heb je daar ook een bronvermelding bij? ;)

Zonder hekheid, probeer het uit. Sommigen vinden drive voor wah fijner en anderen juist na.

Minda
12 juli 2007, 16:51
Bronvermelding? Mijn eerste wah kocht ik bij Stafhorst te Utereg, en die zeiden dat een Wah niks kon met een blokgolf. Maar als het advies net zo goed was als het ding, kan ik het links laten liggen...

Ik zal ze beide bouwen en in een kassie maken, en wat proberen.

Dank,

G.G.
12 juli 2007, 17:07
Hugo, kijk eens in mijn topic. Ik heb hem samen met een ROG Mr. EQ en een ROG Sili-Face Fuzz in 1 behuizing. Heb een bedrading uitgedoktert waarbij je de volgorde om kan draaien met een miniswitch. Misschien is dat wat voor je. Dan kan je zelf bepalen wat je het lekkerst vind klinken.

EDIT: Hier is het plaatje:

http://img520.imageshack.us/img520/2789/schemavs7.jpg

Enige wat je extra nodig hebt is 1 3pdtswitch.