PDA

View Full Version : Hulp Nodig!!!



Markie!
12 juli 2007, 14:11
Beste mensen,

zojuist wou op mijn Cort acoustische gitaar de snaren verwisselen. Toen ik de brugpennetjes van de E en A snaar eruit wou trekken broken deze af! Nu zijn deze met geen mogelijkheid meer uit de gitaar te krijgen...

Wie kan me helpen!?!?!

'66 special
12 juli 2007, 14:18
klein gaatje boren in het restant van de pin, daar voorzichtig een schroefje indraaien en het dan nog eens proberen

--=HANS=--
12 juli 2007, 14:19
Heb zoiets nog nooit aan de hand gehad maar m`n eerste ingeving is met een heel erg dun inbussleuteltje of iets dergelijks met een hoek van 90 graden op de tast het gat opzoeken en de pin er van de binnenkant uitduwen.
Ik weet niet waar je pins precies zijn afgebroken maar mischien kun je er van boven een dunne schroef in draaien waaraan je ze eruit kan trekken. Eerste optie lijkt me het beste.
Succes!

Markie!
12 juli 2007, 14:28
Met die inbussleutel is onmogelijk, ze zitten te vast... Een boor en dergelijke heb ik allemaal niet bij de hand en ben ik niet technisch genoeg voor!!!

Zijn er geen andere oplossingen? Of moet ik het toch zo doen?

Dit is zo vervelend, heb de gitaar te leen...

Don Capo
12 juli 2007, 14:30
Pak hem in, ga langs een gitaarwinkel en laat het daar nakijken, niet zelf gaan prutsen, daar beschadig je de gitaar alleen maar meer mee.

Buzz
12 juli 2007, 14:36
heel simpel: de rest van de snaren eraf halen door de pin rechtstandig eruit te halen. Hand in het klankgat steken tot onder de brugpennen. Je voelt de twee afgebroken pennen dan zitten. Even eruit drukken. Klaar.
Kakken zonder douwen.

Markie!
12 juli 2007, 14:48
Dat ben ik al de hele tijd aan het proberen, maar ze zitten muurvast... Heb jij ze er zo ooit uitgekregen?

Buzz
12 juli 2007, 16:06
Ja hoor, desnoods even met een klein opticiens-hamertje een tikje geven.

jimihattricks
12 juli 2007, 16:57
Tonight, I'm A Rock 'n' Roll Star!

vanavond dus wsl even niet :hippie:

maarehm, hoe heb je aan die pinnetjes zitten hengsten om ze af te kunnen breken..?

als ze zo muurvast zitten dat het met je vingers alleen niet lukt, kun je idd t best een klein hamertje erbij pakken.. anders iets hards (een onderzetter ofzo..?) om tegen de onderkant van de pinnetjes te drukken.. let wel op het bovenblad en de brug van de gitaar!

Enra
12 juli 2007, 17:10
Met een klein blokje hout aan de binnenzijde tegen de brugpennen drukken. Met de andere hand wat tegendruk geven op de brug. Moet lukken!!!

Markie!
12 juli 2007, 20:57
Het is gelukt! Bedankt voor jullie hulp...

Topic kan wat mij betreft dus gesloten worden!

jimihattricks
13 juli 2007, 13:11
ah gelukkig! je zult wel blij zijn :satisfie: