PDA

View Full Version : Vraag ivm afregelen



Megadeth_
12 juli 2007, 13:52
Ik heb geprobeerd om de actie zo laag mogelijk te krijgen (staat nu eigelijk nog vrij hoog) maar nu buzzeren de onderste 2 snaren tegen de frets (vanaf de 12ste fret ongeveer). Hoe kan ik die best afregelen om m'n actie toch zo laag mogelijk te krijgen en dat m'n onderste snaren toch niet tegen m'n frets buzzeren :noob:? ('t Is een tremelo Floyd Rose brug)

Alvast bedankt! :speed:

zeppo
12 juli 2007, 15:23
Mogelijk staat je halskromming niet helemaal goed?

Eko
12 juli 2007, 16:33
Om een gitaar met een floyd goed af te stellen is geen eenvoudig zaakje. Je kunt het echter wel zelf. Er zijn al diverse topics over geweest. Probeer even de zoekfunctie, dat werkt het snelst.

jimihattricks
12 juli 2007, 16:46
waarom heb ik ook alweer geen Floyd Rose gitaar...?


Om een gitaar met een floyd goed af te stellen is geen eenvoudig zaakje

ohja, nu weet ik het weer :)

DarknessAwaits
12 juli 2007, 17:03
Zoveel moeilijker is het afstellen van een gitaar met floyd echt niet, je moet alleen rekening houden met de stand van de brug. Het is wat meer werk dat zeker.

Maar ik denk ook dat we ervan kunnen uitgaan dat de brug van de TS gewoon goed vlak staat ten opzichte van de body?

Megadeth_
12 juli 2007, 17:10
:
Zoveel moeilijker is het afstellen van een gitaar met floyd echt niet, je moet alleen rekening houden met de stand van de brug. Het is wat meer werk dat zeker.

Maar ik denk ook dat we ervan kunnen uitgaan dat de brug van de TS gewoon goed vlak staat ten opzichte van de body?

Zou idd zeer goed kunnen dat die 2 vijzen niet op precies gelijke hoogte staan(die de brug vast houden), ga ik zeker eerst en vooral checken. Thx voor de tip!

EDIT: 'k heb de onderste bout wat hoger gezet (is nu wel niet meer perfect evenwijdig met de body) en het is zo goed als opgelost. Het ziet er naar uit dat ik de actie niet veel lager zal krijgen :( .