PDA

View Full Version : Behringer effectpedaaltjes



Paul Heetebrij
12 juli 2007, 11:52
Ik zag op een website de goedkope pedaaltjes van Behringer.

Ik hoef maar één simpel pedaaltje, n.l. het pedaaltje waarmee ik kan schakelen tussen twee ingangen/uitgangen met twee volumeregelingen.

Aangezien ik dit even als internetaankoop wil afhandelen, wil ik wat advies.

Wie kan mij wat vertellen over de geluidskwaliteit en dan met name over de signaal/ruisverhouding, eventuele schakeltikken en signaalverlies?

jimihattricks
12 juli 2007, 12:15
ik zal maar niet om de hete brij heendraaien ;)

behringer is het stagg van de pedalenwereld; goedkoop en ehja goedkoop dus..

FruscianteFan
12 juli 2007, 12:35
Ik zag op een website de goedkope pedaaltjes van Behringer.

Ik hoef maar één simpel pedaaltje, n.l. het pedaaltje waarmee ik kan schakelen tussen twee ingangen/uitgangen met twee volumeregelingen.

Aangezien ik dit even als internetaankoop wil afhandelen, wil ik wat advies.

Wie kan mij wat vertellen over de geluidskwaliteit en dan met name over de signaal/ruisverhouding, eventuele schakeltikken en signaalverlies?Met de AB100 heb ik nauwelijks tot geen last van ruis of schakeltikken, of korte stiltes. De schakelaar werkt, zoals op meer behringers, niet erg goed: soms reageert hij niet als je het pedaal indrukt.

Signaalverlies zal er wel zijn, ook als je het volume iets boost. Ik merk wél duidelijk verschil tussen "meerdere behringerpedalen, een paar boss en goedkope patchkabels ertussen" en gitaar direct in de versterker. Maar dan nog, eigenlijk had ik daar alleen last (of eigenlijk profijt) van wanneer ik dan even de gitaar direct in m'n amp plug.

Voor het geld is de AB100 best goed, want afgezien van de kleine dingetjes die ik noemde, is werkt het pedaal naar behoren. Waar je wél op moet letten: de volumeknoppen werken alleen op de uitgangen. In "1 in, 2 uit" heb je twee volumeregelaars, in "2 in, 1 uit" heb je slechts beschikking over een enkele volumeknop die eigenlijk een master is.

Dirk_Hendrik
12 juli 2007, 12:55
Hola!

Tot nog toe is het gelukt om alle bore-ringer meuk in 1 draadje te houden:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=43518

Probeer jouw vragen daar ook in te krijgen. ;)