PDA

View Full Version : Nieuwe video, ik speel over een backtrack van Vinnie moore's - In the Rain



TimoSomers
12 juli 2007, 01:11
Hey guys.
Weer een nieuwe video van mij.
Ik speel over de backtrack van Vinnie Moore's In the rain.
Het meeste is geimproviseerd (Ik heb het nummer zelf ook nooit gehoord).
Met deze video wou ik laten zien dat mn spel niet alleen om snelheid gaat enzo.

Enjoy:)

http://nl.youtube.com/watch?v=q9-N9iVKDws

X-Rated
12 juli 2007, 02:06
Mooie deuntjes!


Most of it is improvisated.

Leuke woordkeuze ook :D

Roebbeke
12 juli 2007, 12:07
Er ligt inderdaad meer gevoel in dan die snelle solo's :soul:

En de bends zijn mooi om te horen, en dan gevolgd door toch nog zo'n snel stukje :)
Nice

ExRxIxC
12 juli 2007, 12:50
mooi man!

edit: :nervous: ik vind het dan wel weer asociaal dat je nog maar 3 jaar gitaard

Stratman70
12 juli 2007, 15:17
Ik heb toch wel wat puntjes van kritiek eigenlijk.
Algemene indruk: te gekke sound en een geweldige tone!!!!

Qua spel: je timing en nootkeuze vind ik eerlijk gezegd ronduit saai. Daardoor gaat het nummer me ook vrij snel vervelen eigenlijk. Iets meer afwisseling in de nootkeuze en timing maakt het wat levendiger. Waarom niet wat vaker voor of na de tel een noot aanslaan? Misschien toch eerst maar een thema (melodie) uitwerken en dan daar omheen improviseren? Ik ken het origineel niet en misschien is het ook best moeilijk om iets boeiends te maken op zo'n saai accoordenschema. Ben toch benieuwd naar het origineel van Vinnie.
Je bends zijn niet altijd even zuiver en je komt te laat op de juiste pitch voor mijn gevoel.

Ik bedoel dit niet lullig hoor. Probeer je alleen wat tips te geven, want er schuilt een groot talent in jou natuurlijk.
Ik heb nu twee stukken van je gezien/gehoord en concludeer daaruit dat melodie/nootkeuze/timing/verhaallijn jouw aandachtspunt is.

Met je techniek en geluid zit het wel snor! En nogmaals: petje af hoor!

Das Schaap
12 juli 2007, 18:03
Ik heb toch wel wat puntjes van kritiek eigenlijk.
Algemene indruk: te gekke sound en een geweldige tone!!!!

Qua spel: je timing en nootkeuze vind ik eerlijk gezegd ronduit saai. Daardoor gaat het nummer me ook vrij snel vervelen eigenlijk. Iets meer afwisseling in de nootkeuze en timing maakt het wat levendiger. Waarom niet wat vaker voor of na de tel een noot aanslaan? Misschien toch eerst maar een thema (melodie) uitwerken en dan daar omheen improviseren? Ik ken het origineel niet en misschien is het ook best moeilijk om iets boeiends te maken op zo'n saai accoordenschema. Ben toch benieuwd naar het origineel van Vinnie.
Je bends zijn niet altijd even zuiver en je komt te laat op de juiste pitch voor mijn gevoel.

Ik bedoel dit niet lullig hoor. Probeer je alleen wat tips te geven, want er schuilt een groot talent in jou natuurlijk.
Ik heb nu twee stukken van je gezien/gehoord en concludeer daaruit dat melodie/nootkeuze/timing/verhaallijn jouw aandachtspunt is.

Met je techniek en geluid zit het wel snor! En nogmaals: petje af hoor!

Het is origineel is erg fijn hoor, klinkt heel lekker met veel emotie doordat ie lekker met z'n volume klooit. Is ook erg te raden bij zo'n nummer.

Verder eigenlijk voornamelijk een +1, hoewel je vanaf 2:30 ofzo wel wat meer erin komt. Ik zou je eigenlijk eens willen aanraden om een nummer te doen waarin je gewoon niet snel gaat spelen. Dan worden je nootkeuzes steeds belangrijker en zie je ook meer wat waar lekker zal klinken. In het begin lijk je ook niet echt zeker en volg je de tja standaard route in geval van nood. :sssh:

Zoek anders eens of op dit forum nog de Spirit backing track te vinden is, lekker rustig cliché om over te spelen. En dan gewoon niet sneller dan 8en gaan spelen en kijken waar je op uitkomt.

Bosch
15 juli 2007, 20:37
Ik vind het mooi. Goed te luisteren (H).
Die ene blue note die je heel langzaam 'oplost', is vet.

Mooie beheersing.

Volgende keer meer licht, voor duidelijkere video :D

harrie-beton
15 juli 2007, 22:48
Mooie tone!
+1

De reden dat ik afhaak halverwege is dat de solo qua beeld en geluid niet tegelijk zijn en het een frame rate van niks is.

Danielovich
16 juli 2007, 09:10
wat voor camera hebben jullie gebruikt? ik denk dat met een betere camera de geluids kwaliteit toch wel iets omhoog gaat;) maarja, verder was de muziek gewoon top

Ibanez666
17 juli 2007, 13:51
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe je clean klinkt, heb daar ook voorbeelden van?

TimoSomers
17 juli 2007, 16:54
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe je clean klinkt, heb daar ook voorbeelden van?
http://nl.youtube.com/watch?v=1bJ6OkQQfPE

Ibanez666
17 juli 2007, 21:19
http://nl.youtube.com/watch?v=1bJ6OkQQfPE


clean als in zonder reverb en delay