PDA

View Full Version : Fender strat laten afstellen



Giac
12 juli 2007, 00:16
Wie weet er in brabant/gelderland een goede gitaartechnicus te zitten voor het afstellen van een USA Fender strat?

Iemand ervaring met Riccardo Polistina van Stockenhof uit Beek-Ubbergen?

Iemand ervaring met Hans Stegers van gitaarservice.nl?

Alvast bedankt!

Nielsje
12 juli 2007, 00:19
ik ken geen mensen daar, maar als je niet al te bang bent, kan je het zelf ook!

http://www.donhofstee.nl/

veel info, duidelijk uitgelegd. Zoek anders ff in zelfbouw, ook goed te doen.

Quink
12 juli 2007, 00:28
http://www.pkguitars.nl/

Klaar. Kan verder een slotje op dit topic! :D

Chris Winsemius
12 juli 2007, 00:54
In Arnhem: Jasper Boer(s)ma van AspeGuitars, voor afstellen/etc. werkt hij bij LiveMusic in Arnhem, wees er snel bij, eind deze maand emigreert hij naar Spanje.

guitarfreakrobert
12 juli 2007, 10:34
hey ,
kan alleen maar goede dingen over hem zeggen, zolang als ik daar klant ben alleen maar lof
greets rob :hippie:

Giac
12 juli 2007, 11:42
Ik ben benieuwd wat jullie reacties zijn, omdat ikzelf mijn Fender strat willen laten afstellen maar dan wel iemand die er ook echt verstand van heeft en weet wat hij doet, en niet zo iemand die maar wat doet en dan nog eens een dikke prijs vraagt.

Dus ik wacht geduldig af welke reacties er komen!

Bedankt!

Eko
12 juli 2007, 16:37
Bijna iedere goede gitaarwinkel moet het kunnen doen. Je kunt het ook zelf leren. Het belangrijkste is om tegen iemand te kunnen zeggen hoe je hem wilt hebben. Elementen hoger of lager, hals vlakker of boller, actie hoog of lager, snaren vlak of meer met de radius mee van de hals.
Een normale servicebeurt met intoneren zou iedere handelaar goed moeten kunnen.

Giac
13 juli 2007, 20:08
Hallo,

Zelf leren lijkt me voor mij geen goede optie omdat ik weinig geduld heb voor zo'n preciesi werk, vandaar dat ik het graag over laat aan iemand die er ruime ervaring mee heeft en waarvan je weet dat het ook werklijk een echte professional is die weet wat hij doet.

Maar ik hoor graag meer reactie van goede adressen om een Fender strat te laten afstellen.

Alvast bedankt

Aca Ilic
14 juli 2007, 11:56
Wat me steeds meer bij zo'n soort topics verbaast is het volgende namelijk:

zo veel gitaristen die "creatief genoeg" zijn om gitaar te spelen, maar als het op het afstellen aankomt, durven weinige zelf aan te sleutellen ( respect voor iemand die opmerking gaf " zelf aan beginnen").

Jongens, het is geen hartoperatie, doe het alsjebleift zo veel mogelijk zelf ( ze noemen het ook soms experimenteren),als je al zelf inzicht hebt hoe hoog je de zadels bijv. zou willen hebben, of actie verhogen/verlagen, het is toch alleen kwestie van aan schroefjes draaien, en voor jezelf met met je oren en je gevoel uitmaken of je het prettig vindt spelen, klinken, etc...
Ik hoor nog af en toe (ik zie het zelfs) in gitaar winkels dat jongens/mensen gitaar zelfs voor snaren vervangen brengen , dat is toch om te huilen.

Ik kan me indenken dat als je je amp gemodificeerd wil hebben naar ampboer brengt, dat als je gitaar naar je specificaties wil laten bouwen naar gitaarbouwer gaat, maar voor gitaar , sorry hoor....

Jayjay
14 juli 2007, 12:10
Wat me steeds meer bij zo'n soort topics verbaast is het volgende namelijk:

zo veel gitaristen die "creatief genoeg" zijn om gitaar te spelen, maar als het op het afstellen aankomt, durven weinige zelf aan te sleutellen ( respect voor iemand die opmerking gaf " zelf aan beginnen").

Jongens, het is geen hartoperatie, doe het alsjebleift zo veel mogelijk zelf ( ze noemen het ook soms experimenteren),als je al zelf inzicht hebt hoe hoog je de zadels bijv. zou willen hebben, of actie verhogen/verlagen, het is toch alleen kwestie van aan schroefjes draaien, en voor jezelf met met je oren en je gevoel uitmaken of je het prettig vindt spelen, klinken, etc...
Ik hoor nog af en toe (ik zie het zelfs) in gitaar winkels dat jongens/mensen gitaar zelfs voor snaren vervangen brengen , dat is toch om te huilen.

Ik kan me indenken dat als je je amp gemodificeerd wil hebben naar ampboer brengt, dat als je gitaar naar je specificaties wil laten bouwen naar gitaarbouwer gaat, maar voor gitaar , sorry hoor....


Helemaal mee eens.Bijna iedere gitarist heeft wel een "oude 'gitaar om zelf me te oefenen. Je krijgt echt een band met je instrument als je dit soort dingen zelf gaat leren doen!

Aca Ilic
14 juli 2007, 14:32
Ja bijvoorbeeld JayJay,maar ook voor mensen die maar eentje hebben, wat kan mis gaan? Jij krijgt meer voldoening als je zelf alles ontdekt, repareert, en aanpast, om maar over andere dingen te zwijgen ( jouw gitaar boer heeft het even druk, "kom eens volgende week langs"... of kostenplaatje + besef dat het achteraf toch niet zo afgesteld was zoals je gedacht hebt dat het zou zijn).Denk eens ook an de tijd die je kwijt bent om naar reparateur te gaan, cq. gitaar ophalen.

greetz
Alex

Giac
18 juli 2007, 13:04
Bedankt voor al jullie reacties!

Maar heb helaas nog niet echt een antwoord op mijn vraag of de genoemde namen ook werkelijk een goede kijk hebben op het afstellen van een fender strat.

Ik hoop dat iemand ervaring heeft met deze mensen en me daardoor kan vertellen wat hun ervaringen hiermee zijn.

Ben benieuwd!